Izveštavanje medija o nezi žena: Lice pre svega

Autor teksta
Ivana Milošević

Ivana Milošević

cover-blog

Iako u Srbiji ne postoje precizni podaci koliko vremena dnevno žene provode negujući sebe, agencija „Kliping“ istraživala je kako mediji savetuju pripadnice lepšeg pola da vode računa o svom izgledu. Analiza je pokazala da su mediji u prvoj polovini 2019. godine najčešće izveštavali o preparatima za negu lica (45.13%), slede proizvodi za telo (37.39%), dok je na trećem mestu kosa (17.48%). Čitateljke lifestyle magazina Lepota i zdravlje, Lepa&Srećna, Grazia i Cosmopolitan imale su mogućnost da dobiju najveći broj saveta o nezi. Osim mesečnih štampanih izdanja, u top 10 medija koji informišu u ovoj temi su nedeljici Blic žena i Hello!. Analiza je pokazala i da 90% analiziranih tekstova sadrži fotografije određenih proizvoda za negu kože lica, tela ili kose.

Sprečavanje prvih znakove starenja kože lica mediji su stavili u primarni fokus tokom prvih šest meseci 2019. godine. Tako su čitateljke za rešenje ovog problema najčešće mogle da dobiju savet da koriste proizvode obogaćenim koenzimom Q10, kao i preparate koji pomažu ćelijama kože da proizvode hijaluronsku kiselinu, kolagen i elastin. Kao spas za podočnjake, mediji su prenosili savete dermatologa da koriste maske čijom bi redovnom upotrebom trebalo da smanje sitne bore i otok ispod očiju. Tokom analiziranog perioda mediji su najmanje informisali čitateljke o nezi usana. Za blistav izgled kože mediji su najčešće izveštavali o gelovima za tuširanje koji predstavljaju spoj nege i parfema. Takođe, mediji su pisali i o beauty proizvodima na bazi prirodne gline namenjenim za dubinsko čišćenje celog tela, kao i musevima za telo.

O jačanju kose, zdrave od korena do vrha, mediji su pre svega izveštavali o preparatima koji su „super hrana“ za kosu. Na drugom mestu su tekstovi u kojima su čitateljke mogle da dobiju savete kako da zahvaljujući formuli sa 0% alkohola mogu da oblikuju frizuru i menjaju njen oblik tokom celog dana. Analiza je pokazala i da 81% tekstova sadrži predstavljanje minimum dva proizvoda za određenu vrstu nege, što pokazuje da mediji raznovrsno izveštavaju o ovoj temi, ostavljajući čitateljkama mogućnost izbora najboljih preparata za njihov tip kože.

 

Pogledajte još