Sve smo okruženiji newsletterima u digitalnom svetu i to je dobro, jer je reč o sjajnom alatu za marketinšku komunikaciju. Iako u njoj i dalje dominiraju blogovi i društvene mreže, marketari sve više shvataju benefite newsletera, odnosno e-mail marketinga.
Međutim, pre njegovog kreiranja, važno je ispitati šta podrazumeva dobar newsletter i na koji način on može poboljšati poslovanje brenda i unaprediti komunikaciju sa njegovim korisnicima.
S obzirom na to da čak 87% stručnjaka smatra da je njihovo slanje putem e-maila najodrživiji oblik komunikacije, važno je na početku jasno postaviti cilj koji se tim putem želi postići i koje KPI-jeve treba meriti.
Newsletteri povećavaju svest o brendu i unapređuju komunikaciju sa korisnicima
Newsletter ima veću stopu angažmana od bilo koje druge vrste digitalnog marketinga i skoro 50% je efikasniji u pridobijanju novih kupaca od društvenih medija. Samim tim je dodatno sredstvo oglašavanja za brend putem koga se ističu proizvodi, akcije, promocije, događaji… Sa današnjim softverima za e -mail kampanje moguće je isporučivati newslettere po konzistentnom rasporedu što omogućava brendu da ostane u fokusu svojih pretplatnika koji se istovremeno osećaju povezaniji sa njim.
Newsletter je idealan za edukaciju i informisanje publike, ali i za privlačenje saobraćaja na veb stranicu radi više konverzija. Omogućava marketarima da aktivno rade na izgradnji prisutnosti veb lokacije podsticanjem klikova, ponudom novog, atraktivnog sadržaja ili izlaganjem istaknutih proizvoda za kupovinu.
S obzirom na to da 93% potrošača kaže da radije prima poruke od brenda putem e-maila nego putem bilo koje druge digitalne platforme, potencijal newslettera je ogroman. Važno je samo putem njega isporučiti vredan sadržaj i sa svakim novim obratiti pažnju na preferencije i klikove publike, kako bi se buduće teme osmišljavale u skladu sa njihovim interesovanjima. Što je vredniji i personalizovaniji sadržaj, veća je verovatnoća da će publika ostati angažovana kao deo vaše internet porodice. Bitno je da newsletter ne bude preobiman, da se što više poruka pošalje slikom, a ne rečima i da se ne izlazi previše iz niše na koju su potrošači navikli i zbog koje su tu.
Monetizacija newslettera
Newsletteri imaju dokazano visok conversion rate. Sa tim u vezi, pored toga što omogućavaju širenje onlajn zajednice i održavanje postojeće baze vernih potrošača, oni pružaju i mogućnost dobre zarade. Brend koji ima dobru bazu newsletter pretplatnika može dodatno zaraditi prodajom oglasnog prostora u njima.
Prema nekim procenama više od 20% ukupnog prihoda od oglašavanja u Sjedinjenim Američkim Državama dolazi od newslettera, ali i pored tako dobrog potencijala mnogi izbegavaju njegovu monetizaciju, jer se plaše da ga time ne „pojeftine“ ili ne izgube pretplatnike. Takav rizik, jasno, uvek postoji, ali se on zaobilazi dobrom ravnotežom između povećanja prihoda za brend i pružanja dobrog iskustva za primaoce newslettera.
Relevantni i komplementarni oglasi koji ne preopterećuju newsletter značiće i njegovim čitaocima. Ukoliko se oglašavaju adekvatni partneri, čitaoci newslettera će možda želeti da vide koje proizvode, usluge ili događaje im preporučuje. I sasvim je OK da se ta usluga naplati, pogotovu što se ne naplaćuje od samog pretplatnika već od onoga ko se oglašava.
Kako nepretenciozno monetizovati newsletter?
Da bi se postigao balans između želje za zaradom i zadovoljenja potreba i očekivanja pretplatnika, dobro je držati se minimalističkog pristupa u oglašavanju koji podrazumeva ne više od dva, tri oglasa po newsletteru, pri čemu je poželjno nemati previše različitih oglašivača u okviru jednog newslettera. Takav pristup podiže vrednost oglašivača i ne iritira čitaoca, pogotovu ukoliko je oglašivač neko ko egzistira u istoj niši iz koje dolazi i onaj ko šalje newsletter.
Istina, nećete zaraditi puno novca na početku, ako imate samo jedan ili dva oglasa u svakom newsletteru, ali će korišćenje manje oglasa dugoročno doneti veći profit, jer čitaoci neće biti otuđeni time što će morati da pregledaju mnogo oglasa, a vaši oglašivači će postići sjajne rezultate i želeće iznova da se oglašavaju.
Takođe je bitno očuvati kvalitet newslettera odabirom samo relevantnih oglašivača koji će se dopasti pretplatnicima. To znači odbijanje neadekvatnih oglašivača i potencijalno prazne pozicije na kojima bi trebalo da se nalaze oglasi. U tom kontekstu je dobro koristiti platforme ili usluge za oglašavanje newslettera, jer oni omogućavaju pristup mnogo većem broju oglašivača.
Platforme za kreiranje i monetizaciju newslettera
Kako raste svest o značaju newslettera tako raste i broj platformi koje olakšavaju njihovo kreiranje i monetizaciju. Međusobno se razlikuju u finesama, a najpopularnije su: Revue, Substack, Buttondown, Goodbits i Ghost .
Nakon izbora najbolje platforme treba se fokusirati na kreiranje i konstantno uvećavanje baze pretplatnika, jer je to najvažnije za isplativost newslettera, a postiže se kvalitetnim, dopadljivim sadržajem i kontinuiranim radom na tome.
Dok društveni mediji i SEO nastavljaju da dobijaju na značaju, newsletteri poslati putem e-maila i dalje su najdirektniji oblik komunikacije između potrošača i brendova. Oni ne samo da omogućavaju angažovanje publike na najpersonalizovanijem nivou, već povećavaju verovatnoću njihovog pretvaranja u dugotrajne klijente i pružaju nove mogućnosti profitiranja. Ukoliko do sada niste koristili sve benefite newslettera i nemate strategiju za njega, 2021. je godina u kojoj bi definitivno trebalo da je osmislite i iskoristite.