Jasna i precizna komunikacija je odlika velikih lidera.
Ona je ključ za osvajanje poverenja, inspirisanje promene i formiranje konekcija — zato TED talk-ovi mogu poslužiti kao značajan izvor informacija i inspiracije. Kroz nekoliko minuta, možemo naučiti nove lekcije i prići temi koja nas zanima iz potpuno novog ugla.
Ako se bavite marketingom ili komunikacijama, sigurno se stalno informišete. Ipak, koliko često zastanete i zapitate se zašto komunicirate sa svojom publikom na određeni način? Kako možete komunicirati drugačije? Efikasnije?
U ovom blogu, analiziraćemo 5 TED talk govora koji pružaju savete ljudima koji rade u oblasti komunikacija i marketinga. Kroz učenje o strukturi nekih od najpoznatijih govora do razumevanja govora tela, ovi TED talk-ovi će vam pomoći da unapredite svoje veštine i postanete bolji lideri na radnom mestu.
Simon Sinek — How Great Leaders Inspire Action
Iako je ovaj video star preko 10 godina, gotovo 65 miliona pregleda pokazuje da su reči Simona Sineka, pisca i motivacionog govornika, i dalje aktuelne i vredne pažnje.
Sinek je došao do zaključka da svi svetski poznati lideri i organizacije komuniciraju na isti način — od Martina Lutera Kinga do Apple-a — svi razmišljaju, delaju i komuniciraju isto. Sinek ovo naziva zlatni krug i kaže da se u potpunosti razlikuje od komunikacije svih ostalih ljudi.
Zlatni krug se svodi na tri kratka pitanja: Zašto? Kako? Šta?
Po Sineku, svaka osoba (i organizacija) zna šta radi.
Neki znaju kako rade.
Mali, mali broj ljudi i organizacija zna zašto rade to što rade.
Najveći broj ljudi započinje komunikaciju od ,,spolja” ka ,,unutra” — od stavke koju najbolje poznaju do one koja možda i nije tako jasna.
Lideri ovaj proces započinju obrnuto.
Oni najpre odgovaraju na pitanje zašto, pa kako i na samom kraju šta.
Pored ove važne poente, Sinek ističe sledeće:
,,Vođe zauzimaju visoku poziciju i predstavljaju autoritet, ali oni koji nas vode (lideri) inspirišu. Bilo da su to individue ili organizacije, mi sledimo one koji nas vode, ne zato što moramo, već zato što želimo. Sledimo one koji nas vode, ne zbog njih, već zbog nas. To su ljudi koji započinju sa pitanjem zašto i oni imaju sposobnost da inspirišu ljude oko njih i pronađu one koji inspirišu njih.”
Simon Sinek dosta govori o liderstvu i komunikaciji, pa preporučujemo i njegov govor na temu zašto dobri lideri čine da se osećamo sigurno.
Nancy Duarte — The Secret Structure of Great Talks
Nensi svoj govor započinje veoma jasnom porukom:
,,Unutar vas, svih vas se krije najjače oružje poznato čoveku. To je ideja.”
Ona ističe da jedna ideja može da promeni živote svih nas, da može da usmeri budućnost u potpuno novom pravcu. Ipak, ideja je beskorisna ukoliko ostane skrivena.
Svaki govor, svaka priča može izazvati fizičku reakciju. Od reči nam srce može zaigrati, koža naježiti, a zenice raširiti. Nensi je želela da otkrije zašto.
Ona tvrdi da se iza svake uspešne komunikacije, prezentacije ili govora krije takozvana struktura od 3 čina, odnosno Three Act Structure. Po njoj, svaka prezentacija i svaki govor moraju imati početak, sredinu i kraj. Od Aristotela do Martin Luter Kinga i Stiva Džobsa – svako od njih je imao ove delove u svojim govorima i nije ni čudo što su ostali upamćeni.
Nije bitno da li držite prezentaciju ili vodite biznis, radite u komunikacijama i marketingu, svoju poruku morate preneti na način koji će rezonovati sa publikom. Ukoliko to ne uspete, nećete dobiti ni njihovu reakciju, a ni pažnju, a za to je neophodno pravilno strukturisanje komunikacionog čina.
Amy Cuddy — Your Body May Shape Who You Are
U prethodnim segmentima, bilo je dosta reči o komunikaciji ideja i kreiranju uspešnih okruženja. Međutim, šta se može reći na temu neverbalne komunikacije?
Ejmi Kadi, socijalna spihološkinja i profesorka na Harvardu, sa nama deli brojne studije koje pružaju dokaz da je govor tela moćan alat i da može uticati na oblikovanje uma.
Kako predstavljamo sebe šalje jasnu poruku našim sagovornicima. Pokreti i stav našeg tela utiče na izgradnju mišljenja o nama.
Najjednostavniji primer bio bi kako se rukujemo sa nekim pri upoznavanju — jak, siguran stisak odisaće samopouzdanjem i asertivnošću, ali suprotno nas može predstaviti kao stidljive, uplašene i sramežljive.
Zato, složićemo se, neverbalna komunikacije je jednako je važna kao i verbalna. Pogotovo je bitna u marketingu i odnosima s javnošću, gde za kratko vreme treba preneti više poruka na efikasan način, a govor tela može ometati i najbolje napisane govore i razgovore.
U svom govoru, Kadi nas uči kako da prenesemo poruku i stav drugima i kako da na pravi način predstavimo sebe.
Seth Godin — How to Get Your Ideas to Spread
Ono što će odlučiti o čemu će se pričati, šta će se raditi, šta će se promeniti, šta će se naručivati, šta će se izgraditi je: da li je to neverovatno?
Na svetu je puno opcija i premalo vremena. Potrebno je odlučiti koje brendove ćemo izabrati i pratiti, a koje ne.
Set Godin u svom govoru kaže da tajna dobrog marketinga ne leži u tome da budete najglasniji, već da uradite nešto drugačije i zadobijete pažnju ljudi.
On ističe i jednu odvažnu ideju — plasirajte svoje proizvode ranim adopterima i inovatorima. Oni mogu biti manji deo vaše publike, ali to su ljudi koji će postavljati trendove. Oni su ti koje će drugi ljudi slušati i pratiti i samo tako će vaša ideja dospeti do više ljudi.
Sarah Willersdorf — What Brands Can Learn From Online Dating
Ukoliko svoju ideju ne možete da predstavite na jasan i precizan način, niko neće “prevući desno” — nije važno koliko je vaša ideja sjajna, ako nije atraktivna.
Ovo je glavna poruka Sarinog govora.
Ona kaže da su kupci preplavljeni različitim izborima jer im je pristup informacijama lakši nego ikad. Slično kao kod onlajn dejtinga – registracijom dobijamo gomilu predloga potencijalnih partnera. Iako je ovo nešto što nama olakšava život, ljudima koji rade u polju marketinga čini posao dosta težim.
Kako ostvariti značajnu komunikaciju i konekciju sa publikom?
Imate svega par sekundi da ubedite vašu ciljnu grupu da ste vi najbolji izbor za njih, pre nego što oni odluče da li će prevući levo ili desno.
Kako se istaći iz mora različitih opcija? Kako predstaviti sebe i svoj proizvod ili uslugu na pravi način? Pogledajte ovaj TED talk i saznajte.
Za sam kraj, delimo sa vama bonus preporuke.
Ukoliko su vam se dopale prethodne preporuke i želite da čujete još nešto na ovu temu, preporučujemo vam da poslušate sledeće govore:
Govor Naimula Huka otkriće vam 12 bitnih koraka za uticanje na izbor kupaca. On objašnjava kako kompanije mogu da koriste ove korake kako bi obezbedili komunikaciju sa kupcima.
Patrik Renvois u svom govoru ističe kako brendovi mogu osigurati to da cena postane nebitan faktor pri kupovini. Tajna leži u neuromarketingu.
Radžeš Srinivasan deli svoje viđenje i objašnjava zašto kompanije moraju da budu usmerene ka ljudima, a ne tehnologiji i podacima.