Apple je definitivno izazvao eksploziju u sferi biznisa sa digitalnim oglasima, ali je ostavio dovoljno prostora za novu zaradu na tom polju i kako je najavio svojim aktivnostima u poslednje vreme ima u planu izgradnju DSP-a (Demand-side platform), platforme na strani potražnje tj. platforme za mobilno oglašavanje.
Privatnost na prvom mestu
Tokom godina, Apple je uz svoje proizvode izgradio i čitav set Apple usluga, a ono što povezuje sve te proizvode i usluge stvarajući besprekorno korisničko iskustvo jesu korisnički podaci. S tim u vezi, izgradnja internog DSP-a sledeći je logičan korak u ovoj evoluciji. Kreiranje platforme za oglašavanje, kojoj je na prvom mestu privatnost, rešilo bi problem za Apple-ove aplikacije vođene reklamama koje su zabeležile pad broja oglasa nakon što je iOS zamenio IDFA sa ATT u trećem kvartalu 2021.Sa sopstvenim DSP-om, Apple će takođe imati potpunu kontrolu nad tim kako i gde se podaci koriste, sprečavajući curenje ovih veoma vrednih podataka van „svojih zidina“.
Ako kod nekih postoji sumnja u Apple-ov dugoročni plan za oglašavanje, nedavni izveštaji bi sve sumnje trebalo da ostave po strani jednom za svagda. Izvori iz Apple-a, kompanije koja nije preterano raspoložena da daje javne izjave, obavestili su medije o više mogućnosti za oglašavanje za one koji žele da promovišu svoju robu u App Store-u. Planirani plasmani oglasa uključuju dva dodatna mesta u App Store-u sa promotivnim plasmanom na kartici „Aktuelno“, gde će plaćena mesta biti prikazana pored uredničkog sadržaja. Drugo planirano postavljanje oglasa će se prikazivati na stranicama proizvoda aplikacije gde će se oglasi prikazivati na kartici koja poručuje: „Možda vam se takođe dopadne“. Nova odredišta za plasman oglasa očekivano bi trebalo da se pridržavaju dosadašnjih rigoroznih standarda privatnosti, karakterističnih za Apple.
U svom javnom držanju, Apple je dugo bio zagovornik privatnosti korisnika do te mere da se upustio u višegodišnji projekat razgradnje lakoće sa kojom marketinška industrija, posebno anonimni posrednici, mogu da ciljaju one koji koriste njegovu robu. To je počelo uvođenjem inteligentne prevencije praćenja koja je efektivno onemogućila upotrebu kolačića trećih strana u veb pretraživaču Safari, a zatim poništavanjem njegovog identifikatora mobilnog oglašavanja, zvanog MAIDs, ili IDFA u iOS ekosistemu.
U skorije vreme, Apple je počeo da uvodi seriju alata kao što su alati za transparentnost praćenja aplikacija, za koje je tvrdio da su korisniku omogućili kontrolu nad bilo kojim iskustvom oglasa tako što su se uključili ili isključili iz bilo kakvog praćenja, itd. Za neke izvore, od kojih su svi tražili anonimnost s obzirom na to da Apple ne želi da objavi svoje planove pre nego što budu spremni, došlo je do značajnog porasta u naporima provajdera App Store-a da regrutuje talente u svoju jedinicu za oglasnu platformu od početka 2022. Prihodi koje generiše ova jedinica obično su uključeni u „prihod od usluga“ u podacima o zaradama, zajedno sa Apple TV+, muzikom ili igricama, pri čemu je odeljenje ostvarilo 19,6 milijardi dolara tokom junskog kvartala ove godine.
Debi novih mogućnosti za oglašavanje u App Store-u i pokušaji da se regrutuje tim za izgradnju DSP-a pojavio se u roku od mesec dana od Cannes Lions Međunarodnog festivala kreativnosti, što po mnogim marketinškim ekspertima jasno sugeriše da kompanija pokušava da podigne svest među marketarima da se bavi i oglašavanjem.
Oglašavanje uz pomoć automatizacije
DSP je tehnologija, ili tačnije softver, koji omogućava trgovcima da se oglašavaju uz pomoć automatizacije, koja je važna, jer znači da trgovci mogu da postavljaju kampanje i upravljaju njima sa relativnom lakoćom. Apple-ova platforma bi trebalo da pokreće i isporučuje reklamne aukcije kako bi uskladila ponudu sa potražnjom, fokusirajući se na tehničke komponente, uključujući upravljanje kampanjom, licitiranje, inkrementalnost, dinamičku kreativnu optimizaciju, aukcije i eksperimentisanje, istovremeno osnažujući privatnost klijenata u celosti.
S tim u vezi, Apple traži višeg menadžera za DSP putem nedavno objavljenog oglasa za posao, koji upravo najavljuje pokretanje „najsofisticiranije moguće platforme na strani potražnje“, sudeći prema onome što piše u navedenom oglasu. Pa ukoliko posedujete iskustvo u izgradnji DSP-a usmerenog na mobilne uređaje i znanje kada je u pitanju optimizacija „mobilnih kampanja korišćenjem merenja i atribucije“, uz ambiciju da radite na „lansiranju proizvoda u vezi s oglašavanjem za publiku koje ima na stotine miliona“, onda je ovo posao za vas.