Termin „unified brend“ možda još uvek nije svima poznat, ali koncept koji se iza njega krije svakako jeste. Unificirani brending podrazumeva koncept objavljivanja jedinstvene poruke za sve proizvode i usluge kompanije. Objedinjeno brendiranje usklađuje sve strategije brendiranja unutar organizacije kako bi proizvelo pozitivno iskustvo za sve korisnike.
Do skoro je vladalo uverenje da bi brendovi trebalo za svaki kanal komunikacije da imaju posebnu strategiju, kao i način obraćanja, ali taj princip je relikvija prošlih vremena. Vaši korisnici nisu jedina publika koja prati vaš brend. Sadašnji i budući zaposleni, kao i investitori, zainteresovane strane, potencijalni partneri, uticajni ljudi i mnogi drugi upoznaju ko ste i šta radite kroz brendirani sadržaj koji plasirate. Dakle, svi oni stupaju u interakciju sa svim vašim sadržajem – bez obzira da li im je „namenjen“ ili ne – i to je glavni razlog zbog koga bi on trebalo da bude unificiran.
Prednosti unificiranog brendinga
Poruka koju šaljete u ime svoje kompanije treba da bude jaka, tako da konkurenti ne mogu lako da je kopiraju. Unificirana poruka u brendiranju je ekonomičan i efikasan način definisanja vašeg brenda. Jedna objedinjena poruka o brendiranju učiniće da kupci lako pamte vaše proizvode i usluge. Objavljujući unificiranu poruku o brendu, stvarate svest kod potrošača o vašoj liniji proizvoda, ali i o svim drugim segmentima svog poslovanja. DNK vašeg brenda je priča o tome ko ste, šta cenite i u šta verujete i kako povezujete ta uverenja i vrednosti sa poslom koji radite svaki dan. I ta poruka mora biti unificirana i poslata svima koji vas, na ovaj ili onaj način prate.
Iako sav vaš marketinški sadržaj možda pokušava da dosegne različitu publiku i podstakne različite akcije, sve bi trebalo da odražava DNK vašeg brenda. S tim u vezi, neophodno je da vaša publika vidi te osnovne vrednosti u svim porukama na koje naiđe, bez obzira da li su oni specifična meta bilo koje određene kampanje ili ne.
Kada DNK vašeg brenda, tj. priča o tome ko ste i kakvi su principi koji vas vode, postane dosledan u svim porukama, vaša različita publika će to primetiti. Veliki brendovi su uvek objedinjavali svoje poruke za širu publiku kako bi eksponencijalno povećali slavu brenda, doseg, poverenje i, na kraju, marketinški uticaj.
Kakav sadržaj odgovara unificiranom brendingu?
Kako da budete sigurni da izražavate svoj jedinstveni DNK brenda u sadržaju koji proizvodite? Postoje tri pravila kojih se treba pridržavati kako biste to postigli:
1) Ispričajte doslednu priču koja se može povezati
Kada je u pitanju kreiranje sadržaja koji će unificirati vaš brend, najvažnija je doslednost. Bez obzira o čemu govorite ili kome se obraćate, vaš sadržaj uvek treba da se vraća vašoj primarnoj priči, koja ukazuje na vašu svrhu, viziju i misiju. Dodatna prednost korišćenja svoje svrhe za definisanje svog brenda je to što pričanje dosledne priče postaje lako: sve što treba da uradite jeste da kažete istinu. Neka vaša svrha bude u prvom planu u svim sadržajima. Nemojte samo da oglašavate novi proizvod već pokažite publici kako se on uklapa u vašu čitavu misiju, zatim pokušajte da ih emotivno involvirate u tu priču, da ih uzbudite, i konačno naterate da budu verni pratioci i korisnici vašeg brenda i usluga.
2) Stvorite emocionalnu vezu
Londonska škola biznisa je otkrila da ljudi pamte samo 5-10 odsto statističkih podataka koje čuju, ali 65-75 odsto priča koje su im ispričane. Priče postižu takav efekat zato što uspostavljaju emocionalnu vezu. Zato je bitno da priča koju želite da ispričate bude iskrena i da poziva ljude da se sa njom emocionalno povežu tako što ćete demonstrirati ne samo ono što radite, već i efekat koji to ima na vas i na druge ljude. Uključite svoje zaposlene i klijente u svoj sadržaj kad god je to moguće. Intervjuišite ih o tome zašto su odlučili da rade sa vama, kako im vaše vrednosti utiču na život, kako ste im pomogli i šta im je sve doneo rad za vas. Kada vaša publika to čuje od ljudi koji su povezani sa vama, lakše će se i ona konektovati sa onim što im nudite i prodajete.
3) Pokažite svoje vrednosti i one za koje se zalažete
Pokazivanje vrednosti brenda trenutno je dominantna marketinška strategija, i to sa dobrim razlogom. Saopštavanje vrednosti vašeg brenda je odličan način da pokažete do čega vam je stalo i kako to oblikuje vašu kulturu.
Da, vaš sadržaj uvek treba da poveže vaš rad sa vašim vrednostima i vašim ljudima, ali takođe treba da pokaže i zašto je ta veza važna. Koja je krajnja vrednost ili uticaj za zaposlenog, kupca ili investitora? Nakon što ispričate svoju doslednu priču i uspostavite emocionalnu vezu, pokažite zašto vas ove stvari izdvajaju od svih ostalih. Utvrdite da DNK vašeg brenda nije važan samo za vas, već i da je to razlog zašto ste uspešni – i razlog zašto bi drugi želeli da sarađuju sa vama.