Mobilna transformacija

Autor teksta
Kliping

Kliping

cover-blog

Mobilni telefoni su odavno postali neizbežni deo svakodnevnog života. Koristimo ih za organizaciju, zabavu, povezivanje sa prijateljima i porodicom. Navikli smo da ih koristimo kako bismo sebi olakšali život i završili sve obaveze u pokretu, pa tako imamo aplikacije preko kojih poručujemo hranu, organizujemo putovanja, kupujemo (namirnice, garderobu, automobile…), gledamo omiljene serije… U tom procesu olakšanja naših života, mobilni telefoni su transformisali skoro svaki deo industrije i postali glavni faktor za osvajanje mušterija i korisnika.

Oblasti koje su u najvećoj meri fokus prebacile ka mobilnim telefonima su gejming industrija, bankarstvo, maloprodaja, video sadržaj, komunikacija (porast postojećih i pojavljivanje novih društvenih mreža i aplikacija za komunikaciju).

Tokom prošle godine, na svetskom nivou, na igrice za mobilne telefone potrošeno je 86 milijardi dolara, što je 25% više nego što je potrošeno u svim ostalim segmentima gejminga zajedno (desktop, laptop, konzole…). Predviđa se da će u 2020. godini ova cifra biti veća od 100 milijardi dolara.

Baza korisnika mobilnog bankarstva iz godine u godinu raste za 20%. Glavni razlozi su lak pristup i jednostavnost korišćenja. Zanimljivo je da globalno gledano zvanične aplikacije banaka nisu toliko popularne koliko aplikacije “fintech” kompanija, koje godišnje po korisniku beleže 52 korišćenja više, što predstavlja milione potencijalnih transakcija.
Tokom 2019. godine na svetskom nivou preuzeto je više od 5.4 milijarde aplikacija za shopping. Osim direktne kupovine kroz aplikaciju, veliki broj korisnika koristi mobilni za istraživanje i upoređivanje proizvoda, a zatim samu kupovinu izvrši u radnji. Istraživanje je pokazalo jaku vezu između vremena provedenog u aplikaciji i porasta ukupne prodaje (online i u radnji). Zato ne čudi da veliki broj kompanija sve više ulaže u svoje aplikacije i načine da ih personalizuje i što više približi korisnicima.
Broj aplikacija i platformi za gledanje i plasiranje video sadržaja je u konstantnom porastu i potreba za klasičnom televizijom se sve više gubi. Postojećim velikim streaming platformama Netflix, Amazon Prime Video, HBO GO i HBO NOW, prošle godine pridružile su se Disney+ i AppleTV+, a predviđeno je da im se tokom 2020. godine pridruže i HBO Max i Peacock.

Čak 50% vremena koje ljudi provode koristeći mobilne telefone odvojeno je za aplikacije za društvene mreže i komunikaciju, kao što su Facebook, Instagram, WhatsApp, Viber i ostale. Poslednji svetski hit, aplikacija TikTok pokazala je da ima prostora za inovacije i nove igrače na tržištu. Tokom 2019. godine postojeći i novi korisnici proveli su 210% više vremena u ovoj aplikaciji nego prethodne godine. Zanimljivo je da najveću popularnost TikTok ima u Kini i Indiji, mada raste i baza korisnika iz ostatka sveta.

Izvor: www.appannie.com

Pogledajte još