Twitter Spaces: Šta donosi nova funkcija?

Autor teksta
Picture of Kliping

Kliping

Twitter Spaces Primarna (1)

Jedna od glavnih tema internet zajednice već neko vreme je nova Twitter funkcija, testirana od decembra 2020. a zvanično pokrenuta u maju. Zove se Twitter Spaces i pruža nov način povezivanja korisnika i promocije brenda na ovoj mreži.

Šta je Twitter Spaces?

Najnovija usluga na Twitteru donosi mogućnost emitovanja i organizovanja live audio diskusije za publiku širom platforme – nešto kao audio snimak podcasta ili radio emisija bez muzike.

Twitter Spaces su zapravo audio sobe za ćaskanje, slične mreži Clubhouse. U okviru njih se pokreće audio sesija koju pratioci mogu da slušaju ili da se, ukoliko žele i ukoliko im je dozvoljeno, uključe u diskusiju koja je pokrenuta. U pitanju je samo audio funkcija, bez opcije za video snimak, tako da na kameru zaboravite.

Popularnost koju je ova usluga stekla za kratko vreme zanimljiva je iz više aspekata, prevashodno zato što se ljudi vraćaju glasovnoj komunikaciji, s obzirom da su dugo dominirale tekstualne poruke i četovi.

U prilog tome govore impresivni statistički podaci, jer Clubhouse ima 10 miliona aktivnih korisnika i trenutno je po broju instaliranja na 16 mestu u okviru Social Networking kategorije na App storeu. Samo u januaru 2021 je downloadovan 2.3 miliona puta i taj broj se iz meseca u mesec povećava.

Clubhouse, Twitter Spaces i podcasti

Clubhouse je posebno interesantan autorima podcasta, pošto je potpuno prilagođen njihovom kreiranju. A kako njihova popularnost sve više raste – u Srbiji čak 27% ljudi prati podcasteClubhouse je njihovim autorima ponudio inovativnu marketinšku priliku.

Naime, u marketingu je ključno da poznajete publiku, a najvažniji deo njenog upoznavanja je odlazak tamo gde je ona. Clubhouse omogućuje upravo to, a Twitter Spaces odlazi korak dalje. Jer, koristeći Clubhouse tek formirate bazu svojih slušalaca integrišući ih verovatno sa drugih mreža i aplikacija, pa i Twittera, dok se sa Space opcijom već postojećoj bazi publike obraćate nečim što je naprednija verzija Clubhousea.

Kako funkcioniše Twitter Spaces?

Domaćin Spacea tj. onaj koji je pokrenuo audio razgovor određuje ko može da govori u njegovom prostoru. Najpre bira svoje goste u audio sobi, a zatim upravlja mikrofonom svakog od njih.

U razgovor može biti uključeno deset mikrofona, što znači da zajedno sa domaćinom ukupno jedanaest ljudi može da govori dok traje jedan Space, ali neograničen broj korisnika može da sluša razgovor i da ostavlja reakcije uz pomoć emotikona.

Twitter Spaces Sekundarna

Korišćenje, odnosno pokretanje i upravljanje Spaceom je vrlo jednostavno. Pokreće se istom ikonicom sa koje se tvituje, samo što vam se sada pritiskom na nju izlistava više opcija od kojih je jedna i Space. Odabirom nje, otvara se novi prozor u kom imenujete Space, birate deset sagovornika i odlučujete da li ćete ostalim slušaocima, i kojim, omogućiti da zatraže uključivanje u diskusiju. Ta opcija je promenjiva sve vreme dok audio sesija traje.

Domaćin Spacea jedina je osoba koja ima mogućnost da završi audio sesiju, kao što je i jedini koji ima opciju uklanjanja, prijavljivanja ili blokiranja učesnika u diskusiji.

Kontrola od strane Twittera

U okviru nove usluge, Twitter demonstrira uobičajeni princip necenzure, ali samokontrole, pa mreža čuva svaki Space 30 dana nakon završetka kako bi njihov tim mogao da pregleda sesiju zbog potencijalnog sadržaja koji nije usklađen sa pravilima Twittera.

U tom intervalu domaćin može u bilo kom trenutku da preuzme kopiju svih podataka o audio sesiji, dok učesnici mogu da preuzmu samo njen transkript, ako je domaćin na početku omogućio transkripciju. Za slušaoce je audio sesija efemerna i čim se završi u potpunosti nestaje iz aplikacije.

Iz Twittera su najavili da će, ukoliko bude primetan trend kršenja prava, rok za čuvanje diskusija povećati na 90.

Benefiti Twitter Spacea?

Ako ste marketar, ne samo autor podcasta, Twitter Space je itekako vredan istraživanja i eksperimentisanja, jer je još jedan od alata koji ruše barijeru između brenda i publike. Istovremeno pruža nove mogućnosti za personalizovaniju korporativnu komunikaciju. Glasovne interakcije ovog tipa omogućavaju korporativnim komunikacijama da na nov način dođu do zainteresovanih strana i da se kompanija pozicionira kao inovativan brend.

Twitter Space je odličan način da se pratiocima na Tviteru nešto saopšti i dobije feedback od njih na određene teme.

To biva značajno u trenutku kada se publici prezentuje nova usluga ili proizvod, jer se pokretanjem Spacea od njih odmah dobijaju povratne informacije u vezi sa tim.

Time što domaćin sam bira sagovornike, on formira fokus grupu mnogo jednostavnije nego da je fizički okuplja i mnogo brže nego da pojedinačno šalje mejlove ili sprovodi ankete. Najbitnije je što se interakcija ostvaruje u realnom vremenu, a od velikog značaja je mogućnost neuključivanja odnosno izbacivanja onih čije povratne informacije nisu korisne ili onih koji bi da troluju ili vređaju.

Kako iskoristiti Twitter Spaces?

Kao i u svemu što se radi na društvenim mrežama, i u Spaceu je najvažnije biti interesantan i da pratioci imaju neku korist od onoga što se sa njima deli.

Primera radi, treba ih naučiti kako da nešto urade. To, na prvu deluje komplikovano bez video snimka, ali kad malo bolje razmislite, ovisno o polju delovanja, puno je saveta koje je moguće dati samo pričom.

Dobro je organizovati i Q&A sesiju, jer pratioci sigurno imaju puno pitanja na koja im treba odgovoriti. Diskusije na goruće teme su uvek dobra ideja pošto stvaraju odličnu interakciju sa publikom i pokazuju kako ona razmišlja.

Kako Twitter Spaces ima formu radio emisije odnosno podcasta, dobra ideja je organizovanje intervjua sa nekim od eksperata iz oblasti delovanja, pa putem razgovora sa njim publici približiti svoje usluge ili proizvod. Sa deset mikrofona, pratiocima se može omogućiti da odmah postave pitanje, što će učiniti da se osećaju uključeno, ali i olakšati dobijanje feedbacka od njih.

Zaključak

Twitter Space je odličan za ekspoziciju i pozicioniranje na mreži. Omogućava deljenje sopstvenog znanja i stručnosti sa pratiocima. Čim startuje Space, ta informacija je vidljiva u vrhu Twitter feeda što pomaže da se privuče više pažnje na nalog i da se ljudi podstaknu da se pridruže i isprate ono o čemu se govori.

Dobra stvar je i to što pratioci tj. slušaoci Spacea mogu dalje svojim pratiocima da podele informaciju o diskusiji koja se dešava uživo, čime se broj slušalaca u datom trenutku znatno povećava.

Twitter je, naravno, najavio dodatno unapređenje usluge, tako da očekujemo da postane još funkcionalnija nego što je sada.

Pogledajte još