Ja, Zlatan: Inspirativne PR lekcije fudbalske ikone

Autor teksta
Picture of Kliping

Kliping

Vest da je Zlatan Ibrahimović odlučio da stavi tačku na svoju fudbalersku karijeru mnoge je iznenadila, većinu rastužila, ali je bilo i onih koji su očekivali da će se to desiti i to baš sada, s obzirom na to da mu ovog leta ističe ugovor sa Milanom i da je cele sezone imao problema sa povredama. Zbog jedne nije igrao ni tu poslednju utakmicu, tako da od navijača nije uspeo da se oprosti na samom terenu, ali su mu oni svejedno priredili spektakularan oproštaj uz poruku „GOD BYE“ čime su rasplakali i „nesalomivog“.

U karijeri je osvojio 34 trofeja, za reprezentaciju Švedske je odigrao 122 utakmice i postigao 62 pogotka. Činjenica da je bio jedan od najuspešnijih fudbalera, koji je održavao visoke performanse u sportu dugi niz godina, samo je jedan od razloga za ogromnu popularnost i uticaj koji ima širom sveta, drugi su njegova harizma i privlačnost izvan sporta. Zlatan Ibrahimović je ne samo legendarni fudbaler, već i brend za sebe. Njegova harizma, samopouzdanje, sposobnost da privuče pažnju širom sveta čine ga neprikosnovenom figurom u svetu PR-a.

Ja, Zlatan!

Jedan od ključnih elemenata Ibrahimovićeve PR strategije je njegova samosvest i samopromocija.  Zlatan Ibrahimović se etablirao kao jedan od glavnih napadača poslednjih decenija, akumulirajući uspehe za sjajne timove, desetine titula, pojedinačne nagrade, sjajne igre i akrobatske golove, ali aspekt koji je relevantan za njegov uspeh izvan terena je njegova ličnost. Izjave koje bustuju samopouzdanje i upućuju na sebe u trećem licu (na šta aludira i naslov njegove autobiografije „Ja, Zlatan”) njegovi su zaštitni znakovi.

Jedan od glavnih ciljeva svakog fudbalskog tima van terena je da postigne to da se navijači identifikuju sa njim, jer su takvi navijači manje podložni da napuste tim u teškim trenucima, a i glavni su konzumenti brendiranih klupskih proizvoda što obezbeđuje stalni prihod za klub. Ibrahimović je, s tim u vezi, jedan od onih igrača koji čini da se njegovi fanovi poistovećuju sa bilo kojim klubom u kome je igrao. Drugim rečima, imati u klubu nekoga kao što je Zlatan Ibrahimović znači više privlačnosti, dosega i kredibiliteta brenda i veće šanse za klub da proda svoje proizvode, posebno majice i druge artikle povezane sa klubom.

Bog za društvene mreže i sponzorske ugovore

Uticaj koji Ibrahimović ima na društvenim mrežama je ogroman. Njegov pozitivan uticaj može se lako izmeriti, ako analiziramo njegov dolazak u LA Galaksi 2018. Informacija o njegovom dolasku objavljena je 23. marta, a 31. marta je debitovao na terenu. U tom intervalu od nešto više od nedelju dana, društvene mreže LA Galaksija i MLS lige imale su rast od više od 320 hiljada odnosno 100 hiljada pratilaca. U to vreme Den Steli, odgovoran za društvene mreže MLS lige, tvitovao je da je metrika koja je uspostavljena za društvene mreže lige za godinu dana, sa Ibrahimovićevim debijem postignuta za 15 minuta. Uprkos tome što ovo deluje kao pomalo preuveličana poruka, ona i dalje pokazuje veličinu medijskog uticaja koji je prouzrokovan za kratko vreme kada je igrač prošao kroz Sjedinjene Države.

Nekoliko globalnih brendova iskoristilo je Ibrahimovićev marketinško-influenserski potencijal, tako da je bio promoter i snimio par reklama za brendove kao što su Volvo, Samsung, Nike, Nivea, H&M, a uključivao se i u brojne humanitarne i društveno odgovorne kampanje poput performansa „805 miliona imena” u kome je Ibrahimović tetovirao 50 imena stranaca koji pate od gladi, kako bi promovisao akciju Svetskog programa za hranu. I to je tek početak liste njegovih influenserskih dometa na koje će se, pretpostavljamo, fokusirati još više nakon povlačenja sa fudbalskog terena, pri čemu nema sumnje da će u tome biti jednako uspešan kao i do sada. Arogantan ili samouveren, precenjen ili vrhunski sportista, ljubitelji fudbala mogu i da polemišu, ali ono što je izvesno jeste da Zlatan Ibrahimović postaje centar pažnje gde god da dođe, što je, komercijalno gledano, velika prednost i ogromna tržišna vrednost.

Pogledajte još