Učesnici KBF-a: Industrija 4.0 šansa i izazov za Srbiju

Autor teksta
Picture of Kliping

Kliping

Cover-blog

Na Kopaoniku je u organizaciji Saveza ekonomista Srbije, od 1. do 4. marta 2020. održan 27. Kopaonik biznis forum, a mediji su prosečno svakog dana objavili preko 220 tekstova o ovom događaju, rezultati su medijskog istraživanja agencije „Kliping“.  Analiza je pokazala da su mediji o „srpskom Davosu“ najviše izveštavali drugog dana Foruma kada su se gostima obratili guvernerka NBS Jorgovanka Tabaković i ministar finansija Siniša Mali (31,45% od ukupnog broja objava o KBF-u).

28 panela na Forumu

Za četiri dana Foruma 200 govornika vodilo je diskusije na 28 organizovanih panela. Govornici koji su dobili najviše medijskog prostora tokom trajanja Foruma su premijerka Srbije Ana Brnabić (10,17%), ministar finansija Siniša Mali (9,61%), guvernerka NBS Jorgovanka Tabaković (6,24%), predsednik Saveza ekonomista Srbije Aleksandar Vlahović (6,11%) i šef Misije MMF-a u Srbiji Jan Kees Martijn (3,06%). Osim njih, od predstavnika kompanija najčešće su se pominjali predsednik Upravnog odbora NLB-a Blaž Brodnjak, direktor i osnivač CAR:GO servisa Vuk Guberinić i predsednik izvršnog odbora  Raiffeisen banke Zoran Petrović. 

Centralna tema ovogodišnjeg KBF bila je četvrta industrijska revolucija (21,79% izveštavanja medija), za koju su  se panelisti saglasili da predstavlja veliku šansu i izazov za Srbiju. 

Brnabić: Srbija ima šansu da bude lider četvrte industrijske revolucije (Danas.rs)

Gabrijel: Industrija 4.0 šansa koju treba iskoristiti (Rtv.rs)

Vlahović: Industrija 4.0 – šansa za rast, SRB da je iskoristi (Dnevnik.rs)

Pored ove teme, na „srpskom Davosu“ se govorilo i o digitalizaciji (14,90%), makroekonomskoj stabilnost Srbije (12,04%), uticaju Korona virusa na srpsku i svetsku ekonomiju (5,63%), politici zapošljavanja i „odlivu mozgova“ (5,39%). Osim toga, mediji su prenosili da se na Forumu debatovalo o značaju ekonomskog udruživanja u regionu, obrazovanju, kreativnoj industriji, građevinarstvu, Viber bankarstvu, restrukturiranju javnih preduzeća, ali i koji su koraci potrebni za postizanje rodne ravnopravnosti. 

Početak Foruma obeležen humanitarnom trkom

Kopaonik biznis forumu podržao je veliki broj sponzora, od kojih se najviše pominjao glavni partner Mastercard, koji je zajedno sa Udruženjem NURDOR, otvorio Forum i to humanitarnom trkom za pomoć deci koja su obolela od raka. Mediji su preneli da će prikupljena sredstva biti usmerena za izgradnju nove i do sada najveće NURDOR Roditeljske kuće za male superheroje i njihove roditelje. U 39,31% objava  sponzori su bili prikazani na roll-up banerima koji su stajali iza panelista i učesnika KBF-a. 

Analiza je pokazala da su, podeljeno po vrsti medija, o Kopaonik biznis forumu najčešće izveštavali internet portali (77,53%) najviše novinska agencija Tanjug (6,40%), slede elektronski mediji (12,81%) od kojih se ističe RTS 1 (2,79%) i štampani mediji (9,66%), a najveći broj tekstova bio je u dnevnom listu Danas (1,75%), koji je 2. marta objavio i dodatak posvećen Kopaonik biznis forumu. Od ukupnog broja emitovanih priloga, koji su prikazani u elektronskim medijima, 17,27% bila su live uključenja reportera sa Kopaonika, od čega najviše sa TV N1 – 57,89%.

Pogledajte još