PINTEREST ŽELI DA SE ISTAKNE MEĐU DRUGIM PLATFORMAMA PO POZITIVNOSTI

Autor teksta
Kliping

Kliping

Društveni mediji se sve češće etiketiraju kao toksični, dok se u prvi plan stavljaju njihove negativne strane. Oni šire dezinformacije, podstiču toksičnost među korisnicima i sveukupno mogu učiniti da se osećamo prilično loše u vezi sa sobom i svetom koji nas okružuje. U takvom svetlu stvari Pinterest, koga mnogi i smatraju jedinom u potpunosti pozitivnom platformom na internetu, odlučio je da bude snaga za pozitivnost tj. promoter isključivo pozitivnih stvari.

Pinterest, sa 433 miliona aktivnih korisnika, zabranio je oglašavanje o političkim temama i gubitku težine tj. promociji fizičkog izgleda zasnovanog na dijetama. Istovremeno, zabranio je dezinformacije o klimi u oglasima ili objavama, a uveo je „saosećajnu pretragu“ koja povezuje ljude direktno sa resursima na osnovu njihovih pretraga na Pinterestu. Ova platforma generalno važi za platformu sa svrhom, koja je vrlo posvećena korisničkom iskustvu, a sada su u organizaciji odlučili da odu i korak dalje. Da bi ispunili svoju misiju, u kompaniji su odlučili da ne služe samo inspirativnim sadržajima, već i da identifikuju i spreče štetan sadržaj, uključujući dezinformacije, govor mržnje i slično. Evo kako Pinterest pokušava da spreči trend negativnosti i postane sinonim za dobro.

Siguran prostor za inspiraciju

Za razliku od mnogih drugih društvenih mreža, Pinterest ne unovčava rezultate izborne pretrage korisnika ili oglašavanje. Međutim, on usmerava korisnike na renomirane informacije i brojne ključne resurse. U tom smislu, korišćen je i u političke, koliko i komercijalne svrhe. Vizuelni stil Pinteresta i njegovih pinova verovatno ne izazivaju odmah misli o potencijalnoj političkoj manipulaciji. Međutim, kao i većina internet platformi Pinterest je bio meta koordinisane manipulacije u prošlosti.

Pinterest je bio jedna od prvih društvenih platformi koja je zabranila političko oglašavanje, zauzevši zvaničan stav o tome 2018, nakon kontroverze oko predsedničkih izbora u SAD 2016. Pinterest danas radi sa grupom za mrežnu analizu Graphika na otkrivanju i uklanjanju potencijalno obmanjujućih političkih sadržaja, kao i na sprovođenju svojih smernica zajednice u vezi sa lažnim ili obmanjujućim sadržajem. Pinterest je od tada proširio ovo kako bi uključio oglase za pitanja izbora, a takođe je ranije ove godine zabranio sav sadržaj koji negira klimatske promene.

Slično, tokom pandemije Pinterest je odlučio da zabrani oglase za mršavljenje i postao prva internet platforma koja je to uradila u cilju gradnje zdravog okruženja za svoje korisnike, poručujući im da su slobodni da budu ono što žele bez obzira na fizički izgled. Kompanija je tom prilikom objasnila da je zabrana ovih oglasa deo stvaranja inspirisanijeg interneta, kao i bezbednog i pozitivnog okruženja za njihovu zajednicu Pinera, korisnika Pinteresta.

Nakon zabrane, pretrage u vezi sa gubitkom težine su se smanjile za 20 odsto, ali su korisnici počeli da traže stavke poput zdravih recepata za život koji će im pomoći da izgrade bolje živote koji se ne zasnivaju na izgledu, već na istinitim i trajnim promenama. Pretrage usmerene na zdrave navike i pozitivnost tela su u porastu dok Pineri svoje postove preoblikuju u razgovore o samopouzdanju, mentalnom zdravlju i blagostanju. Tokom protekle godine, pretrage u „volim sebe“ stilu su porasle za 36 odsto, pretrage koje se tiču pozitivnog pogleda na sopstveno telo su se povećale sedam puta, a pretrage citata vezanih za prihvatanje sopstvenog tela i izgleda su se utrostručile.

Odluka kompanije da odbije unosne oglašivače poput preparata za mršavljenje ili politike, mogla bi mnogima izgledati nepromišljena, a ona je upravo suprotno, što se brzo potvrdilo. I oglašivači i korisnici su pozitivno odreagovali na ovu odluku. Korisnici su zadovoljni jer su dobili pozitivan, afirmišući, bezbedan prostor koji su želeli, dok su oglašivači dobili pristup srećnijim i odanijim korisnicima koji veruju platformi na koju su došli da se inspirišu i informišu. Mnogi će reći da je za platformu kao što je Pinterest, za razliku od Twittera ili Facebooka koji se fokusiraju na širu diskusiju o temama u trendu, lako da sprovodi mere ovog tipa i ograniči postovanje i oglašavanje na određene teme. Međutim, čak i tako, vredi ispratiti i podržati napore Pinteresta na ovom frontu, koji su još jedan deo šireg nastojanja da se bori protiv dezinformacija na društvenim mrežama.

Pogledajte još