Društveno odgovorno poslovanje: Bankari se najčešće bave ekologijom

Autor teksta
Kliping

Kliping

Zgodno je na polovini godine napraviti presek i videti kakvo je prolazno vreme odnosno osvrnuti se da vidimo šta smo uradili u prvom polugodištu. Ovo je sportski termin, ali se on često koristi i u poslovne svrhe. Upravo praveći istraživanje o polugodišnjim dešavanjima na bankarskom tržištu agencija Kliping je dobila i rezultate analize medija vezanih za društveno odgovorno poslovanje, kao jednog od najvažnijih stubova komunikacije svake korporacije.

Prema tom istraživanju trend koji postoji poslednjih godina da se kompanije najčešće odlučuju da u svom fokusu CSR aktivnosti stave ekologiju odnosno zaštitu čovekove okoline se nastavlja i u prvoj polovini 2022. godine. Ostale teme kojima se banke na našem tržištu bave iz domena su društveno odgovornog poslovanja su: podrška ženskom preduzetništvu, obrazovanje i rodna ravnopravnost.

Prema istraživanju agencije Kliping na polovini godine prvih pet banaka kada je u pitanju broj medijskih objava o CSR aktivnostima su: Erste, OTP, Komercijalna i NLB banka koje su se spojile tokom prva dva kvartala, Unkredit banka, Eurobanka i Intesa. Što se konkretnih projekata tiče od ukupnog broja objava OTP Generator Zero je imao 14 odsto. Na drugom mestu je Organik konkurs NLB Komercijalne banke (13,7 odsto), zatim slede „Heroine“ Erste banke (9 odsto) i projekat Eurobanke „Škola kao nacrtana za vas“ (6,13 odsto).

Kada su u pitanju mediji koji prate ove teme Nedeljnik.rs je portal koji ubedljivo najviše izveštava o CSR aktivnostima banaka –  5 odsto ukupnog broja objava. Od dnevnih novina ovaj segment poslovanja banaka prate najviše Kurir, a od periodičnih izdanja Svet bankarstva i investicija. Regionalne i lokalne televizije i radio stanice najčešće prate ove teme kada se banke odluče da decentralizuju CSR aktivnosti i prebace ih van Beograda. Ipak, treba naglasiti da je to manje od pet odsto od ukupnog broja objava.

Teme kojima se bave banke iz domena društveno odgovornog poslovanja često su diktirane iz centrala koje se nalaze u inostranstvu. Većina njih doživi i dobru lokalnu adaptaciju tako da i mediji budu zainteresovani da ih isprate.

Banke su očigledno dobro prepoznale trenutak i postali su lideri u digitalnoj transformaciji procesa i proizvoda čime su poveli brojne druge industrije sa sobom u taj proces. Biće zanimljivo ispratiti koje su to industrije prihvatile da im ekologija bude centralna tema strategije društveno odgovornog poslovanja ili koje su to aktivnosti koje privlače medije da o njima izveštavaju što će svakako biti predmet nekog novog istraživanja medija koje će spremiti agencija Kliping.

marketingmreza.rs

Pogledajte još