Od kućice na drvetu do srednjovekovnih dvoraca, Airbnb je poznat po iznajmljivanju nekih od najkarakterističnijih nekretnina na svetu. Ove godine, kompanija pribegava odličnoj strategiji kojom planira da udvostruči tu reputaciju, a ideja je vrlo jednostavna. U okviru svog novog OMG! Fonda, Airbnb će dodeliti 10 miliona dolara za izgradnju „100 najluđih i najjedinstvenijih ideja o nekretninama“.
Izgradnja „najluđeg“ mesta na planeti
Airbnb je zapravo pokrenuo konkurs koji je otvoren za arhitekte, dizajnere i javnost širom sveta sa idejom kreiranja originalnih prostora za izdavanje koji će biti dostupni samo i isključivo na Airbnb-u najmanje godinu dana i neće biti dostupni ni na jednom drugom sajtu za izdavanje nekretnina.
U saopštenju za javnost, kompanija je rekla da je njena nova inicijativa „delimično oblikovana rastućim trendom fleksibilnog života koji se pojavio u poslednje dve godine“. Suštinski, takmičenje služi kao marketinški alat za Airbnb-ovu novu funkciju Kategorije, koja je generisala 2,5 miliona klikova od svog debija u maju ove godine.
Odličan marketinški trik
Pored toga što je jako dobra ideja, OMG! Fond je i odličan marketinški trik. Naime, svi vole besplatan novac, a fond je u suštini gomila dobro brendiranih grantova za mala preduzeća, koji pomažu svima koji žele da budu domaćini na Airbnb-u i da poboljšaju svoje nekretnine uz manje finansijskog rizika – a sve to istovremeno stvarajući mesta za odmor koja bi mogla da postanu viralna u tom procesu. U tom kontekstu je i navedena kvaka za dobijanje granta koja se sastoji u tome što navedeni prostor nakon redizajniranja morate da oglašavate isključivo na Airbnb-u tj. ne možete ga oglašavati ni na jednoj drugoj platformi za kratkoročno iznajmljivanje na godinu dana.
Sa druge strane, OMG! Fond je i više od pukog marketinga. U maju, kompanija je debitovala sa najvećim redizajnom u poslednjoj deceniji. Čitav korisnički interfejs Airbnb-a sada daje prioritet pojedinačnim domovima kao destinaciji isto koliko i svakom pojedinačnom gradu. To znači da možete prvo da odaberete prostor u kakvom bi želeli da obitavate, pa tek onda shvatiti i sagledati gde se on nalazi. Ono što je kompaniju inspirisalo na ovakav potez svakako je sve veći broj modernih nomada, frilensera, koji rade onlajn i mogu da obavljaju posao sa bilo koje tačke na planeti, a istovremeno su avanturisti koji žele da isprobaju najrazličitije i najoriginalnije načine svakodnevnog života.
U Airbnb-u su očigledno svesni da po dosadašnjem principu odabira destinacija za putovanje ljudi uglavnom završavaju na istim, popularnim, mestima – London, Pariz, Njujork, Las Vegas itd. – pa sada žele da ljude inspirišu da se izmeste sa uobičajenih ruta za putovanja fokusirajući se na smeštaj, a ne na destinaciju. Ovo okretanje ka alternativnim destinacijama može biti i deo biznis strategije, pogotovu kada se ima u vidu da su 23 evropske prestonice, među kojima su Pariz, Barselona, Beč, Amsterdam i Brisel, zatražile od EU restrikciju sajtova poput Airbnb zbog uređenja poreza, pretrpanosti i činjenice da studenti u njima teško pronalaze stanove, jer je većina pretvorena u stanove na dan.
Pored rezultata samog konkursa, biće zanimljivo videti i to kako će hoteli odgovoriti na ovaj novi trend tj. da li će i oni izaći sa ponudama soba jedinstvenog izgleda. Pošto Airbnb povećava spektakl putovanja, hoteli kakve poznajemo mogu da izgledaju prilično dosadno.
Zanimljiv korisnički sadržaj kao dodatak
Ako se ponovo vratimo na priču o marketingu, prevashodno digitalnom marketingu, jasno je da ovim potezom Airbnb još jednom inspiriše ljude da stvaraju zanimljiv foto i video sadržaj koji će deliti putem društvenih mreža, a koji kompanija može i sama da koristi. Suštinski, ona jednim udarcem ubija dve muve, svesna u kojoj meri su ljudi danas „gladni“ toga da se pojave i fotografišu na najzanimljivijim i najkreativnijim mestima. Jasno je da će i kada se konkurs završi i redizajnirani objekti postanu dostupni na njihovom sajtu ljudi pohrliti da ih posete, mnogi čak i samo zato da bi napravili što originalniju fotografiju ili video koji će Airbnb takođe iskoristiti u marketinške svrhe. Ukratko, odavno okarakterisana kao jedna od kompanija koja „kida“ digitalni marketing, Airbnb ponovo svoju domišljatost podiže na jednu lestvicu više, ali nam daje i dobru lekciju, te mogućnost da se i sami inspirišemo za slične poduhvate.