Šta komunicirati tokom leta (kad su svi na odmoru)

Autor teksta
Picture of Kliping

Kliping

Leto je period kada većina ljudi usporava, odlazi na odmor i posvećuje se opuštanju. Međutim, za kompanije čije poslovanje ne uključuje prodaju sladoleda ili krema za sunčanje, ovaj period može doneti izazove u održavanju relevantnosti i prisutnosti u svetu korporativnih komunikacija i PR-a. Upravo zato je ključno iskoristiti leto na pravi način, kako bismo osigurali da naša poruka i dalje dopire do publike, čak i tokom toplih meseci.

Dok mnogi smatraju da je kraj godine najintenzivniji period za odnose s javnošću, leto nudi jedinstvenu priliku za osveženje strategija i pripremu za naredni period. U ovom tekstu ćemo istražiti kako možemo iskoristiti letnji period da se bolje povežemo sa publikom i isplaniramo uspešne kampanje za budući period.

Kako iskoristiti letnji period u komunikacijama?

Letnje vreme možemo iskoristiti da se bolje povežemo sa publikom, razumemo letnje raspoloženje, osvežimo vizuale na društvenim mrežama, i najvažnije – planiramo za budućnost.

Forbes predlaže da se ovo usporavanje tokom leta pametno iskoristi za letnje kampanje, istraživanja i analize i kreiranje plana za ostatak godine.

Forbesov komunikacioni savet smatra da je letnji period idealan za komuniciranje sa ciljnom grupom, jer su ljudi opušteniji i imaju više vremena da pruže povratnu informaciju dok se zabavljaju na odmoru.

Takođe smatraju da treba iskoristiti energiju leta i aktivnosti napolju. Leto je vreme za druženje, ali kako ljudi tada dosta putuju, ciljnoj grupi možete pristupiti kroz zabavnu letnju kampanju na društvenim mrežama. Jarke boje, fotografije i video zapisi na otvorenom doneće leto i na vaše društvene mreže i pomoći vam da se još više povežete sa ciljnom grupom.

Ovaj period možete iskoristiti i za employer branding – da kompaniju predstavite kroz ljude koji rade u njoj. Ko su ljudi koji stoje iza vašeg brenda i šta je nešto zanimljivo što o njima nisu znali? Leto pruža priliku da se sa klijentima i publikom povežete na mnogo višem nivou nego što je striktno poslovni.

Iza kulisa

Leto ne traje zauvek, pa je važno početi pripreme za naredni period. Ovo je idealno vreme da razmotrimo buduće kampanje i nove saradnje.

Iako trenutno uživamo u suncu i lepom vremenu, vreme je da počnemo da mislimo i na jesen i zimu – nikad nije prerano da postavimo skelete kampanja i akcija koje nas očekuju u narednom periodu. Istražite predikcije trendova, razmišljajte o novim idejama, osvrnite se na najveće uspehe prošlih sezona i vidite šta možete da naučite iz analiza prethodnih kampanja i aktivnosti. 

Dobre stare letnje kampanje

Brendovi ASOS i Adidas kolaborirali su na leto 2022. godine kako bi doneli kolekciju odeće inspirisanu pomorstvom. Kolekcija je bila puna crvenih i plavih boja koje podsećaju na pomorske uniforme, a sami komadi predstavljaju savršen vanvremenski mini ormar za leto. Glavni model za ovu kolekciju bila je glumica Mad Apatau, koja je glumila u seriji koja je izašla ranije iste godine, ali je još uvek držala publiku u šaci. Ona je bila fotografisana u komadima iz kolekcije na odmoru na evropskim plažama. Svaki detalj ove kampanje savršeno je isplaniran da iskoristi evergrin motive leta, u spoju sa aktuelnim dešavanjima koja publika prati.

Izvor fotografija: wwd.com

Leto 2022. obeležila je kreativna kampanja Outhorse Your Email koju je osmislila agencija Serviceplan Innovation. S obzirom na to skoro polovina ljudi proverava mejl nekoliko puta dnevno čak i kad je na odmoru, osmislili su kampanju da promovišu potpuno isključivanje poslovnog mejla tokom odmora, a da ujedno promoviše i prirodne lepote Irske. Kampanja je vrlo kreativna, duhovita i simpatična jer predlaže da izaberete i unajmite jednog irskog konja da odgovara na mejlove dok ste vi na odmoru. 

Izvor fotografije: adsoftheworld.com

Aktuelne letnje kampanje u Srbiji

Eucerin Srbija i Fond B92, uz podršku Ministarstva zdravlja Republike Srbije i Udruženja Dermatovenerologa Srbije, još od 2015. godine svakog leta organizuje akciju u okviru društveno odgovorne kampanje za rano otkrivanje raka kože Pregled za sve. Ovde, uz pomoć dermatologa i eksperata dermaskopije, pružaju besplatan pregled mladeža. Leti možemo da čujemo apele sa svih strana kako je potrebno skloniti se od sunca (a pogotovo ovog leta kada su temperature prelazile 40° C), te ova akcija ne samo što pomaže građanima Srbije da na vreme otkriju kožne probleme, već i promoviše same proizvode kompanije Eucerin za zaštitu od sunca!

Izvor fotografije: Buro247.rs

A1 Srbija, već treće leto zaredom, organizuje A1 Kinoteka letnji bioskop. Kroz mesec i po dana, koliko traje ovaj projekat, prikazaće se čak 48 filmova. U ovaj repertoar spadaju pažljivo odabrani domaći kao i strani klasici, koje gledate pod vedrim nebom na krovu Doma Vojske Srbije. Pored domaćih klasika, njih ukupno 21 iz projekta A1 Kinoteka, publika će moći da pogleda i filmske naslove savremene produkcije poput „Enea“ Pjera Kastelita, „Na terapiji“ Žerada Herera, film „Zveri“ koji potpisuje Rodrigo Sorogojen, višestruko nagrađivani film „Trougao tuge“, Rubena Oslunda, „Poslednja noć ljubavi“ u režiji Andree di Stefano, „Bartonovu akademiju“ Aleksandera Pejna i mnoge druge.

Izvor fotografije: Kinoteka.org.rs

Heineken je povodom Međunarodnog dana piva predstavio kampanju koja ističe važnost zajedničkog uživanja u trenucima, umesto samog piva. Kao svoju ključnu vrednost Heineken  navodi druženje i zbog toga su provod i vreme sa prijateljima važniji nego samo pivo. U kampanji se prikazuju „zaboravljena piva“ na stolovima žurki, proslavama povodom pobeda na fudbalskim utakmicama i druženja u barovima, naglašavajući da se ljudi sjajno zabavljaju, iako su piva možda ostala zapostavljena.

Izvor fotografije: Mondo.rs

Iskoristite leto 

Uprkos tome što letnji period može delovati kao manje intenzivan za sektor korporativnih komunikacija i PR-a, on nudi jedinstvenu priliku za kreativno angažovanje i dugoročno planiranje. Korišćenjem letnje energije i raspoloženja, kompanije mogu ne samo da održe pažnju svoje ciljne publike, već i da izgrade dublje veze sa njom.

Planiranje za jesen i zimu počinje sada, dok uživamo u sunčanim danima. Iskoristite letnje kampanje, istraživanja i analize kako biste se pripremili za naredne izazove i prilike. 

Bez obzira na industriju u kojoj se nalazite, letnji meseci pružaju savršenu priliku da osvežite svoje komunikacione strategije, povežete se sa publikom na nove načine i postavite čvrste temelje za uspešne kampanje koje će doći. Leto je vreme za kreativnost, planiranje i stvaranje – iskoristite ga mudro i vaša komunikacija će ostati relevantna tokom cele godine.

Pogledajte još