Od ekrana do klijenta: Zavirite u radni dan tima za praćenje TV, radio i podkast sadržaja

Autor teksta
Picture of Kliping

Kliping

Kao neko ko se bavi komunikacijama, verovatno prva stvar koju ujutru uradite (a i nekoliko puta tokom dana) je provera medijskog klipinga. Šta se pisalo o vama i vašim konkurentima u medijima prethodnog dana?

Ako ste se pitali šta se dešava iza kulisa mašinerije zvane medijski kliping, u ovom tekstu ćemo vam otkriti neke manje poznate činjenice o TV i radio klipingu i kako izgleda radni dan kolega koji se time bave.

Većina ljudi misli da je kliping sistem zapravo jedan dobro isprogramiran softver koji pronalazi i razvrstava po ključnim rečima sve medijske objave. Tu ima malo istine, ali deo klipinga koji, nažalost, još uvek ne može da bude u potpunosti prepušten ni softveru ni veštačkoj inteligenciji, je upravo monitoring TV, radio i podkast emisija. 

Da biste dobili isečke iz TV, radio i podkast emisija, tim od 10 ljudi u agenciji „Kliping“ svakodnevno (radnim danima, vikendom i praznicima) radi u tri smene. Oni slušaju, gledaju i izvlače sve relevantne delove iz različitih emisija za sve naše klijente. 

Koliko je automatizovan radio, podkast i TV monitoring (i zašto nije)?

Da živimo na engleskom govornom području, posao TV i radio monitoringa bio bi prilično jednostavan: selektuju se emisije, veštačka inteligencija (AI) ih transkribuje, izvuče ključne reči, delove koji su relevantni, ubaci u softver i kliping je spreman za slanje. 

Međutim, transkripcija i AI alati na srpskom još uvek nisu dovoljno usavršeni i razvijeni, tako da ceo ovaj posao, do ubacivanja relevantnih isečaka u kliping softver (koji dalje po ključnim rečima razvrsta koji isečak je za kog klijenta), mora da se radi „ručno”. 

Radni dan kolega koji se bave TV i radio monitoringom 

Kolege iz TV i radio monitoringa svoj radni dan započinju tako što pregledaju mejlove i informišu se o novostima o klijentima i temama koje se prate.

Ovaj tim od deset ljudi radi neprekidno, radnim danom, vikendom i praznicima, raspoređen u tri smene. Svaka smena ima svoje zadatke – jutarnja ekipa gleda jutarnje programe, popodnevna emisije koje se emituju tokom dana i večernja prati sve što se emituje uveče. 

U proseku, jedan zaposleni pregleda oko 1.000 minuta sadržaja dnevno. Pretpostavljamo da vam se uključio digitron u glavi i sada ćete reći – ali to je 16 sati! Ne rade valjda i duple smene? 

Ne, ne brinite, sve emisije se gledaju i slušaju na brzini x2. Zaposleni na ovim pozicijama se već tokom obuke vežbaju da gledaju i slušaju ubrzano.

Svaki zaposleni ima svoju grupu emisija koju prati svakodnevno i zna na koje ključne reči za koje klijente treba da obrati pažnju. Kada čuju relevantan deo, kreiraju isečak iz emisije i dodaju ga u bazu podataka, označavajući temu i ključnu reč kako bi softver dalje mogao da ga pošalje klijentu. 

Ovaj proces mora biti brz – potrebno je da se prilog blagovremeno nakon emitovanja ubaci u bazu.

Dobra strana ovog posla je što može da se radi u potpunosti od kuće i to većina kolega bira. Za posao je neophodan brz internet, tako da se često kolege povežu sa računarom u kancelariji da imaju brži pristup bazi emisija i da lakše dele fajlove.  

Zanimljivosti pozicije TV i radio monitoring

Bez čega zaposleni u TV i radio monitoringu ne dolazi na posao? Bez dobrih i udobnih slušalica, idealno sa opcijom noise cancellation (smanjenje buke).

Najzanimljiviji deo dana im je kada treba da preslušaju emisiju koju inače vole da gledaju i prate. E, tad se sa brzine x2 prebace na regularnu, pa sa uživanjem i natenane isprate program. 

Najmanje zanimljiv deo dana je sam kraj radnog vremena koji zahteva malo bavljenja administracijom. Pored praćenja sadržaja, zaposleni su odgovorni za izradu dnevnog izveštaja koji uključuje informacije o trajanju emisija i broju priloga koji su ubačeni u bazu. Ovaj deo posla, iako važan, često se smatra najmanje zanimljivim.

Koje sve emisije i podkaste pratimo?

Svakodnevno pratimo sve informativne emisije i programe, jutarnje programe, politički i kulturni sadržaj, kao i sve emisije koje se smatraju relevantnim i važnim za naše klijente. 

S obzirom na to da se stalno pojavljuju nove emisije, pa i nove televizije, testiranje i praćenje novih emisija obično se završava u roku od nedelju ili dve. Nakon toga se procenjuje da li one nude priloge i informacije koje mogu biti korisne za klijente i odlučuje se da li se uvrstavaju u redovno  praćenje.

Jedna osoba u timu zadužena je za praćenje svih odabranih podkasta. Posebna pažnja usmerena je na podkaste s velikim brojem pregleda i one koji se bave biznis temama ili spominju naše klijente. Ovi podkasti se prate na YouTube-u i proces preuzimanja snimaka je sličan kao i za TV emisije. 

Pored nacionalnih sadržaja, pažnja se posvećuje i lokalnim informativnim programima.

Zbog zaštite strimova lokalnih radio stanica, pristup ovim emisijama može biti otežan. U slučajevima kada je važno imati prilog s takvih stanica, kontaktiramo direktno lokalne medije za pomoć i tražimo emisiju i prilog koji nam je potreban. 

Brzina je ono što klijenti cene

Iako ljudi obavljaju ovaj deo posla, za naš tim volimo da kažemo da je dobro uvežbana mašina. Za sada, još uvek efikasnija od veštačke inteligencije i savremenih alata, mada ih koristimo kad god možemo.

Uz pomoć TV i radio monitoringa, klijenti mogu dobiti u svoj inboks isečke iz relevantnih emisija i gostovanja već 15 minuta nakon emitovanja. 

Ukoliko klijent želi, mogu se pripremiti transkripti ili sažeci emisija, posebno za duža gostovanja, kako bi im olakšali pregled i kako ne bi morali da gledaju ceo prilog.

Posvećenost zaposlenih je ključ uspeha

Posao TV i radio monitoringa zahteva posvećenost, timski rad i brzu reakciju. Naše vredne kolege koje svakodnevno rade na TV, radio i podkast monitoringu su prava snaga iza brzih i tačnih klipinga koji stižu u vaše inbokse. Njihova posvećenost, pažnja prema detaljima i sposobnost da u kratkom roku izdvoje najrelevantnije informacije omogućavaju da klijenti uvek budu informisani i imaju sve relevantne objave, izjave, emisije. 

U budućnosti, sa napretkom tehnologije, možemo očekivati dodatne inovacije koje će ovaj proces učiniti još bržim i efikasnijim, ali za sada tu su zaposleni koji sa velikom posvećenošću obavljaju svoj posao.

Pogledajte još