Fotografija, i pored stalno rastuće popularnosti videa, ne gubi na svom značaju. Bez obzira na jaku konkurenciju, ona ostaje neprikosnoven format u okviru korisnički generisanog sadržaja na društvenim mrežama, ali da bi postigla pravi efekat, mora biti kvalitetna.
Hello, „waitographer“!
Lanac Hilton hotela u Ujedinjenim Arapskim Emiratima angažovao je profesionalnog fotografa kako bi konobare naučio da izrađuju što bolje fotografije pametnim telefonom. Ova vest bi nekima mogla da zvuči kao šala, ali ne onima koji se dobro razumeju u današnji (influenser) marketing i shvataju benefite UCG-a.
Program Waitographer, pokrenut u Hiltonu UAE, predstavlja posebnu obuku odabranih konobara zaposlenih u ovom lancu hotela, kako bi bili u mogućnosti da zabeleže posebne trenutke odmora njihovih gostiju. Radionicu je vodio poznati fotograf Rodžer Mukarzel, a nakon završetka programa, konobari su dobili poseban sertifikat i bedž, koji gostima omogućava da identifikuju konobara koji će ih najbolje uslikati kada požele da se fotografišu. Oko sto konobara već je prošlo ovu specifičnu obuku, a kurs će uskoro biti dostupan onlajn za Hiltonove zaposlene i u drugim delovima sveta.
Iz Hiltona poručuju da Waitographer program ne predstavlja samo osnaživanje i usavršavanje članova tima, već i ambiciju stvaranja prisnijih, ljudskih, veza sa gostima tokom njihovog boravka. Drugim rečima, konobari će na ovaj način ostvarivati prisnije konekcije sa gostima pružajući im fotografije koje će čuvati zauvek.
Međutim, da li je to jedini benefit ovog programa?
Ako nije zabeleženo fotografijom, nije se ni desilo
Svima nam se makar jednom dogodilo da usled želje da zabeležimo neki trenutak pitamo najbližu osobu da nas fotografiše, a onda nam se dobijena fotografija ne dopadne ili nam se ne učini dovoljno dobrom za postovanje na društvenim mrežama i deljenje sa drugima. Loše osvetljenje, nezadovoljavajući ugao, neadekvatno uslikan ambijent oko nas – samo su neki od propusta koje bismo mogli da uočimo. Samim tim, činjenica da nam je u restoranu na raspolaganju osoba koja bi mogla profesionalno da nas fotografiše, a koja nam je već na usluzi, pa to nećemo morati dodatno da platimo, znatno će nam olakšati ovakve situacije i učiniti ih manje stresnim. Unapređivanjem osoblja na način koji koristi svojim klijentima, Hilton pomaže svojim gostima da dobiju visokokvalitetnu fotografiju, ali isto tako očekuje da će ona biti podeljena putem društvenih mreža i potom privući nove posetioce na lokaciji na kojoj je fotografija nastala, odnosno onoj koja je uz nju tagovana. Drugim rečima, ulaganje u fotografsku edukaciju konobara predstavlja ulaganje u sopstvene kanale digitalne komunikacije sa publikom.
Hilton je, logično, svestan u kojoj meri korisnički generisani sadržaj može biti presudan kada je u pitanju sticanje novih korisnika, odnosno kupaca. Umesto da se brend samopromoviše, to danas rade potrošači, a čuveni lanac hotela je odlučio da im pomogne da to urade na najbolji mogući način, da ne govorimo o tome da će mnogi, s obzirom na važnost fotografije u današnjem dobu, baš iz tog razloga odlučiti da večeraju onde gde znaju da im konobar uz posluženje može priuštiti i fotografiju u rangu profesionalnog fotografa. Dakle, Hilton na ovaj način ne priređuje samo potpuni ugođaj svojim korisnicima, već ih motiviše da dele više fotografija i impresija kako bi se povećala količina sadržaja koji su generisali korisnici.
AirBnB i korisnički generisan sadržaj
Hilton svakako nije ni prvi ni jedini brend koji shvata važnost sadržaja koji generišu korisnici i koji ulaže u njegovu produkciju. Svrha korisnički generisanog sadržaja nije samo proširenje prisustva na mrežama, već i poboljšanje prodaje, s obzirom na činjenicu da čak 86 odsto milenijalaca veruje da je sadržaj koji generišu korisnici dobar pokazatelj kvaliteta brenda ili proizvoda.
S tim u vezi, postoje brendovi koji koriste isključivo takav sadržaj na svojim društvenim mrežama i tim putem uvećavaju svoju popularnost i prodaju. Jedan od najboljih primera takve strategije je AirBnB, poznat po zadivljujućim fotografijama koje generišu korisnici, a čuveni brend ih svakodnevno deli pozivajući ih na svakodnevnu diskusiju. Takva marketinška strategija učinila je da se stvori specifična AirBnB onlajn kultura kao potvrda činjenice da je autentičnost ono što marketing sadržaj na društvenim mrežama čini najefikasnijim. Zato AirBnB raznim akcijama i poklonima često motiviše svoje korisnike da kreiraju sadržaj za društvene mreže, što je strategija koju kopiraju i drugi brendovi, od onih najvećih do onih manjih, lokalnih.
Kvalitet korisnički generisanog sadržaja
Jedini problem kod korisnički generisanog sadržaja je to što on nije uvek dobrog kvaliteta i upravo s tim u vezi Hiltonova ideja istupa kao odlično rešenje. Pomoću programa Waitographer on preuzima kontrolu nad korisničkim kontentom koji se vezuje za njega u znatno većoj meri nego što je to ranije bio slučaj. Na ovaj način Hilton istupa kao brend koji razume svoje goste, jer je usklađen sa postojećim ponašanjem – masovnim fotografisanjem provoda i obroka – i rešava zajedničku bolnu tačku i korisnika i brenda.