KVIZ: Koliko dobro poznaješ marketinške kampanje u Srbiji iz prethodne godine?

Autor teksta
Picture of Kliping

Kliping

Od digitalnih inovacija i kampanja sa ekološkom tematikom do viralnih izazova na društvenim mrežama, brendovi su se u protekloj godini trudili da privuku pažnju i osvoje srca potrošača. Neki su uspeli kroz emotivne poruke, drugi kroz humor ili važne društveno odgovorne poruke. Svaka kampanja bila je jedinstvena po svojoj poruci, kreativnosti i uticaju.

Pripremili smo 15 pitanja o najzanimljivijim marketing kampanjama iz prethodne godine. Zabavi se i otkrij da li si u korak s najboljim reklamnim momentima u Srbiji iz prethodne godine.

Srećno!

1. Koja kompanija je 2024. godine odlučila da umesto tradicionalnih popusta donira 5% svog prometa Narodnim kuhinjama Crvenog krsta Srbije?

Odgovor: b) dm drogerie markt
Umesto ponude popusta povodom rođendana kompanije, dm drogerie market Srbija je donirao 5% svog prometa Narodnim kuhinjama Crvenog krsta Srbije. Ova humanitarna akcija je naglasila značaj društvene odgovornosti i podrške ugroženim kategorijama stanovništva. Slika za pitanje 1

2. Koja kompanija je u okviru kampanje Mreža najvažnijih influensera 2024. godine predstavila Najvažniju knjigu o najvažnijim influenserima - zbirku koja slavi prosvetne radnike kroz priče njihovih učenika?

Odgovor: b) A1
A1 publikacija Najvažnija knjiga o najvažnijim influenserima predstavlja jedinstvenu zbirku 36 iskrenih priča inspirisanih prosvetnim radnicima. Deo je kampanje Mreža najvažnijih influensera. Slika za pitanje 2

3. Koja kompanija je u okviru projekta Nijedna vrsta ne umire sama dala podršku da se postave 4G video kamere u neposrednoj blizini gnezda jednog para orla zmijara?

Odgovor: a) Telekom Srbija
Kampanja Telekoma Srbije Nijedna vrsta ne umire sama predstavlja priču o ljubavi i roditeljstvu u gnezdu orla zmijara, retke vrste ptica. Ova priča, snimljena na Vršačkim planinama skrenula je pažnju javnosti na očuvanje prirode i zaštitu ugroženih vrsta. Slika za pitanje 3

4. Koliko građana Srbije je tokom besplatne kampanje pregledalo mladeže u okviru inicijative sprovedene uz podršku brenda Eucerin?

Odgovor: c) 2.000
Skoro 2.000 građana Srbije iskoristilo je mogućnost besplatnog pregleda mladeža u okviru kampanje sprovedene uz podršku brenda Eucerin. Cilj kampanje bio je podizanje svesti o prevenciji raka kože i značaju redovnih dermatoloških pregleda. Slika za pitanje 4

5. Koji slogan nosi kampanja koja poziva građane da postanu donori organa? Hint: ove godine su kampanju obeležili instalacijom 2000 peščanih satova na Trgu republike, koja simbolično predstavlja 2.000 pacijenata koji su trenutno na listi za transplataciju organa u Srbiji.

Odgovor: b) Najvažniji poziv u životu
Najvažniji poziv u životu je kampanja koja promoviše važnost donacije organa nakon smrti, realizovana od strane Hemofarma i Hemofarm fondacije u saradnji sa Ministarstvom zdravlja. Kampanja poziva građane da se prijave da budu donori organa i razbija najčešće mitove koje ljudi imaju u vezi sa ovom temom. Slika za pitanje 5

6. Koji festival u Srbiji nagrađuje najbolje integrisane komunikacijske kampanje?

Odgovor: a) Kaktus
Festival Kaktus koji organizuje Marketing mreža nagrađuje najbolje integrisane komunikacijske kampanje u Srbiji i okuplja stručnjake iz oblasti marketinga i komunikacija. Slika za pitanje 6

7. Koji brend je lansirao kampanju Izvanredno skockana … kocka?

Odgovor: a) Plazma
Kampanja Izvanredno skockana Plazma kocka promoviše inovativne proizvode brenda Plazma, koristeći kreativne i dinamične reklame koje povezuju nostalgiju i moderni pristup u marketingu. Slika za pitanje 7

8. Koja organizacija je u prethodnoj godini organizovala kampanju Zajedno, na istoj smo strani koja se bavi mentalnim zdravljem i dobrobiti dece u Srbiji? Hint: prethodnih godina ova kampanja zvala se: Ne ostavljaj za kasnije (2023), Kako si? Ali stvarno (2022), Iz mog ugla (2021).

Odgovor: a) UNICEF
Rad na poboljšanju mentalnog zdravlja dece u Srbiji UNICEF je pokrenuo još 2021.godine. Prošle godine taj projekat je nastavljen pod nazivom Zajedno, na istoj smo strani. Slika za pitanje 8

9. Koji brend je pokrenuo kampanju Postoje pitanja koje samo žene čuju koja za cilj ima da skrene pažnju na neprijatna pitanja koja zadiru u privatnost žena?

Odgovor: d) Libresse
Libresse kampanja Postoje pitanja koje samo žene čuju se fokusira na pitanja poput: Što ne rađaš? Šta čekaš, Zašto si još uvek singl?, Ko brine o tvojoj deci dok radiš?, Misliš li da ti je izgled pomogao u poslu?, a koja često zadiru u privatnost žena. U okviru kampanje, brend je pitao brojne poznate ličnosti ova pitanja i oni su izjavili da im je bilo neprijatno da ih čuju. Slika za pitanje 9

10. Koji brend je novogodišnju reklamu sa Deda Mrazom kreirao uz pomoć veštačke inteligencije?

Odgovor: b) Coca Cola
Tradicionalna Coca Colina novogodišnja reklama prošle godine je u potpunosti kreirana od strane veštačke inteligencije. Za reklamu su bila zadužena tri studija veštačke inteligencije i ovaj potez je naišao na različite komentare u domaćim i svetskim medijima. Slika za pitanje 10

11. Koja institucija zajedno sa Autonomnim ženskim centrom je pokrenula kampanju Zakuni se u zakon s ciljem edukacije javnosti o značaju poštovanja zakona i pravne države u Srbiji?

Tačan odgovor: c) Advokatska komora Srbije
Kampanja Zakuni se u zakon, koju je pokrenula Advokatska komora Srbije zajedno sa Autonomnim ženskim centrom, ističe značaj poštovanja zakona i pravne sigurnosti kao temelja društva. Kroz niz promotivnih aktivnosti, cilj kampanje je podizanje svesti o važnosti pravne države i profesionalnog integriteta advokature. Slika za pitanje 11

12. Koja kompanija stoji iza kampanje Halo dvadesete, kako ste? koja ima za cilj da skrene pažnju na značaj mentalnog zdravlja mladih u Srbiji?

Odgovori:

Tačan odgovor: b) Galenika
Kampanja Halo dvadesete, kako ste? kompanije Galenika usmerena je na podizanje svesti o mentalnom zdravlju mladih. Kroz ovaj projekat Galenika podržava mlade u Srbiji pružajući im proverene i kredibilne informacije u vidu preporuka i saveta, a sve u cilju prevencije i očuvanja njihovog zdravlja, kao i uspostavljanja zdravih životnih navika. Slika za pitanje 12

13. Koju nagradu je osvojila kampanja Grand Kafe Hajde da imamo vremena za pregled?

Tačan odgovor: c) Nagrada Kampanje sa svrhom
Kampanja Hajde da imamo vremena za pregled, koju je realizovala Grand kafa, fokusira se na podizanje svesti o značaju redovnih zdravstvenih pregleda. Kroz ovu društveno odgovornu inicijativu, kompanija je motivisala građane da izdvoje vreme za brigu o svom zdravlju, ističući važnost prevencije i pravovremenog pregleda. Slika za pitanje 13

14. Koja kompanija je u okviru kampanje Nema cenu donirala milion i po dinara Udruženju pacijenata obolelih od melanoma?

Odgovor: a) Mercator
Humanitarnu kampanju Nema cenu kompanija Mercator organizuje u partnerstvu sa Ministarstvom zdravlja Republike Srbije i kompanijom Nivea Sun. Donacija je prikupljena prodajom jabuka u odabranim IDEA, Roda i Mercator prodavnicama širom Srbije, a celokupan prihod usmeren je na podršku obolelima. Slika za pitanje 14

15. Koji je glavni cilj projekta Volim reku, a ti? koji je realizovao Henkel zajedno sa Savezom organizacija podvodnih aktivnosti Republike Srbije?

Tačan odgovor: b) Podizanje svesti o očuvanju životne sredine i zaštiti reka
Projekt Volim reku, a ti? u organizaciji Henkela i Saveza organizacija podvodnih aktivnosti Republike Srbije, ima za cilj podizanje svesti o važnosti očuvanja reka i vodenih ekosistema. Slika za pitanje 15

Koliko tačnih odgovora prijavljuješ?
U svakom slučaju, ovo je bila odlična prilika da naučiš nešto novo i inspirišeš se za buduće kampanje!

Pogledajte još