Iznenađeni ili ne, vreme je da se pripremaju marketing strategije za 2023. Mnoge kompanije već imaju gotov marketinški plan za digital u godini koja sledi, dok druge tek istražuju u kom će pravcu krenuti kako bi maksimizovali svoje rezultate i uticaj. Ukoliko ste među takvima, za vas smo sabrali različita iskustva na jednom mestu, pa vam prenosimo osam trendova koji će, prema najuspešnijim profesionalcima u industriji dominirati digitalnim marketingom u 2023. Na taj način, iz predloženog možete da uzmete ono što vam nedostaje, što bi trebalo da vam bude od pomoći ukoliko želite da povećate uspeh na digitalnom polju.
Metaverzum
O metaverzumu se u godini koja je na izmaku mnogo govorilo, ali 2023. u digitalnom marketingu on tek stupa na scenu. Metaverzum je širok pojam koji opisuje razna imerzivna virtuelna iskustva koja se dešavaju na mreži, obično u korelaciji sa drugima. Starbucks, Nike, Gucci i još neki veliki brendovi već su zakoračili ili najavili metaverse iskustva. Iako većina njih još uvek nema informacije o povratu ulaganja, sasvim je očigledno da će u 2023. mnogi krenuti njihovim stopama.
S tim u vezi, ako već niste, počnite da eksperimentišete sa metaverzumom i uronite u njega lično. Potražite nove mogućnosti za vaše poslovanje, budite spremni da učestvujete u tom novom virtuelnom prostoru i osluškujte šta drugi iz vaše industrije preduzimaju na tom polju. Metaverzum je još uvek eksperimentalan za većinu preduzeća, tako da ne brinite ukoliko imate utisak da niste dovoljno informisani, ali budite sigurni da nećete izbeći ulaganje u njega.
Veštačka inteligencija
Veštačka inteligencija (AI) danas pokreće sav marketing na internetu. Jedan od tihih trendova u digitalnom marketingu u poslednjih nekoliko godina je integrisanje veštačke inteligencije u skoro svaki digitalni marketinški kanal. Algoritmi određuju postove na društvenim mrežama kojima se bavite, rezultate pretrage koje vidite, pa čak i oglase koji vam se prikazuju. AI čini marketing pametnijim, povezujući potrošače sa proizvodima koji odgovaraju njihovom interesovanju i (virtualnim) aktivnostima.
Da biste maksimalno iskoristili njene benefite, ispitajte kako veštačka inteligencija menja ključne aspekte digitalnih marketinških kanala koje koristite. Shvatite kako algoritmi utiču na vaše rezultate i optimizujte svoju strategiju sadržaja da biste to iskoristili.
Korisničko iskustvo
Većina algoritama i veštačke inteligencije u digitalnom marketingu optimizuju se za istu stvar – kreiranje što boljeg korisničkog iskustva, jer je to ono što je najvažnije. Ažuriranja društvenih mreža i optimizacije za pretraživače (SEO) trebalo bi da budu fokusirana na pružanje najkorisnijeg sadržaja korisnicima. Pobedite algoritme i oduševite svoje klijente tako što ćete u prvi plan staviti brigu o njima i njihovom zadovoljstvu. Pomozite svom digitalnom marketingu u budućnosti tako što ćete se fokusirati na kupca i unaprediti njegovo iskustvo u saradnji ili kontaktu sa vama. Svi algoritmi su zasnovani na poboljšanju korisničkog iskustva – što vam omogućava i pomaže da se zaštitite od njihovih budućih ažuriranja.
Kratki video zapisi
TikTok i Instagram Reels preuzimaju feedove društvenih medija i pažnju potrošača. Nema sumnje da će ovaj format samo nastaviti da raste. Kako bi kompanije i brendovi ostali relevantni, moraju da se pojavljuju na kanalima i formatima u kojima se nalaze njihovi klijenti. Dobra vest je da kratki video formati ulaze u alate za upravljanje društvenim medijima i planere, tako da će kompanijama postati još lakše da ih kreiraju, planiraju i postavljaju sledeće godine.
Ukoliko ste među onima koji do sada nisu koristili ove formate, sada je vreme. Počnite da gledate Reels i TikTokove da biste razumeli format, sadržaj i privlačnost. Zatim počnite da postavljate i eksperimentišete sa kratkim video sadržajem koji je u vezi s vašim poslovanjem. Testirajte, a potom krenite na svoj put do uspeha na ovim moćnim platformama koje su sve dominantnije.
Jednostavne, jasne poruke
S obzirom na to da video zapisi kratkog formata utiču i na raspon pažnje koji konstantno opada, pred kompanijama je sve veći izazov kada je reč o njenom privlačenju. Ukoliko želite da je privučete morate biti u stanju da komunicirate kratkim, brzim zvučnim zapisima kako biste privukli pažnju na mobilnim uređajima i društvenim mrežama.
Uložite što više truda u sastavljanje kratkih, jednostavnijih poruka. Uzmite svoje marketinške prioritete i prioritete brenda i napišite ih u formi kratkih rečenica ili brzih ideja. Skratite i pojednostavite bukvalno sve što možete u komunikaciji sa svojim korisnicima.
Zaposleni kao influenseri
Motivišite svoje zaposlene ili zahtevajte od njih da razgovaraju sa korisnicima putem društvenih mreža o kompaniji i uslugama koje nudite. Ovo je novi trend u digitalnom marketingu, nastao kao posledica činjenice da sve više brendova i kompanija shvata moć svojih zaposlenih. Lični profili zaposlenih često su autentičniji i efikasniji u dopiranju do velikog broja ljudi nego poslovni nalozi i digitalni kanali. Korišćenje ovog benefita kod većine kompanija je do sada neiskorišćena prilika, posebno u B2B marketingu između preduzeća.
Da bi vam strategija na ovom polju bila što efikasnija, procenite dobro kapacitete svojih zaposlenih na društvenim mrežama i koliko su u mogućnosti da lično doprinesu vašim marketinškim naporima i napravite plan za njihovo angažovanje. Taj plan bi trebalo da uključuje obuku, alate i resurse za motivisanje i pokretanje zaposlenih da govore u ime kompanije i promovišu je.
LinkedIn kao moćna B2B kuća
LinkedIn postoji mnogo godina, ali je nedavno zabeležio rekordan rast i angažovanje. Očekuje se da će za dve godine činiti 25 odsto B2B oglašavanja. S tim u vezi, postoji sve više mogućnosti za kompanije da koriste ovu platformu za sopstveni rast, pogotovu što se očekuje da će LinkedIn samo nastaviti da raste i da će mogućnosti koje pruža biti još veće. Da biste to iskoristili, odreagujte na vreme, ubacite LinkedIn u svoje marketinške strategije, ukoliko već nije tamo, optimizujte sadržaj, povećajte publiku i potražite nove funkcije i mogućnosti da biste ubrzali svoj uspeh.
Ne odustajte od bazičnog digitalnog marketinga!
Iako nam 2023. donosi metaverzum i druge nove trendove i lako može da vam odvuče pažnju kroz Web 3.0, NFT i veštačku inteligenciju, realnost digitalnog marketinga je da njegove osnove i dalje čine većinu rezultata za kompanije. Stvari kao što su vaša veb lokacija, SEO, e-pošta, Instagram, Fejsbuk, digitalni oglasi, upravljanje postojećom zajednicom korisnika i reputacijom, i dalje će neumanjeno doprinositi vašim rezultatima u sferi digitalnog marketinga. Obezbedite sebi konkurentsku prednost tako što ćete povećati svoje rezultate u ovim ključnim oblastima. Imajte plan za optimizaciju i brže postizanje što boljih rezultata kroz kanale koje već dobro poznajete, ali budite i konstantno otvoreni za sve nove trendove i marketinške inovacije.