Kako izabrati ključne reči za praćenje medijskog klipinga

Autor teksta
Picture of Kliping

Kliping

Efikasnost praćenja medijskih objava zavisi od ključnih reči. Ako želite relevantne podatke o vašem prisustvu u medijima, neophodno je da samostalno, ili u saradnji sa kliping agencijom, izaberete adekvatne ključne reči.  

Izbor ključnih reči, između ostalog, zavisi i od vrste medija. Praćenje štampanih medija, internet portala i blogova zahteva preciznu formulaciju ključnih reči jer su te objave mnogobrojne i učestale i softver ih, na osnovu ključnih reči, sam sortira. Za audio i vizuelne medije (televizija, radio i podkasti) ključne reči mogu da budu opštije, jer ovu vrstu klipinga obrađuje tim ljudi o kojima smo pisali u ovom tekstu

Hajde da vidimo šta treba da uzmete u obzir prilikom odabira ključnih reči za kliping praćenje. 

Definisanje teme

Odabir ključnih reči zavisi od teme koja se prati. Tema određuje fokus praćenja, a ključne reči omogućavaju precizno targetiranje relevantnih sadržaja. Tema može da sadrži jednu ili više ključnih reči. Uspešnost praćenja zavisi od preciznosti formulacije teme.

Ako se prvi put upuštate u podešavanje medijskog klipinga, verovatno će vam biti potrebna pomoć da definišete i implementirate ključne reči u teme koje će se za vaše potrebe pratiti u medijima. 

Rad sa Klipingom (nama) podrazumeva kontinuiranu podršku u svim etapama saradnje, uključujući inicijalno formulisanje ključnih reči i tema. Naš tim je tu za vas da:

  • Istraži pojmove—koje dostavite—kroz analizu medijskog sadržaja u kojima se pojam pojavljuje
  • Prikupi sinonime uz pomoć kojih se smanjuje šansa da relevantnu objavu propustite
  • Formuliše fraze – precizno dodavanje ili isključivanje reči omogućava filtriranje nerelevantnih rezultata

Na primer, naš klijent je sponzor na košarkaškom turniru za juniore koji se održava u xy sportskoj hali. Za potrebe kliping praćenja, potrudićemo se da konstrukcija ključnih reči bude što preciznija

Dakle: sportska sala xy + košarka + turnir + sponzori

Ukoliko bismo samo stavili sportska hala xy, dobili bismo i rezultate koji nisu relevantni za našu pretragu, a sortiranje kvalitetnih rezultata bi oduzelo dosta vremena. 

Takođe, možemo da oduzmemo pojedine reči kako bi pretraga bila preciznija:  sportska hala xy + košarka + turnir + sponzor – rezultati utakmica – na ovaj način se pretraga fokusira na sponzore, ne na sve učesnike u događaju.

Drugi primer: Želimo da pratimo medijsko prisustvo Petra Petrovića iz Klipinga. Ključne reči će biti: Petar Petrović + Kliping, jer želimo rezultate za konkretnu osobu, a ne sve s tim imenom i prezimenom. 

Kratkoročna i dugoročna strategija ključnih reči

Ključne reči mogu da se koriste određeno vreme. Recimo, pre, tokom, i kratko nakon održavanja događaja koji je značajan za vas, bilo da ste organizator ili učesnik. 

Uobičajeno je da kao klijent dostavite saopštenja svojoj kliping agenciji iz kojih se mogu generisati ključne reči pogodne za praćenje. Monitoring u ovakvim okolnostima je efikasniji jer se fokusira na konkretno dešavanje koje ima definisan raspored u okviru određenog vremenskog perioda. 

Dugoročno korišćenje ključnih reči nije vremenski ograničeno i služi za praćenje vašeg redovnog prisustva u medijima. U zavisnosti od potreba, ključne reči se mogu odnositi na kompaniju, proizvode i usluge ili rukovodioce. Poslednje je posebno važno jer uspeh kompanije zavisi i od reputacije lidera o čemu smo pisali ranije na našem blogu.   

Koliko ključnih reči je dovoljno?

Broj ključnih reči zavisi od kompleksnosti teme koju želite da pratite u medijima i veličine kompanije. Na primer, ukoliko kompanija ima desetine proizvoda i želi da prati njihovo prisustvo u medijima, potrebno je definisati ključne reči za svaki pojedinačno. 

Ipak, veći broj ključnih reči ne znači više rezultata pretrage (ili kvalitetnije rezultate). Suština je u zastupljenosti i aktuelnosti teme koja se prati i—kao što smo objasnili u odeljku iznad—preciznoj formulaciji ključnih reči.

Revizija je ključna 

Praćenje ključnih reči je kontinuirani proces i započinje već u ranoj fazi saradnje sa kliping kompanijom kada se testiraju inicijalne formulacije. Vremenom, u proces revizije mogu da se uključe i ostali timovi, poput marketinga i prodaje koji doprinose vrednim uvidima u preferencije kupaca i trendove u svojim oblastima. 

Regularna revizija i modifikacija ključnih reči je presudna za održavanje pretrage relevantnom. Kliping je tu za vas da reaguje na svaku internu ili promenu uzrokovanu spoljnim faktorima kako bi se ključne reči blagovremeno prilagodile, a vi uvek imali sve relevantne objave o vašoj kompaniji. 

Pogledajte još