2023. DONOSI VELIKE PROMENE  U GOOGLE ANALITICI, EVO ŠTA NAS OČEKUJE!

Autor teksta
Picture of Kliping

Kliping

Google analitika će 1. jula 2023. zvanično preći na Google Analytics 4 (GA4), noviju verziju usluge za praćenje analitike veb sadržaja, merenje saobraćaja i ponašanja korisnika, dok će stara tzv. Univerzalna analitika koja je u upotrebi od 2005. zvanično otići u istoriju.

Ova najava predstavlja monumentalni pomak za marketinške stručnjake, ali i strah da neke stvari neće funkcionisati kao pre, s obzirom na to da je analitika osnova načina na koji merimo i analiziramo svoj napredak, a da je nova verzija još uvek u razvoju. Iako do zvaničnog prelaska na novi nivo ima skoro godinu dana, proces adaptacije je dobro započeti već sada, jer ovakve promene nikada nisu jednostavne.

I iz samog Gugla preporučuju da se do 1. jula 2023. Univerzalna analitika i GA4 pokrenu istovremeno, kako bi se korisnici navikli na novine i imali uporedan uvid u informacije, jer tek kada pokrenete obe analitike zajedno primetićete brojne razlike, između ostalog i to da se dobijeni podaci ne poklapaju. Slični su, ali ne i identični.

Stoga, evo šta bi trebalo da znate u vezi sa najavljenom transformacijom.

Koja je razlika između GA4 i trenutne platforme Univerzalne analitike?

  1. GA4 uključuje praćenje na prvom mestu, prediktivne podatke dobijene pomoću veštačke inteligencije (AI) i mašinsko učenje za razumevanje ponašanja korisnika preko operativnog modela zasnovanog na događajima (events).
  2. GA4 nastoji da pruži prikaz životnog ciklusa klijenata sa više kanala i fokusira se na aktivne korisnike u odnosu na ukupan broj korisnika u trenutnoj platformi Univerzalne analitike.
  3. Kombinujući podatke sa veba i aplikacija u istom svojstvu, GA4 koristi mašinsko učenje da poboljša i pojednostavi otkrivanje uvida, dok je UA veoma ograničen u automatizaciji.
  4. U novom GA4 modelu biće manje standardnih izveštaja, što će olakšati kreiranje prilagođenih, ad hoc izveštaja.
  5. Sve radnje klijenata se evidentiraju kao konverzije (događaji) u GA4, a ne samo transakcije i ciljevi.
  6. GA4 se ne oslanja na kolačiće i umesto toga koristi mašinsko učenje da popuni praznine u podacima, dok Google nastavlja da pooštrava svoje propise o privatnosti podataka.
  7. Google je pojednostavio svoj interfejs za izveštavanje kako bi trgovcima omogućio da uoče ključne trendove i nepravilnosti u podacima.
  8. GA4 model analitike zasnovan na događajima i izveštavanje o različitim uređajima, kreiraju jedinstveno korisničko putovanje na osnovu podataka, što pomaže u optimizaciji veb lokacija i onlajn iskustva.
  9. Umesto da se fokusira samo na prikaze stranica, GA4 prati sve događaje klijenata kao važne tokove podataka na putu korisnika.
  10. Mašinsko učenje omogućava da GA4 popuni praznine u ponašanju potrošača kako bi predvideo buduće transakcije i prihode, što može pomoći oglašivačima da razumeju na koje potrošače da ciljaju.
  11. GA4 je rešenje za to kako trgovci mogu da iskoriste podatke na nov način dok ulazimo u onlajn svet fokusiran na privatnost. Bez kolačića i modeliranja ponašanja i konverzije, trgovci mogu da koriste podatke sa veba i aplikacija da bi se bliže usredsredili na put korisnika od početne posete do konverzije.

Suštinski, filteri koji postoje kod Univerzalne Analitike ne postoje kod GA4, odeljci su slični ali glavne funkcije se suštinski razlikuju. Najveća razlika je u modelu merenja, dok Univerzalna Analitika koristi model koji je zasnovan na sesijama i prikazima stranice, GA4 više je fokusirana na korisnika nego na sesije.

Ono što ostaje nepromenjeno i isto kao kod Univerzalne Analitike jeste da je osnovna verzija GA4 potpuno besplatna, ali da postoji premijum verzija, koja se naplaćuje i sadrži brojne pogodnosti u odnosu na osnovnu verziju.

Pogodnosti GA4

Google Analytics 4 daje mnogo informacija koje su od ključne važnosti za efikasan marketing. Nova verzija analitike predstavlja rešenje za to kako trgovci mogu da iskoriste podatke na nov način dok ulazimo u onlajn svet fokusiran na privatnost. Bez kolačića i modeliranja ponašanja i konverzije, trgovci mogu da koriste podatke sa veba i aplikacija kako bi se bliže usredsredili na put korisnika od početne posete do konverzije.

GA4 omogućava da odredimo glavne organske izvore saobraćaja i da poboljšamo obradu organskog saobraćaja. U Univerzalnoj Analitici u zavisnosti od potreba projekta možemo analizirati metriku stope samo jedne stranice, dok je u GA4 stopa posete samo jedne stranice zamenjena sesijama. Angažovana sesija je inverzna metrika stope samo jedne stranice koja meri radnju, a ne njen nedostatak. Osim toga, angažovana sesija rešava problem vremenskog ograničenja sesije.

Ažuriranje GA4 kod nekoga bi moglo da izazove strah i paniku, ali da bi to izbegli ključno je da počnete da se pripremate i edukujete što je pre moguće. Vaše buduće kampanje će biti uspešnije ako sada započnete podešavanje kako biste mogli da vidite šta je šta u GA4. Kako se krećemo u prostoru u kojem je privatnost korisnika primarna briga, GA4 pruža analitičko rešenje koje nam je potrebno, ali samo ako pravilno obavite proces podešavanja. Novo ažuriranje omogućava inovativno praćenje bez zadiranja u privatnost potrošača. Korisni uvidi i predviđanja pomažu vam da usmerite svoju kampanju u pravom smeru pružajući marketinškim stručnjacima mir da se fokusiraju na podatke koji su važni.

Pogledajte još