Od digitalnih inovacija i kampanja sa ekološkom tematikom do viralnih izazova na društvenim mrežama, brendovi su se u protekloj godini trudili da privuku pažnju i osvoje srca potrošača. Neki su uspeli kroz emotivne poruke, drugi kroz humor ili važne društveno odgovorne poruke. Svaka kampanja bila je jedinstvena po svojoj poruci, kreativnosti i uticaju.
Pripremili smo 15 pitanja o najzanimljivijim marketing kampanjama iz prethodne godine. Zabavi se i otkrij da li si u korak s najboljim reklamnim momentima u Srbiji iz prethodne godine.
Srećno!
1. Koja kompanija je 2024. godine odlučila da umesto tradicionalnih popusta donira 5% svog prometa Narodnim kuhinjama Crvenog krsta Srbije?
Odgovor: b) dm drogerie markt
Umesto ponude popusta povodom rođendana kompanije, dm drogerie market Srbija je donirao 5% svog prometa Narodnim kuhinjama Crvenog krsta Srbije. Ova humanitarna akcija je naglasila značaj društvene odgovornosti i podrške ugroženim kategorijama stanovništva.
Umesto ponude popusta povodom rođendana kompanije, dm drogerie market Srbija je donirao 5% svog prometa Narodnim kuhinjama Crvenog krsta Srbije. Ova humanitarna akcija je naglasila značaj društvene odgovornosti i podrške ugroženim kategorijama stanovništva.
2. Koja kompanija je u okviru kampanje Mreža najvažnijih influensera 2024. godine predstavila Najvažniju knjigu o najvažnijim influenserima - zbirku koja slavi prosvetne radnike kroz priče njihovih učenika?
Odgovor: b) A1
A1 publikacija Najvažnija knjiga o najvažnijim influenserima predstavlja jedinstvenu zbirku 36 iskrenih priča inspirisanih prosvetnim radnicima. Deo je kampanje Mreža najvažnijih influensera.
A1 publikacija Najvažnija knjiga o najvažnijim influenserima predstavlja jedinstvenu zbirku 36 iskrenih priča inspirisanih prosvetnim radnicima. Deo je kampanje Mreža najvažnijih influensera.
3. Koja kompanija je u okviru projekta Nijedna vrsta ne umire sama dala podršku da se postave 4G video kamere u neposrednoj blizini gnezda jednog para orla zmijara?
Odgovor: a) Telekom Srbija
Kampanja Telekoma Srbije Nijedna vrsta ne umire sama predstavlja priču o ljubavi i roditeljstvu u gnezdu orla zmijara, retke vrste ptica. Ova priča, snimljena na Vršačkim planinama skrenula je pažnju javnosti na očuvanje prirode i zaštitu ugroženih vrsta.
Kampanja Telekoma Srbije Nijedna vrsta ne umire sama predstavlja priču o ljubavi i roditeljstvu u gnezdu orla zmijara, retke vrste ptica. Ova priča, snimljena na Vršačkim planinama skrenula je pažnju javnosti na očuvanje prirode i zaštitu ugroženih vrsta.
4. Koliko građana Srbije je tokom besplatne kampanje pregledalo mladeže u okviru inicijative sprovedene uz podršku brenda Eucerin?
Odgovor: c) 2.000
Skoro 2.000 građana Srbije iskoristilo je mogućnost besplatnog pregleda mladeža u okviru kampanje sprovedene uz podršku brenda Eucerin. Cilj kampanje bio je podizanje svesti o prevenciji raka kože i značaju redovnih dermatoloških pregleda.
Skoro 2.000 građana Srbije iskoristilo je mogućnost besplatnog pregleda mladeža u okviru kampanje sprovedene uz podršku brenda Eucerin. Cilj kampanje bio je podizanje svesti o prevenciji raka kože i značaju redovnih dermatoloških pregleda.
5. Koji slogan nosi kampanja koja poziva građane da postanu donori organa? Hint: ove godine su kampanju obeležili instalacijom 2000 peščanih satova na Trgu republike, koja simbolično predstavlja 2.000 pacijenata koji su trenutno na listi za transplataciju organa u Srbiji.
Odgovor: b) Najvažniji poziv u životu
Najvažniji poziv u životu je kampanja koja promoviše važnost donacije organa nakon smrti, realizovana od strane Hemofarma i Hemofarm fondacije u saradnji sa Ministarstvom zdravlja. Kampanja poziva građane da se prijave da budu donori organa i razbija najčešće mitove koje ljudi imaju u vezi sa ovom temom.
Najvažniji poziv u životu je kampanja koja promoviše važnost donacije organa nakon smrti, realizovana od strane Hemofarma i Hemofarm fondacije u saradnji sa Ministarstvom zdravlja. Kampanja poziva građane da se prijave da budu donori organa i razbija najčešće mitove koje ljudi imaju u vezi sa ovom temom.
6. Koji festival u Srbiji nagrađuje najbolje integrisane komunikacijske kampanje?
Odgovor: a) Kaktus
Festival Kaktus koji organizuje Marketing mreža nagrađuje najbolje integrisane komunikacijske kampanje u Srbiji i okuplja stručnjake iz oblasti marketinga i komunikacija.
Festival Kaktus koji organizuje Marketing mreža nagrađuje najbolje integrisane komunikacijske kampanje u Srbiji i okuplja stručnjake iz oblasti marketinga i komunikacija.
7. Koji brend je lansirao kampanju Izvanredno skockana … kocka?
Odgovor: a) Plazma
Kampanja Izvanredno skockana Plazma kocka promoviše inovativne proizvode brenda Plazma, koristeći kreativne i dinamične reklame koje povezuju nostalgiju i moderni pristup u marketingu.
Kampanja Izvanredno skockana Plazma kocka promoviše inovativne proizvode brenda Plazma, koristeći kreativne i dinamične reklame koje povezuju nostalgiju i moderni pristup u marketingu.
8. Koja organizacija je u prethodnoj godini organizovala kampanju Zajedno, na istoj smo strani koja se bavi mentalnim zdravljem i dobrobiti dece u Srbiji? Hint: prethodnih godina ova kampanja zvala se: Ne ostavljaj za kasnije (2023), Kako si? Ali stvarno (2022), Iz mog ugla (2021).
Odgovor: a) UNICEF
Rad na poboljšanju mentalnog zdravlja dece u Srbiji UNICEF je pokrenuo još 2021.godine. Prošle godine taj projekat je nastavljen pod nazivom Zajedno, na istoj smo strani.
Rad na poboljšanju mentalnog zdravlja dece u Srbiji UNICEF je pokrenuo još 2021.godine. Prošle godine taj projekat je nastavljen pod nazivom Zajedno, na istoj smo strani.
9. Koji brend je pokrenuo kampanju Postoje pitanja koje samo žene čuju koja za cilj ima da skrene pažnju na neprijatna pitanja koja zadiru u privatnost žena?
Odgovor: d) Libresse
Libresse kampanja Postoje pitanja koje samo žene čuju se fokusira na pitanja poput: Što ne rađaš? Šta čekaš, Zašto si još uvek singl?, Ko brine o tvojoj deci dok radiš?, Misliš li da ti je izgled pomogao u poslu?, a koja često zadiru u privatnost žena. U okviru kampanje, brend je pitao brojne poznate ličnosti ova pitanja i oni su izjavili da im je bilo neprijatno da ih čuju.
Libresse kampanja Postoje pitanja koje samo žene čuju se fokusira na pitanja poput: Što ne rađaš? Šta čekaš, Zašto si još uvek singl?, Ko brine o tvojoj deci dok radiš?, Misliš li da ti je izgled pomogao u poslu?, a koja često zadiru u privatnost žena. U okviru kampanje, brend je pitao brojne poznate ličnosti ova pitanja i oni su izjavili da im je bilo neprijatno da ih čuju.
10. Koji brend je novogodišnju reklamu sa Deda Mrazom kreirao uz pomoć veštačke inteligencije?
Odgovor: b) Coca Cola
Tradicionalna Coca Colina novogodišnja reklama prošle godine je u potpunosti kreirana od strane veštačke inteligencije. Za reklamu su bila zadužena tri studija veštačke inteligencije i ovaj potez je naišao na različite komentare u domaćim i svetskim medijima.
Tradicionalna Coca Colina novogodišnja reklama prošle godine je u potpunosti kreirana od strane veštačke inteligencije. Za reklamu su bila zadužena tri studija veštačke inteligencije i ovaj potez je naišao na različite komentare u domaćim i svetskim medijima.
11. Koja institucija zajedno sa Autonomnim ženskim centrom je pokrenula kampanju Zakuni se u zakon s ciljem edukacije javnosti o značaju poštovanja zakona i pravne države u Srbiji?
Tačan odgovor: c) Advokatska komora Srbije
Kampanja Zakuni se u zakon, koju je pokrenula Advokatska komora Srbije zajedno sa Autonomnim ženskim centrom, ističe značaj poštovanja zakona i pravne sigurnosti kao temelja društva. Kroz niz promotivnih aktivnosti, cilj kampanje je podizanje svesti o važnosti pravne države i profesionalnog integriteta advokature.
Kampanja Zakuni se u zakon, koju je pokrenula Advokatska komora Srbije zajedno sa Autonomnim ženskim centrom, ističe značaj poštovanja zakona i pravne sigurnosti kao temelja društva. Kroz niz promotivnih aktivnosti, cilj kampanje je podizanje svesti o važnosti pravne države i profesionalnog integriteta advokature.
12. Koja kompanija stoji iza kampanje Halo dvadesete, kako ste? koja ima za cilj da skrene pažnju na značaj mentalnog zdravlja mladih u Srbiji?
Odgovori:
Tačan odgovor: b) Galenika
Kampanja Halo dvadesete, kako ste? kompanije Galenika usmerena je na podizanje svesti o mentalnom zdravlju mladih. Kroz ovaj projekat Galenika podržava mlade u Srbiji pružajući im proverene i kredibilne informacije u vidu preporuka i saveta, a sve u cilju prevencije i očuvanja njihovog zdravlja, kao i uspostavljanja zdravih životnih navika.
Kampanja Halo dvadesete, kako ste? kompanije Galenika usmerena je na podizanje svesti o mentalnom zdravlju mladih. Kroz ovaj projekat Galenika podržava mlade u Srbiji pružajući im proverene i kredibilne informacije u vidu preporuka i saveta, a sve u cilju prevencije i očuvanja njihovog zdravlja, kao i uspostavljanja zdravih životnih navika.
13. Koju nagradu je osvojila kampanja Grand Kafe Hajde da imamo vremena za pregled?
Tačan odgovor: c) Nagrada Kampanje sa svrhom
Kampanja Hajde da imamo vremena za pregled, koju je realizovala Grand kafa, fokusira se na podizanje svesti o značaju redovnih zdravstvenih pregleda. Kroz ovu društveno odgovornu inicijativu, kompanija je motivisala građane da izdvoje vreme za brigu o svom zdravlju, ističući važnost prevencije i pravovremenog pregleda.
Kampanja Hajde da imamo vremena za pregled, koju je realizovala Grand kafa, fokusira se na podizanje svesti o značaju redovnih zdravstvenih pregleda. Kroz ovu društveno odgovornu inicijativu, kompanija je motivisala građane da izdvoje vreme za brigu o svom zdravlju, ističući važnost prevencije i pravovremenog pregleda.
14. Koja kompanija je u okviru kampanje Nema cenu donirala milion i po dinara Udruženju pacijenata obolelih od melanoma?
Odgovor: a) Mercator
Humanitarnu kampanju Nema cenu kompanija Mercator organizuje u partnerstvu sa Ministarstvom zdravlja Republike Srbije i kompanijom Nivea Sun. Donacija je prikupljena prodajom jabuka u odabranim IDEA, Roda i Mercator prodavnicama širom Srbije, a celokupan prihod usmeren je na podršku obolelima.
Humanitarnu kampanju Nema cenu kompanija Mercator organizuje u partnerstvu sa Ministarstvom zdravlja Republike Srbije i kompanijom Nivea Sun. Donacija je prikupljena prodajom jabuka u odabranim IDEA, Roda i Mercator prodavnicama širom Srbije, a celokupan prihod usmeren je na podršku obolelima.
15. Koji je glavni cilj projekta Volim reku, a ti? koji je realizovao Henkel zajedno sa Savezom organizacija podvodnih aktivnosti Republike Srbije?
Tačan odgovor: b) Podizanje svesti o očuvanju životne sredine i zaštiti reka
Projekt Volim reku, a ti? u organizaciji Henkela i Saveza organizacija podvodnih aktivnosti Republike Srbije, ima za cilj podizanje svesti o važnosti očuvanja reka i vodenih ekosistema.
Projekt Volim reku, a ti? u organizaciji Henkela i Saveza organizacija podvodnih aktivnosti Republike Srbije, ima za cilj podizanje svesti o važnosti očuvanja reka i vodenih ekosistema.