Prema istraživanju Pev Research više od 7 od 10 Amerikanaca koristi društvene medije da bi se povezali, angažovali i zabavili. Dodatno, gotovo svaka organizacija ima profil na društvenim mrežama, jer se resursi sve više prebacuju na ove digitalne kanale i mreže. U USC-ovom izveštaju o globalnim komunikacijama za 2019. godinu, 38% izvršnih direktora u SAD izjasnilo se da će društveni mediji i influenseri biti najvredniji deo komunikacione strategije njihove kompanije u budućnosti.
Menadžeri društvenih medija odgovorni su da govore u ime brenda. Međutim, malo je istraživanja sprovedeno na pojedincima koji imaju ovu organizacionu ulogu čiji se rast beleži u poslednjih 10 godina. Institut za odnose s javnošću Centar za istraživanje digitalnih medija, Ragan Communications, i PR odeljenje Univerziteta na Floridi obavili su istraživanje u kojem su ispitali više od 400 menadžera društvenih medija kako bi utvrdili njihove uloge i odgovornosti u radu, strukturu izveštavanja i upravljanja, istoriju i nivo iskustva, sisteme za pregled učinka i ambicije u karijeri.
KLJUČNI NALAZI SU POKAZALI:
1) Menadžeri društvenih medija su ambiciozni. Veliki broj ispitanika, čak 70%, želi da bude unapređeno, ali samo 40% je videlo mogućnost napredovanja na pozicijama koje obavljaju.
2) Menadžeri društvenih medija obično rade više od uobičajene 40-časovne radne nedelje. Prosečna radna nedelja menadžera društvenih medija iznosi u proseku između 41 i 59 sati nedeljno. U pogledu upoređivanja onoga što rade sa drugima, 48% se izjasnilo da radi isti broj sati kao i njihove kolege, dok je 47% reklo da radi više.
3) Facebook (81%) i Twitter (77%), su najčešće korišćeni kao kanali komunikacije, a listu još čine i LinkedIn (67%), Instagram (66%) i YouTube (51%).
4) Menadžeri društvenih medija su često deo departmana za odnose s javnošću (51%) ili departmana za marketing (38%).
5) Primarna uloga menadžera društvenih medija je da kreiraju sadržaj i izrađuju strategije. Dve trećine ispitanika reklo je da je njihova primarna uloga menadžera društvenih medija stvaranje sadržaja (41%), izrada strategije (27%) i poboljšanje prepoznatljivosti brenda (20%).
6) Menadžeri društvenih medija često učestvuju u internim razgovorima o strategiji. Najmanje dve trećine menadžera društvenih medija uključene su u strategiju društvenih medija (76%) i strategiju interne organizacije (68%), dok procenat učešća u celokupnoj poslovnoj i organizacionoj strategiji iznosi 41%.
7) Mnogi menadžeri društvenih medija visoko ocenjuju svoju sposobnost za organizaciju. Čak 59% se izjasnilo da su njihove organizacione sposobnosti iznad proseka ili ih ocenjuju kao odlične.
8) Angažman i odgovori su najvažniji parametri za evaluaciju učinka menadžera društvenih medija. 46% menadžera društvenih medija procenjuje se na osnovu njihovog angažmana i odgovora klijenata, dok 30% se izjasnilo da njihov učinak na društvenim mrežama uopšte nije ocenjen.
9) Mnogi menadžeri društvenih mreža (40%) odgovaraju i podnose izveštaje menadžeru na višoj poziciji ili direktoru.
10) Na kraju istraživanje je pokazalo da će mnogi menadžeri društvenih mreža (57%) napusti svoju trenutnu ulogu u roku od dve godine, a ispitanici su podeljeni između toga da li će im sledeći poziv u karijeri biti menadžeri društvenih medija ili ne.
Izvor: instituteforpr.org