I JOŠ JEDAN TEKST O TRENDOVIMA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA U 2022.

Autor teksta
Picture of Kliping

Kliping

Kako smo nadomak drugog kvartala 2022. godine, od koje se u sferi digitalnog poslovanja, i prevashodno oglašavanja, puno očekuje, nije na odmet još jednom se osvrnuti na trendove koje predviđaju eksperti za tu oblast. Posle turbulentnih pandemijskih godina u kojima su mnogi brendovi i kompanije bili prinuđeni da rade taktički i da važne odluke donose u trenutku samo da bi preživeli, sada je ponovo došlo vreme da se razmišlja strateški. Prodavci, a pre svega marketari, moraće da se fokusiraju na to kako da kreiraju povezane i trajne onlajn zajednice, koristeći ogroman potencijal prodaje putem društvenih mreža uz posvećenost brizi o kupcima koja se tokom pandemije Covid-19 istakla kao najvažnija stavka u onlajn poslovanju.
Trendovi koje bi trebalo ispratiti na društvenim mrežama u 2022. godini tema su mnogih portala, pogotovu inostranih, ali nisu svi primenjivi kod nas, a kod mnogih je upitna i njihova relevantnost. Međutim, Hootsuite, najčešće korišćena platforma za upravljanje društvenim mrežama, donosi studiozno istraživanje na ovu temu koje analizira ona pitanja o kojima marketari konstantno žele da uče, a prevashodno o ponašanju i produktivnosti u okviru platformi koje se konstantno razvijaju i osavremenjavaju, i u okviru onoga što smo već svi usvojili kao nešto što, u nedostatku boljeg termina, nazivamo „nova normalnost“.
Na osnovu višemesečnog istraživanja koje je obuhvatilo 18.100 kupaca, izveštaje i podatke sa Harvarda i drugih relevantnih institucija, detaljnu analizu tržišta i intervjue sa brojnim stručnjacima iz ove oblasti, oni su identifikovali pet ključnih trendova društvenih medija, koji će obeležiti 2022. godinu

1.Strategija brenda

Brendovi konačno imaju mogućnost da centralnije okupe svoje korisnike i to, prevashodno, zahvaljujući kreatorima digitalnog sadržaja, da ih bolje upoznaju i na osnovu toga izgrade uspešne brend strategije. Ovo je u velikoj meri povezano sa trendom personalizacije sadržaja putem koga brendovi dolaze do novih pratilaca koji pripadaju njihovoj ciljnoj grupi. Digitalne zajednice postaju sve centralizovanije kada je reč o načinu života i interesovanjima korisnika, a kreatori digitalnog sadržaja su ključni u njihovom prepoznavanju. Brendovi koji mudro sarađuju sa kreatorima brže će se povezivati sa novom publikom, koja je zainteresovana za njihovu ponudu, i na taj način će sticati njihovo poverenje i stvarati mogućnost za povećanje kapitala.

2.Oglašavanje na društvenim mrežama

Korisnici su, žargonski rečeno, postali razmaženi kada je reč o kreativnosti u okviru digitalnog oglašavanja i njihovi standardi su u tom smislu sve viši, pa samim tim i očekivanja. U skladu sa već pomenutim trendom personalizacije, koji se definitivno nastavlja u 2022. godini, algoritmi se baziraju na interesovanjima korisnika koji očekuju oglase koji se odnose konkretno na njih, ali koji su istovremeno i dovoljno interesantni da privuku i zadrže njihovu pažnju. Publika na društvenim mrežama je sve zahtevnija, ali je isto tako spremna da nagradi brendove koji su toga svesni i koji uspeju da udovolje njihovim zahtevima. S tim u vezi, brendovi i kompanije koje tokom 2022. planiraju da ulažu novac u oglašavanje na društvenim mrežama, moraće da pojačaju i kreativne resurse i kreiraju oglase kojima će zainteresovati korisnike, ali koji će istovremeno biti usklađeni sa različitim iskustvima koje svaka društvena mreža ponaosob nudi.

3. Povraćaj ulaganja

Postavši svesni značaja društvenih mreža u marketingu, marketari sve veću pažnju posvećuju merenjima ROI-a, sa sve više poverenja u njih. Čak 83 odsto marketinških stručnjaka koje je Hootsuite intervjuisao navodi da su bilo donekle, veoma ili izuzetno uvereni u rezultate ROI merenja. S tim u vezi, veliki igrači na tržištu ulažu jako puno u programe obučavanja svojih zaposlenih da na što bolji način oslušnu uticaj koji imaju na društvenim mrežama, kao i povratne informacije koje dobijaju od svojih korisnika, ne bi li unapredili svoje poslovanje i povećali društvenu vrednost svojih kompanija.

4. Trgovina putem društvenih mreža

Prodaja putem društvenih mreže je posle pandemije Covid-19 u punom jeku i mogućnosti koje ona pruža su sve veće. Istraživanje koje predstavlja Hootsuite pokazuje da korisnici informacije o kupovini i brendovima sve više traže na društvenim mrežama u odnosu na internet pretraživače i to je izreklo preko 53 odsto ispitanika. S tim u vezi, prodaja putem društvenih mreža predstavlja trend sa najviše potencijala u 2022. godini, kako za male konkurentne proizvođače, tako i za velike brendove. Mogućnosti uspešne prodaje putem društvenih mreža i za jedne i za druge su ogromne.

5. Korisničke usluge

Pored toga što su postale maloprodajna platforma i platforma za pronalaženje proizvoda, društvene mreže su postale i kanal za korisničke usluge. Mnogi brendovi su to prepoznali i počeli su da ih koriste za njihovo pružanje, shvativši da kupci najviše pokušavaju da im se obrate upravo putem društvenih mreža. S tim u vezi, one su postale značajan, sa tendencijom da postanu i najznačajniji, kanal za podršku kupcima.

Generalno, društvene mreže su centar novog poslovanja koji raste eksponencijalno. Šta god da se dogodi u godini koja je pred nama, dobra vest za marketare je ta što su svi podaci koji su nam potrebni da bismo se prilagodili i napredovali gotovo trenutno dostupni. Pratite redovno novosti na Kliping blogu, osluškujte svoju publiku, prilagođavajte svoje metode novim trendovima i nastavite da ubirete prednosti marketinga na društvenim mrežama, bez obzira na to kako će one izgledati do kraja godine.

Pogledajte još