Naša koleginica Ivana Daljević, na poziciji Account Director, govorila je za Marketing mrežu na temu da li su novi mediji zamenili tradicionalne i šta je važnije – kvantitet prisustva u medijima ili kvalitet. Ona će na forumu IZAZOV 2021 ekskluzivno predstaviti najnovije rezultate istraživanja konzumacije medija u Srbiji, koje sprovodi Kliping Beograd, u saradnji sa agencijom SmartPlus Research.
Da li su novi medijski digitalni formati zamenili tradicionalne?
Iako su predviđanja tokom prethodnih decenija bila drugačija, tradicionalni formati su definitivno i dalje živi. Svedoci smo vremena u kojem stasaju generacije koje nikada nisu kupile novine na trafici, niti pogledale TV Dnevnik i tu činjenicu naravno treba uzeti u obzir ako razmišljamo o održivosti tradicionalnih formata. Očigledno je da su danas svi formati pronašli svoju publiku. Novi medijski formati u suštini ne menjaju svrhu medija. Oni takođe informišu, edukuju i zabavljaju, ali ono što ih razlikuje od tradicionalnih je da izborom novih kanala komunikacije uspešnije dolaze do publike među novim generacijama. Međutim, ako posmatramo trenutnu situaciju u Srbiji, određene grupe koje konzumiraju samo digitalne medije i dalje se broje u manjem procentu i zaključujemo da je svakako još uvek većinska publika u Srbiji verna tradicionalnim formatima.
Koliko su, po Vašem mišljenju, biznis modeli medija zasnovani (isključivo) na oglašavanju, održivi danas?
Trenutni trend u svetu je udaljavanje od klasičnog modela oglašavanja i okretanje modelu pretplate koji se temelji na kvalitetu sadržaja. Ovaj biznis model okrenut je ka konzumentu. Da li zbog pretrpanosti informacijama, raznolikosti sadržaja ili ogromnog broja medija, kvalitet sadržaja se izdvaja kao najvažniji resurs medija i ubrzano postaje predmet monetizacije. Kod nas je još uvek aktuelna trka za klikovima, ali vremenom će se definitivno prepoznati potreba za kvalitetom sadržaja. Tu potrebu nameće publika. Takođe, ogroman broj različitih medijskih formata utiče na rasplinjavanje advertajzing budžeta, a samim tim i slabije rezultate kampanja, gde opet odlazimo do toga da razliku pravi kvalitetan sadržaj usmeren ka afinitetima publike.
Intervju celosti možete da pročitate na portalu Marketing mreža