Kako izbeći PR krize i reagovati na vreme uz real-time alert uslugu

Autor teksta
Picture of Kliping

Kliping

U današnjem digitalnom dobu, informacije se kreću vrtoglavom brzinom.

Za PR profesionalce se praćenje tih informacija (pominjanje brenda, trendovi u industriji i potencijalne krize) može činiti kao nemoguć zadatak — kada ste zakopani u brdu izveštaja i mejlova, lako možete prevideti ono najbitnije.

Kako, onda, ostati u toku?!

Rešenje je real-time alert usluga, odnosno obaveštenja u realnom vremenu.

Kako funkcioniše alert usluga

“Tradicionalan” media monitoring podrazumeva dobijanje informacija na osnovu unapred određene dinamike — jednom ili dva puta dnevno dobijate pregled relevantnih tekstova koji su izašli u medijima, podcastima, na društvenim mrežama. 

Alert usluga (koja se često naziva i alarm kliping), međutim, funkcioniše kao sistem ranog upozorenja, koji vas odmah obaveštava za ključne reči i teme koje ste odredili, kao i za one koje su rangirane kao negativne o vašoj kompaniji ili brendu. 

Ovo omogućava timovima za komunikacije da reaguju proaktivno prema potencijalno kriznim situacijama i važnim događajima, umesto da se bave “sanacijom” štete. Ipak, alert ne služi samo za krizne i negativne situacije, već može imati širu primenu u vašoj PR strategiji.

Alert (alarm) možete dobiti za:

  • Specifične ključne reči koje odredite, kao što je ime firme ili direktora
  • Organizacije, teme i događaje o kojima želite da ostanete informisani
  • Sve objave sa negativnim sentimentom

Kada program i ljudski recenzent identifikuju ključnu reč ili tekst sa negativnim sentimentom, ovi tekstovi imaju najviši prioritet zbog čega upozorenje dobijate odmah, u realnom vremenu.

Alert stiže putem mejla, SMS-a ili obaveštenja, što možete sami podesiti prema vašim potrebama. Upozorenja možete dodatno prilagoditi tako što odredite da li ćete dobiti alert za svako negativno pominjanje, ili samo ono koje je prvo objavljeno, u slučaju kada više medija preuzme vest od jednog izvora.

Ova obaveštenja dostupna su za print i digitalne medije, objave na vebu, društvene mreže, kao i podkast emisije i YouTube kanale, čiji monitoring na našim prostorima radimo jedino mi.

Optimizacija obaveštenja u realnom vremenu

Da biste efikasno iskoristili alert uslugu, neophodno je pažljivo pristupiti njenom podešavanju. Evo nekoliko saveta:

  1. Nemojte se preopteretiti informacijama — ako dobijate alert za sve, to je kao da ne dobijate alert ni za šta. Pažljivo odaberite ključne reči koje su prilagođene situaciji u kojoj se vaš brend trenutno nalazi i koristite stratešku kombinaciju opštih i specifičnih ključnih reči da biste ispratili ono što je relevantno, dok filtrirate nerelevantnu buku.
  2. Prilagodite obaveštenja svojim navikama — bez obzira da li je dobijate putem mejla, SMS-a, notifikacije ili sva tri, alert treba da vam privuče pažnju i osigura da ne propustite ključne informacije. Zato odaberite onaj način koji najviše odgovara vašim potrebama: ako inače dobijate previše mejlova, a nijednu poruku, možda ćete brže reagovati na SMS.
  3. Iskoristite pomoć stručnjaka — ako do sada niste koristili media monitoring alerts i podešavali ključne reči za njih, možete se konsultovati sa našim kolegama o najboljim praksama za vašu situaciju ili industriju. Takođe, ako primetite da ste inicijalnim podešavanjem ključnih reči nešto propustili, uvek možete revidirati teme koje pratimo i za koje dobijate alert.

Kako alert usluga pomaže PR profesionalcima?

Najveća prednost real-time obaveštenjima je to što vam pomaže da brzo reagujete i sprečite širenje krize. 

Na primer, izuzetno negativna onlajn recenzija ili nova kontroverza u vezi sa vašom kompanijom mogu brzo da eskaliraju u PR krizu — ako ne reagujete.

Upozorenja u realnom vremenu vam omogućavaju da identifikujete ove potencijalne pretnje dok se još razvijaju ili čim se dese, omogućavajući vam da napravite brz i odmeren odgovor da biste ublažili štetu pre nego što se situacija pogorša.

U slučaju da ste dobili obaveštenje o negativnom sentimentu, i u pitanju je lažna informacija koja se tiče vaše kompanije, imate više vremena da se konsultujete sa advokatom, pripremite demanti i preuzmete neophodne korake da zaštitite svoj brend.

Osim krize, alert se koristi i za pozitivne prilike

Pored upravljanje kriznim situacijama, alert usluga vam može pomoći da bolje iskoristite različite prilike. 

Ne moraju sva upozorenja da ukazuju na problem — ako se odlučite da pratite ključne reči koje su u vezi sa nečim pozitivnim za vaš brend i kompaniju, interakcije sa tim objavama mogu predstavljati dragocene prilike.

Upozorenja u realnom vremenu osiguravaju da možete da iskoristite ove trenutke, podstaknete svoje angažovanje sa njima i povećate domet pozitivnog izveštavanja i vesti.

Takođe, kada ste stalno u toku sa različitim temama za vašu kompaniju, možete brže da odgovorite na upite i fidbek klijenata i kupaca. 

Ovo postaje sve bitniji zahtev, — čak 69% potrošača očekuje odgovor na društvenim mrežama u roku od 24 sata, a 16% žele odgovor u roku od nekoliko minuta. Isto Sprout Social istraživanje iz 2023. navodi da skoro četvrtina ljudi želi odgovor za samo 2 sata. 

Kada imate podešen alert, možete se brže odazvati, što gradi jače odnose i poverenje sa vašom publikom jer mogu da se oslone na to da ćete brzo reagovati na njihove brige i pitanja.

Praćenje konkurencije i relevantnih tema

Međutim, nije samo vaša reputacija vredna praćenja — uz real-time alert uslugu možete ostati informisani o konkurenciji ili drugim akterima koji utiču na vaše poslovanje.

Na primer, možete ispratiti najskorije odluke vaših konkurenata, kao što je lansiranje novog proizvoda ili kampanje, ali i poteze političkih i društvenih aktera koji su bitni vama i vašoj ciljnoj grupi. Ako u planu imate ekološku kampanju koja se oslanja na podatke nekog istraživanja, a veče pre njenog početka se otkrije da je to istraživanje diskutabilno, možete na vreme odlučiti da li nastaviti sa kampanjom ili promeniti pristup.

Takođe, ako korisnici na mrežama komentarišu neke opšte teme ili kritikuju usluge vaših konkurenata, uz alert imate priliku da proaktivno reagujete i postignete pozitivan efekat kod svoje ciljne grupe. Iako se sve ovo tiče trenutnog odgovora na određene situacije, alert usluga pruža vredne podatke i za buduće strategije. Ako ostanete informisani i brzo delujete, možete da se lakše nosite sa izazovima, iskoristite mogućnosti i na kraju ojačate reputaciju svog brenda.

Usvajanjem ovih real-time obaveštenja i korišćenjem podataka koje pružaju, možete da unapred odredite za vas ključne teme i budete spremni da na njih odgovorite.

Ako ste spremni da delujete proaktivno, tu smo da pomognemo.

Pogledajte još