Svesniji smo nego ikad ranije štete koju nanosimo našoj planeti. Broj ekološki prihvatljivih kompanija koje koriste obnovljive izvore energije i koje su posvećene etičkoj poslovnoj praksi povećava se svakim danom, a isto tako raste i broj ekoloških pokreta koji za cilj imaju buđenje svesti o zaštiti životne sredine. Iako je u pitanju stvar od opšteg interesa, da bi bili vidljivi u tome čime se bave, logično, neophodan im je dobar marketing i PR. Sa druge strane, uključivanje u ovakve pokrete i akcije može ići na ruku i onima koji se bave PR-om ili bilo kojim vidom komunikacija.
Bolji imidž na tržištu
Kompanija ili osoba koja daje prioritet životnoj sredini u današnje vreme će nesporno imati bolji imidž i pobuđivaće pozitivne impulse kod posmatrača, odnosno konzumenata. Drugim rečima, bavljenje ekološkim pitanjima utiče na veću lojalnost publike. Brojna istraživanja pokazuju da su klijenti lojalniji kompanijama koje demonstriraju društvenu odgovornost, a pogotovu onim koje pokazuju interesovanje za očuvanje životne sredine, s obzirom na to u kojoj meri je ugrožena.
Bavljenje ekologijom mimo vašeg primarnog delovanja podiže vaš integritet u poslovnom svetu samom činjenicom da se pored primarnog posla bavite i nečim što je od opšteg značaja. Takva percepcija od strane posmatrača i pozitivan imidž koji tim putem izgradite, dalje će otvoriti prostor za nove komunikacije sa njima.
Veća vidljivost
Veća društvena odgovornost, pogotovu na polju ekologije, podrazumeva i veću vidljivost. Promovišući zelene aktivnosti vaše kompanije ili uključujući se u druge ekološke pokrete, stvorićete više PR mogućnosti koje će značajno uvećati pozitivan odjek koji imate u javnosti. Za to možete iskoristiti saopštenja za štampu, postove na blogu ili društvene mreže. Haštagovi vezani za očuvanje životne sredine danas spadaju u red najpregledanijih tj. najvidljivijih, pa vam njihovo korišćenje uz adekvatan sadržaj sigurno donosi pozitivan i produktivan feedback. Postovi na društvenim mrežama koji se tiču ekologije i podizanja društvene svesti sve više se šeruju i komentarišu, što vam može povećati conversion rate i vaše postove generalno učiniti mnogo vidljivijim. A to vas dalje čini dostupnijim široj javnosti.
Dobar odziv promotera
Kako influenseri ili promoteri generalno imaju snažniji i dalekosežniji uticaj u današnjem svetu, poželjno je da im budete primamljivi, što bavljenjem ekološkim pitanjima u velikoj meri omogućava. I njima je u interesu da se uključe u društveno aktivne kampanje, a jer su mnoge teme istrošene, dok je bavljenje zaštitom životne sredine u zenitu, da ne kažemo IN, što se vidi i kroz sadržaje koje Kliping analizira, kroz sve veći broj objava i kroz povećano bavljenje ovim temama u medijima.
Sa druge strane, na osnovu njihove spremnosti da se bave ovakvim pitanjima procenićete koliko su dobri za promociju generalno. Javnost je danas izuzetno osetljiva kada su promoteri i influenseri u pitanju, pa je bitno da imaju pozitivnu reputaciju na šta bavljenje ekologijom i uključivanje u ekološke pokrete itekako ukazuje.
Ekološki networking
U poslovnom svetu ekologija sve više dobija primat i gotovo da nema korporativnog dešavanja ili bilo kakvog događaja koji se u poslovnom svetu organizuje, a da se ne diskutuje i o njoj. Sa tim u vezi, organizovanje događaja koji bi se bavili temama vezanim za nju ili organizovanje bilo kakvih akcija u tom domenu, garantuje i dobar networking. Pogotovu što se mnogo toga može organizovati i onlajn. Kako su ljudi sve osetljiviji na ovu temu, tako su i spremniji da se odazovu na događaje i akcije koji se njom bave.
Kakva god da je primarna oblast vašeg delovanja, uvek je možete povezati sa očuvanjem životne sredine i na taj način skrenuti pažnju na sebe. Možete otvoriti debatu na neku temu vezanu za ekologiju, primera radi putem Facebook ili LinkedIn grupe, i time angažovati svoju onlajn publiku, koja će s obzirom na aktuelnost teme u ogromnoj meri odreagovati i samim tim povećati interakciju na vašim stranicama. Pokretanje akcija od ekološkog značaja omogućiće vam lakši pristup publici, kao i udruživanje sa drugim ljudima i kompanijama, jer njih retko ko odbija. Vremena su takva da se odbijanje učešća u takvim akcijama posmatra kao reputacioni rizik, a on nikome ne ide na ruku.