PR LEKCIJE KOJE SMO NAUČILI IZ SEKS I GRADA

Autor teksta
Picture of Kliping

Kliping

Seks i grad odavno je postao mnogo više od serije i petparačke literature, jer ne zaboravimo da se prvo pojavila knjiga, pa tek onda televizijski, a potom i filmski format. Iako je mnogo onih koji smatraju da je sama priča prazna i plitka, bez dubokog zapleta, Seks i grad je izazvao revoluciju i postao globalni fenomen, te bi se u tom kontekstu mogao posmatrati kao ozbiljna lekcija iz marketinga, izdignuta mnogo iznad sex sells principa, koji se svakako nalazi u njenoj osnovi, ali nije najdominantniji, kako se na prvu čini.

Iz toga kako je serija prezentovana publici, kako se gradila marketinška priča oko nje i svih njenih nastavaka, a pogotovu iz toga kako su u svrhu rasta njene popularnosti korišćene zakulisne radnje i skandali koji su je pratili, PR profesionalci mogu puno toga da nauče. To je nešto što je, svakom ko iole poznaje materiju, vidljivo na prvu. Međutim, ako zagrebemo malo dublje ispod površine tj. ako uđemo u samu srž priče i psihologiju glavnih karaktera koji je čine, shvatićemo da se o PR-u može mnogo naučiti i od samih žena koje su u njenom fokusu: Samante, Mirande, Šarlot i, naravno, Keri Bredšo.

Učinite sve da vaše veštine zablistaju i verujte u sebe!

Zanimljiva stvar u kontekstu zadate teme jeste ta da je jedan od najupečatljivijih likova serije, Samanta Džouns, po zanimanju upravo PR, ali je njena profesija u seriji prikazana tipično holivudski i nema baš puno veze sa stvarnošću i time kako zapravo izgleda život osobe koja se bavi odnosima sa javnošću, čak i u tako visokom društvu kom ona pripada. Međutim, Samanta odlično radi svoj posao, što se najbolje vidi na primeru njenog dečka Smita Džeroda od koga je napravila mega-zvezdu. Ona vrlo dobro zna kako šou-biznis funkcioniše, ali se iz njenog primera i veoma brzo shvata koliko je poznavanje pravih ljudi presudno za dobar PR.

Od Samante možemo naučiti da duga lista kontakata u vašem mobilnom telefonu ili adresaru može da vas izvuče iz bilo kakvih problema, tako da je umrežavanje ključni faktor u svetu PR-a. Samanta zna da je odličan profesionalac za odnose s javnošću i ne plaši se da pokaže svoj talenat, ni jednog trenutka ne sumnjajući u sebe i svoje kvalitete. A to je od vitalnog značaja za osobu koja se bavi ovim poslom, bilo da radi samostalno ili u agenciji, gde klijenti moraju da znaju da su u dobrim rukama, sa konsultantima koji imaju dovoljno iskustva, stručnosti i znanja, ali i vere u sebe i svoj rad.

Borite se za sebe i svoja uverenja!

Šarlot, najpristojnija i na prvi pogled najsramežljivija, ipak je jedan od likova sa većom odlučnošću u seriji. Uprkos svom snobizmu i romantizmu, ona demonstrira vredan i odlučan stav prema temama koje su joj zaista važne i, uz to, nepokolebljivog optimistu. Nepobediva je u borbi za ljubav, ali i kao neko ko pokušava da nađe rešenje za svaku situaciju i sebe uključi u sve što joj je bitno. Setite se samo scene u kojoj ona problem muževljeve seksualne disfunkcije pokušava da reši tako što u pornografske časopise koji ga „inspirišu“ na lice svake devojke lepi svoju facu izrezanu sa fotografija sa venčanja koje ne želi da čuva.

Ono što PR praktičari mogu naučiti od Šarlot jeste da bez obzira na to koliko je teško održavati svakodnevni tempo ove industrije bez daha i sa koliko god teškoća da se susretnete na tom putu, samomotivacija i snaga volje su ključ za prevazilaženje svake prepreke. I najvažnije od svega, ukoliko ste rešeni da uspete u svom poslu i napravite ozbiljnu karijeru u PR-u, nikada ne prestajte sa usavršavanjem svojih veština i savladavanjem novih.

Uvek procenite i prednosti i nedostatke pre nego se upustite u nešto novo!

Miranda, prepoznata kao pametnjaković u ovoj četvorci, dokaz je koliko je analitičan um bitan za donošenje važnih odluka. Kako u životu nije dobro biti ni preterani optimista koliko ni preterani pesimista, već isključivo racionalan, onda se od žene koja sastavlja listu „za“ i „protiv“ čak i trenutku kada odlučuje da li da se razvede ili ne, može mnogo toga naučiti.

Mirandin životni princip u PR-u je višestruko primenjiv. Bez obzira na čemu radimo, uvek bi trebalo da proverimo i još jednom proverimo naš izveštaj, plan komunikacije, saopštenje za štampu ili najobičniji e-mail pre nego što pritisnemo dugme „pošalji“. Neophodno je da nakon svake pojedinačne kampanje izmerimo i proverimo da li smo ispunili navedene ciljeve, u čemu smo bili dobri, a gde smo podbacili, kako bi sledeći put bili još bolji i pogotovu da ne bismo ponovili grešku ukoliko je do nje prvi put došlo.

Konstantno istražujte!

Ono što mnogi, pogotovu fanovi serije često previđaju jeste u kojoj meri je Keri Bredšo zapravo eklektična i, koliko god to na prvu zvučalo čudno, iz toga se može iščitati njen najbolji savet za PR profesionalce – što više različitih tipova ljudi upoznate, veće iskustvo i znanje možete steći od njih i to je nesumnjivo jasna prednost za nekoga ko želi da se bavi odnosima sa javnošću.

Keri nas nedvosmisleno uči da bez obzira na to da li imamo malo ili nedovoljno iskustva u određenoj temi, nikada ne bi trebalo da strahujemo od nje ukoliko smo spremni da je dodatno istražujemo i učimo. I što je najvažnije, strah od greške nikada ne bi trebalo da nam bude prepreka za nove stvari, poslove i dostignuća. Ako želite da budete dobar PR i uspešni u svom poslu, morate uvek biti spremni na izazove i sticanje novih znanja.

Pogledajte još