5 TENDENCIJA U DIGITALNOM ADVERTAJZINGU ZA 2022.

Autor teksta
Picture of Kliping

Kliping

Tendencije U Digitalnom Advertajzingu Za 2022 1

S obzirom na činjenicu da je digitalni advertajzing zabeležio rekordan rast u prethodnoj godini, očekivano je da se taj trend nastavi i u 2022. Iako je predviđanje nepredvidivog uvek škakljiv posao, a svet digitalnih medija je upravo to – nepredvidiv, postoje stvari u koje nema sumnje: ekosistem digitalnog oglašavanja je tokom pandemije eksplodirao i predviđa se da će do 2025. godine doneti prihod od preko 200 milijardi dolara.

Pandemija je stvorila novi svet onlajn sadržaja i potrošači sada imaju mnogo veća očekivanja. Pred marketarima i oglašivačima su veliki izazovi s tim u vezi. I mada je neizvesnost u celoj industriji digitalnog oglašavanja naglašena, ponajviše zbog pitanja kako da se prebrodi ukidanje 3rd party kolačića koje nas očekuje ove godine, stotine terabajta podataka koji prolaze kroz naš sistem daju nam prilično jasnu sliku onoga što je pred nama u 2022. godini i koje bi trendove trebalo ispratiti kako bismo ostali na površini.

1. Metaverzum postaje centar zbivanja

U 2021. pompezno najavljen, metaverzum u narednoj godini sve više postaje mejnstrim. Dolazak 5G mreže znači prenos podataka u realnom vremenu i grafiku koja je brža, bolja i efektnija. U 2022. virtuelni svet definitivno postaje dom za potrošača koji je milenijalac ili pripada generaciji Z i brendovima koji im stoje na usluzi.

Globalno tržište proširene stvarnosti (AR), virtuelne stvarnosti (VR) i mešovite realnosti (MR) dostiglo je vrednost od 30,7 milijardi dolara u 2021. sa tendencijom da do 2024. godine izbije na 300 milijardi dolara. Veliki brendovi kao što su Disney, Nike, Snap i drugi, uveliko kreiraju virtuelne zajednice, sadržaj, imovinu, modu, umetnost i iskustva pripremajući se za metaverzum. Fejsbuk se u tom smislu već rebrendirao i postao Meta. Da bi bili uspešni, brendovi će morati da preispitaju svoj narativ u 3D tehnologiji, a marketari će morati brže i bolje da prigrle nove tehnologije, ako misle da opstanu na tržištu.

2. Do mladih će se teže dolaziti putem društvenih mreža

Oglašivačima će biti sve teže da dođu do tinejdžera digitalnim putem, ali ne zato što će mladi odložiti telefone i vratiti se u prošlost, što mnogi roditelji priželjkuju, već zato što se intenziviraju zabrane i ograničenja u marketinškim targetiranjima najmlađih korisnika društvenih mreža. Do njih će biti sve teže doći na način na koji je to do sada rađeno. Fejsbuk je još u julu prethodne godine najavio da više neće dozvoljavati oglašivačima da targeriraju mlađe od 18 godina i automatski uklanja neprimerene reklamne sadržaje koji targetiraju maloletnike.

Ova politika će, očekuje se, u 2022. biti proširena i na druge društvene mreže. S tim u vezi, brendovi će morati da budu inovativni i razmotre nove strategije kako da dođu do najmlađih, a ne samo putem društvenih mreža. Pratite objave na portalima i budite u toku sa tim šta mladi čitaju i šta im još u digitalu privlači pažnju, a da nisu društvene mreže.

3. Dominacija Tik-Toka

Ako postoji trend koji je skoro stoprocentno zagarantovan u 2022. godini, onda je to ekspanzija Tik-Toka. Ova video platforma oborila je sve rekorde po broju korisnika i polako, ali sigurno, preuzima korisnike od Instagrama i YouTubea, kao i opšti primat u povezivanju sa publikom.

Ključna stvar vezana za oglašavanje na Tik-Toku koja se dogodila u 2021. godini, pored same mogućnosti oglašavanja, koje istina nije još uvek svuda dostupno, jeste omogućavanje oglašivačima da do ciljne grupe dođu putem ključnih reči i heštegova. Iako je ta opcija trenutno ograničena na sezonske i praznične reči, u 2022. se očekuje njihovo proširenje i dostupnost svim oglašivačima.

Tendencije U Digitalnom Advertajzingu Za 2022 2

Očekivano je da će u ovoj godini Tik-Tok omogućiti oglašavanje i u Srbiji, što bi trebalo da predstavlja motiv za brendove da na ovu platformu više ne gledaju kao na nešto što je namenjeno samo klincima, već da joj posvete više resursa i mnogo ozbiljnije pristupe kreiranju sadržaja za nju. Redovno praćenje Tik-Toka, kao i ostalih društvenih mreža se podrazumeva.

4. Veštačka inteligencija je od suštinskog značaja za digitalni advertajzing, ali su algoritmi pod vatrom

Kako sve više i više oglašivača ulazi u digitalni prostor, tako i borba za vidljivost postaje sve izraženija. Glavni metak u toj borbi je veštačka inteligencija (AI). Oglašivači moraju brzo da reaguju i pronađu alternativu za 3rd party kolačiće, a AI je najvrednija alatka za dobacivanje do korisnika u opštem digitalnom metežu.

Međutim, grupa američkih zakonodavaca predstavila je „Zakon o transparentnosti filtera“ koji bi trebalo da natera platforme društvenih mreža da omoguće korišćenje njihovih usluga bez algoritama koji filtriraju i daju primat određenim sadržajima. Ukoliko bi ovaj zakon bio legalizovan to bi donelo ogromne promene za oglašivače, koji se u targetiranju svojih korisnika oslanjaju na algoritme. Tako drastična promena bi prouzrokovala potpuni zaokret u strategijama oglašivača i korišćenja veštačke inteligencije u marketinške svrhe. Brendovi će u toj situaciji biti primorani da se mnogo više oslanjaju na marketinške agencije i stručnjake za ovu oblast.

5. Modeliranje publike će doživeti proboj u 2022. godini

Ukidanje 3rd party kolačića dovešće i do toga da će modeliranje publike postati još važnije za oglašavanje. S tim u vezi, već su dostupne mnogo naprednije opcije za modeliranje publike, a one uključuju rešenja dodatno ojačana korišćenjem veštačke inteligencije. Korišćenjem brojnih digitalnih signala AI sada pruža mogućnost boljeg predviđanja publike i njenih performansi, što će smart brendovi svesrdno iskoristiti.

Iz kog god ugla da se osvrnete na 2021. godinu ona je bila dinamično problematična i drugačija od svih prethodnih. Sa druge strane, 2022. donosi ogromnu nadu i najavljuje puno toga što će biti od velike koristi i potrošačima i brendovima. Bitno je samo da smo iz prethodne naučili da se ne bojimo novih stvari i da smo spremni i dalje da učimo i unapređujemo svoju delatnost.

Pogledajte još