DEJTING NA LINKEDIN-U

Autor teksta
Picture of Kliping

Kliping

Startovanje na LinkedIn-u? Nije nov fenomen. I nije nimalo naivno.

Ako uzmemo u obzir da za „muvanje“ uživo treba dosta samopouzdanja, jasno je zašto su društvene mreže, iako im to nije primarna svrha, vrlo brzo postale platforme za dejting i pronalaženje srodnih duša. Sve je, naravno, počelo na Fejsbuku, u početku stidljivo, a onda sve eksplicitnije, da bi istu sudbinu sa svojom ekspanzijom doživeli i Instagram i Tviter, a kasnije i LinkedIn, koji je po svojoj nameni svakako najdalji od onoga što predstavljaju savremene dejting aplikacije.

Zašto ljudi koriste LinkedIn za „muvanje“

Ako već imamo Tinder, Grindr, Match i Swan, postavlja se pitanje zašto su ljudi za dejting počeli da koriste i sve druge aplikacije i društvene mreže. Odgovora je više, ali je najprecizniji taj da platforme poput Fejsbuka i Instagrama pružaju pouzdanije informacije o osobi koja je predmet našeg interesovanja nego što to čine profili na bilo kojoj od pomenutih dejting aplikacija. Na njima postoji velika verovatnoća da će oni koji ih koriste o sebi napisati netačne informacije, jer žele da se predstave u što boljem svetlu osobi koju startuju, a pojavljuju se i fejk profili iza kojih se neretko skrivaju psihopate ili ljudi koji su tamo iz čisto virtuelne zabave.

Društvene mreže su, sa tim u vezi, koliko toliko pouzdanije, a pogotovu LinkedIn, koji je valjda jedina platforma na kojoj je sve postavljeno crno na belo. Istina, ovde nećete saznati koliko je osoba visoka ili koliko ima kilograma, ali ćete otkriti mnogo važnije stvari koje će vam omogućiti da sagledate kompatibilnost sa nekim iz vaše liste od 500+ kontakata poput onog koliko je ta osoba obrazovana, čime se bavi, kakva su joj interesovanja i slično…

S tim u vezi, mreža namenjena pre svega poslovnim kontaktima, koliko god se mi tome opirali, sve više dobija novu ulogu na koju utiče i to što je sve popularnija. Sudeći po zvaničnim podacima, LinkedIn u 2022. koristi oko 822 miliona ljudi od kojih je čak polovina tamo aktivna barem jednom mesečno.

Na LinkedIn-u se grade trajniji odnosi

Mnogi koji teže dubljem, trajnijem odnosu veruju da će potencijalnog partnera i to „onog pravog“ lakše pronaći na LinkedIn-u nego na nekoj od dejting aplikacija. Profil na društvenoj mreži namenjenoj za poslovne kontakte pruža čak i informacije o imovinskoj karti osobe koja je privukla našu pažnju, što je često bitan faktor za dejting. Uz to, sam posao koji obavlja može puno reći o nekoj osobi – da li je kreativna, uspešna, koliko je organizovana, disciplinovana i slično…

Drugim rečima, na osnovu informacija na LinkedIn-u nekad je lakše prepoznati osobu za vezu nego, primera radi, na Tinderu koji više promoviše instant zadovoljstva bazirana na seksu, što ne znači da i LinkedIn mnogi ne koriste i samo u tu svrhu. Sa tim u vezi, sve više je viralnih skrinšotova lascivnih poruka poslatih putem ove mreže, koje uglavnom dele žene šokirane činjenicom da ih je neko startovao na platformi na koju su došle da bi ispromovisale svoje poslovne uspehe i pronašle posao, a ne ljubavnika. Za njih takav pristup predstavlja seksualno uznemiravanje u poslovnom okruženju, a to nije daleko od istine. Sve više žena poziva muškarce da ostanu profesionalni na LinkedIn-u i sačuvaju ovu aplikaciju od seksualnih aspiracija. Da li kao odgovor njima ili kao pomoć onima koji bi da i dalje koriste LinkedIn za „muvanje“ kreirana je posebna aplikacija BeLinked koja targetira singl karijeriste tražeći im srodne duše obradom podataka preuzetih upravo sa LinkedIn-a.

Na LinkedIn-u se muvaju stidljivi i uspešni

Istraživanja na temu startovanja putem LinkedIn-a, pokazuju da mu uglavnom pribegavaju dve grupe ljudi – stidljivi ili oni koji su veoma uspešni u poslu. Prvima je ostvarivanje ličnih odnosa mnogo jednostavnije putem platforme čija poslovna strana ublažava sve nego, recimo, na Fejsbuku, dok oni super uspešni čiji je poslovni uspeh ovde vidljiviji nego na bilo kojoj drugoj mreži, koriste ga kao mamac i afrodizijak. Zanimljivo je, sa druge strane, da sponzoruše još uvek nisu provalile LinkedIn kao dobro mesto za ostvarivanje svojih ambicija. Oni koji su ovaj fenomen istraživali pretpostavljaju da uzrok tome leži u činjenici da one svojim profilom na njemu ne bi imale šta da pokažu.

Iako LinkedIn omogućava i podrazumeva poslovnu komunikaciju, ukoliko vam je seks posao taj podatak nećete moći da objavite, jer to nije u skladu sa pravilima korišćenja i vaš profil će automatski biti obrisan. Seks radnice i eskorti, čak i u onim zemljama u kojima su ove profesije legalizovane, ne mogu da otvore profil na LinkedIn-u.

Veze sa LinkedIn-a

Kada je reč o vezama ostvarenim putem ove platforme, a ima ih, moglo bi se konstatovati da su se one za sada pokazale uspešnim, verovatno zbog ozbiljnosti koju druge aplikacije nemaju. One su zapravo ekvivalentne vezama koje se ostvaruju na poslu. Ljudi se uglavnom povezuju na osnovu istih interesovanja i ambicija.

Ipak, ukoliko planirate nekog da smuvate putem LinkedIn-a morate da budete vrlo obazrivi, jer lako može doći do neprijatnih situacija, čak i ukoliko se obraćate nekome koga poznajete. Naime, iako ne postoji pravilo koje kaže da to ne sme da se radi na LinkedIn-u, morate imate u vidu da mnogi ovu platformu posmatraju kao isključivo poslovnu. Tako, pre nego što nekome pošaljete poruku sa idejom uspostavljanja ličnog, intimnog odnosa morate da budete spremni čak i na grubo odbijanje dok bi se upornost na tom polju mogla loše odraziti na vašu poslovnu reputaciju. Kao opomena s tim u vezi, može da vam posluži primer mladića koji je putem LinkedIn-a startovao nekoliko svojih koleginica iz firme zbog čega je, nakon što su se one požalile svom HR-u, dobio otkaz za posla.

Pogledajte još