ZAŠTO JE VAŽNO DA SE ŽENE UMREŽE NA LINKEDIN-U I DRUGIM MREŽAMA?

Autor teksta
Kliping

Kliping

Rodna ravnopravnost tema je koja nikako ne gubi na svojoj aktuelnosti, a dvogodišnja pandemija aktuelizovala je ovo pitanje posebno kada je u pitanju sfera zdravstvene zaštite. Industrija za koju bi mnogi rekli da je više ženska nego muška, pošto se u velikoj meri svodi na brigu o drugima, potvrđuje izvesnu dozu neravnopravnosti, ali mnogo manje nego u drugim industrijama. U svakom slučaju, kako bi se žene bolje povezale i rešavale probleme sa kojima se suočavaju, neophodno je da se maksimalno umreže putem društvenih mreža i udruže u grupe putem kojih će se njihov glas dalje čuti, a one bolje povezati kada dođe do potrebe za nekom akcijom.

70 odsto zaposlenih u zdravstvu čine žene

Iako ima još mnogo toga da se uradi na uspostavljanju istinske međusobne rodne ravnopravnosti unutar zdravstva, situacija nije dramatično loša, što potvrđuje Institut McKinsey koji je sproveo detaljno istraživanje o napretku žena u industriji, u koje su uključeni podaci iz 33 zdravstvene kompanije i intervjuisano preko 11.000 zaposlenih. Mada su podaci zasnovani na severnoameričkom istraživanju, zaključci se podudaraju sa sličnim evropskim istraživanjima i pružaju uvide koji su globalno relevantni.

Još od vremena Marije Kiri, žene su napravile neverovatan napredak u zdravstvenoj industriji i na polju naučnih istraživanja. Trenutno one čine 70 odsto globalno zaposlenih, a zapravo su uvek bile na prvim linijama, od španske groznice s početka 20. veka do pandemije COVID-19.

Generalno, žene su bolje zastupljene u naukama o životu nego u drugim oblastima. Na primer, McKinsey-jev izveštaj pokazuje da su žene zastupljenije u zdravstvenoj zaštiti na svim nivoima u poređenju sa korporativnom industrijom u celini. U proseku, žene čine 38 odsto zdravstvene radne snage u ulozi koja je ekvivalentna višem menadžmentu i pozicijama iznad tih, dok je ova cifra samo 27 odsto u korporativnoj industriji.

U međuvremenu, sve više žena svake godine ulazi na visoke rukovodeće pozicije u zdravstvu. Međutim, žene se takođe susreću sa stalnim preprekama za napredovanje, posebno na višim pozicijama, što je još evidentnije ukoliko je žena druge boje kože. McKinsey-jev izveštaj pokazuje da su ove žene zastupljene na svim nivoima u zdravstvu, ali da ih je najviše na najnižim pozicijama, dok ih je među ženama u oblasti srednjeg i visokog menadžmenta tek 4 odsto.

Da bi se popravila ta neravnoteža, i u zdravstvu, a pogotovu u drugim industrijama u kojima je situacija još gora, neophodno je ukazivanje na ovu problematiku, ali kroz motivišuće priče žena o izazovima sa kojima se suočavaju. Žene zdravstvene radnice treba da se zalažu, a njihove priče o uspehu treba da se koriste kao svetlo vodilja za motivisanje proaktivnih promena i razvoja karijere kod drugih.

Kako žene inspirišu druge kroz uspeh

Podaci ovog istraživanja pokazuju da 75% žena tvrdi da su zadovoljne svojom karijerom u poređenju sa oko 69% muškaraca. Jasno je da žene uspevaju u svojim karijerama i svojim ciljevima i postavljaju se kao heroji svojih karijernih priča, pa dalje i kao mentori i motivacione figure drugima.

Imajući ovo na umu, postoji jasan podsticaj za marketinške stručnjake da koriste njihove priče o uspehu kako bi se bavili pitanjima koja su važna za žene, kao i da inspirišu druge, olakšaju veze i pomognu onima oko sebe da ostvare sopstvene ciljeve. Ovaj ciklus podrške i proslave stvara pozitivnu povratnu spregu, što dovodi do većeg uspeha u zajednici.

LinkedIn grupe nude lake mogućnosti zdravstvenim radnicima koji rade u industriji da se povežu sa vršnjacima, obrazuju javnost i izgrade jače odnose. Na primer, grupa Žene profesionalci u zdravstvu sastavljena je od uspešnih žena koje rade u zdravstvu i koje se okupljaju da uče, podržavaju, inspirišu i povezuju se sa drugim ženskim zdravstvenim radnicima. Takav vid umrežavanja ženama pruža mogućnosti da bolje napreduju u karijeri i pronalaze plaćenije poslove.

Izgradnja zajednica od strane žena, za žene

Društveni mediji su ključni za deljenje ženskih priča kroz citate, statistike i uvida koji odjekuju kod žena svih profesija i godina. LinkedIn može pomoći u izgradnji boljih profesionalnih zajednica uključivanjem u razgovore koji utiču na žene u njima. Angažman žena u zdravstvu na LinkedInu je povećan: popis iz 2019. pokazuje da je od 2,5 miliona registrovanih medicinskih sestara u SAD 2,1 milion žena. Broj medicinskih sestara na LinkedIn-u porastao je za 64 odsto od 2015. dok je mesečno angažovanje medicinskih sestara poraslo za 59 odsto od 2020. godine, pri čemu većina 68 odsto posećuje sajt na mobilnom telefonu.

Korišćenje ključnih kalendarskih datuma, kada su razgovori u ženskim prostorima pojačani, može dovesti do daljih dobitaka. Već smo pisali o tome u kojoj meri je bitno i zahvalno baviti se održivošću na LinkedIn-u, ali istraživanje McKinsey-a pokazuje koliko je važno i profitabilno baviti se i ženskim pitanjima. Primera radi, osiguravajuća kompanija UnitedHealthcareGroup nedavno je podelila nekoliko postova u kojima je istakla dostignuća zaposlenih žena tokom Meseca istorije žena i Međunarodnog dana žena, što je dovelo do pojačanog angažmana u vidu deljenja i komentara oko relevantnog sadržaja. Primera radi, žene zdravstveni radnici koji su posetili LinkedIn tražili su teme koje su relevantne za njihove potrebe, kao što su medicinsko obrazovanje, javno zdravlje, kritična nega i COVID-19. Koristeći ove LinkedIn razgovore, trgovci i ljudi iz komunikacija mogu da kreiraju sadržaj kojim se direktno obraćaju njihovoj publici. Pogotovu što na drugim mrežama neretko imaju problem da ga promovišu.

S tim u vezi, profesionalcima iz komunikacija se preporučuje da se u tekućoj godini što više bave ženskim pitanjima i da kreiraju grupe posvećene njima. LinkedIn, kao poslovno okruženje, ali i mreža koja konstantno raste, posebno vrednuje ovakvo angažovanje, što može biti od velike koriste za brend koji predstavljate, jer ćete pokretanjem ovakvih pitanja i grupa koje se bave ženskim pitanjima sebi značajno povećati vidljivost. S druge strane, pokretanje ovakvih grupa na društvenim mrežama, uz povećanu vidljivost i deljenje sadržaja, dovodi i do formiranja specifičnih i koherentnih ciljnih grupa, koje se lako mogu mobilisati na brojne akcije. Virtuelni forumi olakšavaju interaktivne diskusije unutar grupa, kao i blogovi i audio video zapisi, a prevashodno otvoreni onlajn razgovori sa istaknutim ličnostima iz zdravstvene zaštite i ženskih prava, uopšte.

Pogledajte još