Ukoliko ste u potrazi za novim načinom da iskomunicirate sa svojim poslovnim okruženjem, dosegnete nove potencijalne kupce, podignete svest o brendu, podelite svoje znanje, demonstrirate stručnost ili promovišete svoje poslovanje, onda bi eBook mogao biti rešenje.
Jednostavna i jeftina izrada eBooka
Elektronske knjige su jeftine za proizvodnju i globalnu distribuciju putem interneta, što znači da omogućavaju lak pristup onima sa kojima bi trebalo iskomunicirati i, potencijalno, njihovim kupcima ukoliko je ideja da one budu dodatni prihod vašem poslovanju. O tome na koje sve načine možete profitirati od eBooka više ćemo govoriti u našim narednim tekstovima.
Izrada same knjige je u biti vrlo jednostavna. Nakon što odredite temu i napišete tekst, pošaljete je dizajneru na uobličavanje, a to vrlo lako možete i sami da uradite. Trenutno je dostupan veliki broj aplikacija koje omogućavaju brzu i laku izradu jedinstvenih i vizuelno atraktivnih eBookova.
Jasno određivanje ciljne grupe
Za početak pisanja elektronske knjige bitno je odrediti ko je ciljna publika i prilagoditi sadržaj tako da joj odgovara. Drugim rečima, veoma je važno da svojoj publici date ono što želi, a ne ono što mislite da joj treba. To podrazumeva uključivanje informacija koje bi zanimale datu ciljnu grupu, informativan i edukativan tekst koji će povećati nivo njenog znanja o odabranoj temi, pisanje o nečemu što je zanima ili odgovaranje na uobičajena pitanja o toj temi.
Ukoliko će eBook, primera radi, imati formu priručnika, onda je pre odabira teme najvažnije da znamo koji problem rešavamo i kome ga rešavamo.
Odabir teme za eBook
Iako na prvi pogled može izgledati kao komplikovana stvar, temu eBooka je veoma lako odrediti ukoliko znamo koga targetiramo, to jest ko je ciljna grupa kojoj se obraćamo i koji je razlog zbog koga joj se obraćamo. Odabrana tema bi svakako trebalo da se odnosi na vaše poslovanje i stručnost, jer jedino tako postižete primarni cilj – da kod čitalaca podignete svest o onome što radite i da se prikažete kao stručnjak u tome što radite.
Sadržaj knjige bi prevashodno trebalo da bude inspirativan onima kojima je namenjena, jer ih tako navodimo da je pročitaju ili kupe. Bilo da želimo da plasiramo tekst kojim podižemo svest o brendu, bilo da želimo da prenesemo svoje znanje, najvažnije je da čitalac već iz njenog naslova shvati da će imati neku korist od njenog čitanja.
Što je vaš eBook specifičniji i prilagođeniji vašoj ciljanoj publici, veća je verovatnoća da će biti uspešan.
Istraživanje
Kako bi se postigli prethodno navedeni ciljevi, bitno je pre izrade eBooka sprovesti marketinško istraživanje među svojom publikom, odnosno već postojećom zajednicom putem društvenih mreža. Tim putem ćete doći do saznanja šta je to što ih najviše zanima, o čemu bi želeli da čitaju i koje bi odgovore eBook koji kreirate trebalo da im pruži.
Ukoliko već imate blog, on je odlična smernica za procenu interesovanja vaše publike na osnovu ranijih objava. Istovremeno njegov sadržaj može biti odlično polazište za eBook. Njega možete iskoristiti za planiranje strukture vaše elektronske knjige i utvrđivanje toga koje su vam još informacije potrebne.
Efektan naslov
Naslov vašeg eBooka prevashodno treba da bude jasan i nedvosmislen, kako bi čitaocu objasnio o čemu se tu radi i kako bi znao šta njegovim preuzimanjem ili kupovinom dobija. Istovremeno bi trebalo da bude neka vrsta tizera kako bi izazvao želju da ga kupi ili preuzme.
Kratak, jasan i zanimljiv naslov znači da je veća verovatnoća da će se e-knjiga pročitati.
Vizuelna privlačnost
Pošto će vaš eBook biti dostupan na mreži, morate se pobrinuti da ga ljudi lako čitaju. S tim u vezi, koristite podnaslove i znakove za nabrajanje da biste razbili velike delove teksta. Neka stranice imaju naslove za svaki novi članak i uključite ilustracije i fotografije kako bi je učinili vizuelno dopadljivijom. Uključite i sve elemente štampane knjige, kao što su naslovna stranica, zasluge autora, brojevi stranica i kontakt podaci.
Koliko obiman bi trebalo da bude eBook?
Koliki će biti sadržaj eBooka je isključivo vaša odluka i mogao bi jedino da zavisi od toga kojim putem ga plasirate, odnosno od njegove svrhe. Ukoliko ga prodajete, a ne delite besplatno, onda ćete ga sigurno učiniti vrednijim i obimnijim za svoje klijente tj. kupce. Međutim, ni to nije nužno, jer i kod elektronskih knjiga i priručnika važi pravilo kao i kod štampanih, da je važniji kvalitet sadržaja nego njegova količina.
Promocija eBooka
Kada je vaš eBook gotov, morate da razmislite kako ćete ga učiniti dostupnim u zavisnosti od vaših ciljeva tj. da li želite da ga delite besplatno ili prodajete. Opcije su razne, možete ga postaviti na svoju veb stranicu, slati putem e-maila ili ponuditi kao proizvod. Za koju god da se odlučite, važno je da ljude obavestite o tome da ste je objavili, ali i zašto bi trebalo da je preuzmu i gde mogu da je nabave.
Nakon što ste to odlučili, bitno je da svoju knjigu maksimalno ispromovišete na svim vašim marketinškim kanalima. Ako već imati blog napišite na njemu tekst o knjizi sa pozivom na akciju tj. njeno preuzimanje. Isto uradite i putem društvenih mreža, newslettera i svih drugih dostupnih kanala. Promocija je od presudnog značaja kako bi vaš eBook ispunio svoj cilj i omogućio vam da unapredite svoje poslovanje i otvorite vrata za nove komunikacije, o čemu će više reči biti u našem narednom tekstu.