REKLAME SE VRAĆAJU NA MALA VRATA U 2023. GODINI

Autor teksta
Picture of Kliping

Kliping

Kako se bliži Nova godina tako su sve učestaliji tekstovi sa temama o trendovima za narednu godinu. Ni ova, 2022. godina, nije izuzetak. Agencija Kliping prenosi najzanimljivije delove godišnjeg izveštaja kolega iz agencije Kantar. Globalna inflacija, bezbednosni izazovi i klimatske promene faktori su koji će uticati na komunikaciju. Kako se menja način konzumiranja medija, kako inflacija utiče na medije i medijski sadržaj, koliko razumemo i koristimo veliku količinu podataka, kako tehnologija utiče na korisničko iskustvo kada je konzumiranje medija u pitanju i kako da izađemo na put bez karbon dioksida su teme kojima se ove godine bavi agencija Kantar u svom velikom godišnjem istraživanju koje su nedavno predstavili.

Budućnost konzumiranja

Kada je konzumiranje medija u pitanju izveštaj Kantar kaže da je tokom 2022. godine kvalitet tehnike za reprodukciju slike i video sadržaja, narodski rečeno TV, sve bolji i bolji i da su ekrani sve veći i veći. To je dobar preduslov, uz sve veću brzinu i razvoj interneta, za dalje napredovanje striming platformi i gledanja sadržaja na zahtev. Takođe, ove godine YouTube je u premijum opciji izbacio reklame. Ono što je zanimljivo je da su striming platforme krenule da emituju linearni program, odnosno ono što zovemo redovan program koji se uživo emituje. S tim je povezan i trend koji je krenuo eskalacijom situacije u Ukrajini i porastom inflacije, a to je otkazivanje pretplate na razne vrste platformi. Tako su neke osim svog živog programa pokrenule i segmente reklamnih blokova tako da se advertajzing iz prinude ušunjao na mala vrata kako bi se obezbedila sredstva za nastavak neometanog rada platformi za gledanje sadržaja. Najrazvijenija tržišta, u koja gledamo kada su trendovi u pitanju, su prva povukla te poteze – Sjedinjene Američke Države, Velika Britanija i Nemačka.

Čak 89 odsto anketiranih oglašivača je reklo da razmatra u planovima za narednu godinu da se oglašava kroz strimovan sadržaj na nekoj od platformi sa pretplatom. Ono što je definitivno je da će se dogoditi veći balans kada je u pitanju oglašavanje na televiziji i na pomenutim platformama. Samim tim i trend ulaganja u produkciju video sadržaja ostaje i tokom naredne godine.

Upravljanje troškovima i medijska inflacija

Inflacija kao bitan faktor života u proteklih skoro godinu dana optimizovala je sve budžete, počevši od kućnih, a i dalje do onih za oglašavanje. Globalno, prema istraživanju Kantara, televizija je ove godine poskupela najviše svoje oglase, u odnosu na ostale medija, za čak 31 odsto. Koristeći merenje medijske prisutnosti pojedinih brendova Kantar je utvrdio da se sve više okreću alternativama televiziji, odnosno da se ponovo koriste bilbordi, radio i sponzorstva kao neizostavni delovi medija miksa. S druge strane brojni alati vezani za digitalnu komunikaciju omogućavaju bolje targetiranje korisnika i njihovih navika kada je surfovanje internetom u pitanju. To je posebno izraženo kada su navike u kupovini u pitanju tako da je verovanje da će se rast e-komerca nastaviti i u 2023. godini.

Kao što smo u situaciji otkazivanja pretplata videli, kupci su očigledno spremni da promene svoje navike kako bi uštedeli odnosno kako bi inflacija što manje uticala na njihov kućni budžet. Percepcija tržišta u Velikoj Britaniji je da brendovi koji ne ulažu u marketing imaju manje troškove, a samim tim i manje cene. To je po njihovom mišljenju najčešće radnja iz kraja, kaže 54 odsto ispitanih. Njih 45 odsto svaki dan kupuje u ovim radnjama, a 10 odsto traži hranu i piće isključivo na akcijama. Uprkos percepciji javnosti brendovi kažu da će nastaviti da ulažu u marketing. To je taktika koja je tokom krize 2008. godine dala rezultat i veruju da će to i ovaj put biti slučaj.

Izveštaj čije delove smo vam predstavili je izuzetno zanimljiv ali je i obiman zato smo tekst podelili u dva dela. Za sedam dana će vam agencija Kliping i Marketing mreža preneti kako platforme za oglašavanje planiraju da reše probleme u domenu obrade podataka o ličnosti i ono što je najzanimljivije je kako da mediji, ali i oglašivači postanu svesniji ekoloških problema, odnosno kako da smanje svoj karbonski otisak.

Marketingmreza.rs

Pogledajte još