Tokom cele godine organizujete događaje, komunicirate aktivnosti, projekte, bavite se komunikacijama, oglašavate se i trudite da zauzmete što više prostora u medijima. Naravno da želite da vidite evaluaciju – jasan pregled i konkretne rezultate vašeg rada i PR aktivnosti.
Kliping analiza medijske zastupljenosti služi upravo tome – da na jednom mestu imate pregledno sve ostvarene rezultate vaše komunikacije i da vidite konkretnu statistiku i analitiku svih medijskih objava.
Kada ima smisla praviti Kliping analizu?
Važno je da znate šta mediji pišu o vama da biste upravljali svojom reputacijom na način na koji želite.
Kliping analizu treba da kreirate kada:
- Počnete da se aktivnije bavite PR-om i češće pojavljujete u medijima.
- Postoji važan projekat ili događaj koji komunicirate.
- Želite da se prijavite za nagrade i trebaju vam relevantni podaci o uspešnosti vaših aktivnosti.
- Konkurencija postane aktivnija ili na tržište dođe novi igrač – želite da pratite kako i šta konkurencija radi i kako mediji izveštavaju o njima da biste mogli da isplanirate svoje aktivnosti.
- Želite da uporedite vaše usluge, aktivnosti i komunikaciju sa konkurencijom (na primer, banke žele da uporede kakve kredite i usluge nude druge banke; telekomunikacione kompanije žele da imaju pregled kako komuniciraju i kakve pakete nude konkurenti).
- Imate potencijalnu krizu i želite da pratite ključne reči i sve što se piše u vezi sa tom temom.
- Su vam potrebne informacije o nekoj temi – na primer ESG, da saznate šta se dešava u vašoj industriji u toj oblasti
Kliping analiza vam daje odgovore na sva ova i još neka pitanja.
Kako su mediji pisali o događajima koje ste organizovali? Šta im se najviše dopalo? O čemu su najviše pisali?
Naravno, možete izdvojiti mnogo vremena i samostalno tražiti i listati na desetine članaka kako biste našli odgovore na ova pitanja. Ili, možete pročitati Kliping analizu koja sadrži sve ove informacije.
Koji su benefiti Kliping analize medijske zastupljenosti?
- Dobijate sažet, pregledan i konkretan pregled podataka – bez komplikacija i teškoća u tumačenju. Kao rezultat, znaćete tačan efekat svojih medijskih aktivnosti i moći ćete efikasno i zasnovano na relevantnim i objektivnim informacijama da planirate buduću komunikacijsku strategiju.
- Imate podatke u skladu sa vašim ključnim pokazateljima i metrikama. Svaka analiza izrađena je specijalno i isključivo za vas prema KPI-evima i metrikama koje u dogovoru sa vama definišemo na početku saradnje.
- Vidite detaljnu i preglednu analizu o tome koliko je bilo objava, koji sve mediji su ih preneli, u kojim vrstama medija se najčešće pojavljujete, koji novinari najviše pišu o vama, koliko je bilo objava tokom nedelje, meseca itd.
- Kliping analiza pruža informaciju o tome koji segment vašeg poslovanja je najviše zastupljen u medijima. Ti segmenti mogu biti: HR, biznis, proizvodi ili usluge, društvena odgovornost, ESG, internacionalne aktivnosti, sponzorstva….
- Možete da vidite komercijalnu vrednost svih objava o vama i odnos marketinškog ulaganja i ostvarenog publiciteta.
- Videćete sentiment, odnosno procenat i broj objava koje su pozitivne, neutralne ili negativne.
- Možete da vidite i koliko članaka je primarno, direktno o vama i vašoj kompaniji, a gde se vaša kompanija pominje sekundarno (vi niste glavna vest), tako da vam je slika zastupljenosti u medijima dosta jasnija.
- Kliping analiza je brendirana i personalizovana logoom i bojama vaše kompanije, spremna da odmah bude poslata top menadžmentu, svim zainteresovanim stranama, bez potrebe za dodatnim doterivanjem.
- Kliping analizu možete dobiti u različitim formatima – kao Power Point prezentaciju, Excel tabelu, Power BI itd…
- Štedi vreme. Kliping analiza, u zavisnosti od broja članaka, vam može biti dostavljena u roku od 2 do 10 dana od kad je zatražite.
Primeri Kliping analiza
Medijsko istraživanje o ponudama bankarskih usluga
Konkurencija među bankama je sve veća, pa se one okreću različitim marketinškim kanalima kako bi privukle nove klijente. Kliping istraživanje pokazalo je da su krediti bili glavni adut u marketinškim kampanjama banaka. Komercijalna banka, AIK banka, Sberbank, Banka Intesa i Vojvođanska banka imale su najraznovrsnije ponude usluga o kojima su mediji izveštavali.
Prvi ESG medijski izveštaj u Srbiji
Ljudi sve više obraćaju pažnju na to kako kompanije posluju. Zbog toga su kompanije počele da se brinu o zaštiti životne sredine, društvenim pitanjima i načinu na koji se upravlja. Sve ovo je dovelo do pojave ESG (Environmental, Social and Governance) kriterijuma.
Istraživanje agencije Kliping pokazalo je da su srpske kompanije u 2022. godini sve aktivnije u promovisanju svojih ESG inicijativa. Najčešće su se spominjali projekti ulaganja u obnovljive izvore energije, finansiranje zelenih projekata, kao i razvoj održivih poslovnih modela. Kompanije su takođe često naglašavale svoje ESG strategije, izveštaje i učešće na relevantnim konferencijama. Najveću medijsku pažnju privukle su A1 Srbija, Banca Intesa, OTP banka i druge vodeće kompanije.
Zvuk senzacionalizma nasuprot tišini žrtava
Analiza medijskog izveštavanja o nasilju nad ženama u 2023. godini otkriva izraženu fokusiranost na fizičko nasilje koje predstavlja skoro polovinu svih objavljenih tekstova, dok femicid, kao najtragičniji ishod takvog nasilja, čini gotovo trećinu izveštavanja. U manjoj meri, sa oko 10% ukupnog broja tekstova, mediji pokrivaju teme kao što su seksualno, psihološko, digitalno nasilje, proganjanje i ekonomsko nasilje.
Važan aspekt medijskog izveštavanja jeste da u više od polovine analiziranih tekstova nasilnik ima glavnu ulogu u priči, dok su žrtve nasilja izdvojene kao primarni subjekti samo u petini tekstova. Nasilje nad ženama nije samo priča koja treba da privuče čitalačku pažnju; to je dubok društveni problem koji zahteva ozbiljnu i odgovornu medijsku pažnju.
Akušersko nasilje vs retinol
Često se postavlja pitanje prioriteta i izbora tema koje dominiraju medijskom pažnjom. Početkom 2024. godine, slučaj Marice Mihajlović koja je javno podelila svoju potresnu ispovest o akušerskom nasilju i smrti njene bebe tokom porođaja, postao je bolan podsetnik na ozbiljne probleme koje su zanemarene u javnom diskursu.
Analizom medijskog sadržaja tokom 2023. godine otkriveno je da se o retinolu, aktivnom sastojku u proizvodima za negu kože, pisalo četiri puta više nego o akušerskom nasilju. Edukacija, prevencija i otvorena diskusija o zdravlju i pravima žena treba da bude naša svakodnevica, a ne samo hitna reakcija na tragične događaje.
Lakše do boljih odluka uz Kliping analize medijske zastupljenosti
Analize su vaš kompas u poslovnom svetu. Pružaju vam sveobuhvatnu sliku o prošlim događajima, trendovima i performansama, omogućavajući vam da donesete informisane odluke i optimizujete svoje poslovanje.
U današnjem brzom poslovnom okruženju, vreme je dragoceno. Kliping analiza je vaš lični asistent, koji vam štedi sate istraživanja, omogućavajući vam da se fokusirate na ono što je zaista važno i donesete bolje odluke.
Ukoliko vam je potrebna analiza medijske zastupljenosti, kontaktirajte nas.