STANJE MENTALNOG ZDRAVLJA U
AMERIČKOJ PR INDUSTRIJI JE
ZABRINJAVAJUĆE

Autor teksta
Kliping

Kliping

Društvo za odnose sa javnošću PRSA-NY, jedno od najstarijih i najvećih društava u SAD, ove godine se, pored uobičajenih istraživanja u sferi PR industrije, bavio i stanjem mentalnog zdravlja zaposlenih u ovoj industriji.  Nedavno objavljen izveštaj nastao je kao rezultat detaljnog istraživanja među najuspešnijim PR stručnjacima, koji su članovi društva ispitani zbog prirode rada u industriji odnosa s javnošću. Ono otkriva akutni problem mentalnog zdravlja među ljudima iz ove profesije, zbog konstantne izloženosti stresu, što je posebno pojačano tokom prethodne dve godine. Pored suočavanja sa pandemijom korona virusa na ličnom nivou, zaposleni u PR-u bili su na prvoj liniji pomoći kompanijama da se pozabave pandemijom i reaguju na nju – što je stvorilo dodatni sloj izazova i složenosti mentalnog zdravlja za PR stručnjake.

Izveštaj o stanju mentalnog zdravlja u odnosima s javnošću za 2022. godinu, zasnovan na strateškom istraživanju i intervjuima sa najangažovanijim profesionalcima trebalo bi da doprinese razumevanju toga kako se članovi nose sa svojim mentalnim zdravljem i odrede resursi za pomoć zaposlenima u industriji.

PR stručnjaci su pod konstantnim pritiskom

PR stručnjaci obuhvaćeni ovim istraživanjem, iako se bave istim poslom i svi su iz SAD-a, neretko imaju različite obaveze, ali je nivo stresa sa kojim se susreću manje-više identičan. Stanje u PR industriji pokazuje da kompanije i agencije, ukoliko im je stalo do mentalnog zdravlja i dobrobiti zaposlenih, moraju da učine mnogo više kako bi očuvali budućnost odnosa s javnošću.

Istraživanje je pokazalo da čak dva od pet intervjuisanih svakodnevno osećaju pritisak ili anksioznost zbog svog posla. Jedna trećina PR stručnjaka kaže da oseća iste simptome nekoliko puta nedeljno, a skoro svaki peti kaže da se tako oseća nekoliko puta mesečno. 79 odsto intervjuisanih se slaže u tome da se osećaju anksiozno i nesigurno kada razmišljaju o budućnosti, 68 odsto veruje da se COVID-19 bliži kraju, ali da imaju emotivne ožiljke koje nose iz pandemije, dok 54 odsto poručuje da, iako im je ovih dana generalno dobro, ne osećaju se kao da egzistiraju u atmosferi koja je dobra za njihovo mentalno zdravlje. Zanimljivo je da su skoro svi intervjuisani PR stručnjaci svesni problema, samo nisu baš svi spremni da rade na njima, iako kažu da ne bi odbili stručnu pomoć ukoliko bi im je kompanija za koju rade organizovala. 69 odsto onih koji su učestvovali u istraživanju veruje da bi od najveće pomoći bile informacije stručnjaka za stres i anksioznost, psihijatara ili psihologa koji su specijalizovani za ove teme.

Mentalno zdravlje kao strategija u 2023.

Jasan zaključak ovog istraživanja jeste da postoji akutni problem mentalnog zdravlja među profesionalcima koji se bave odnosima sa javnošću, a koji je znatno pogoršan pandemijom, pitanjima socijalne pravde i tekućim političkim nemirima. S tim u vezi, kako lideri počinju da planiraju svoje strategije za 2023. godinu, mentalno zdravlje ljudi zaposlenih u marketingu i PR sektoru trebalo bi da bude jedna od prvih stavki njihovog organizacionog plana i da se ugledaju na kolege iz PRSA-NY.

Istraživanje je jedna od mnogih mera koje su deo stalne posvećenosti PRSA-NY unapređenju mentalnog zdravlja i blagostanja među članovima. Pored ankete, organizacija je pokrenula Centar za mentalno zdravlje i uspostavila svoj prvi Podkomitet za mentalno zdravlje, koji nastoji da mentalno zdravlje stavi u prvi plan PR industrije i pruži članovima društva savete, sadržaj, razne aktivnosti i druge mogućnosti da sačuvaju ili unaprede mentalno zdravlje i osećaj blagostanja.

Iz PRSA-NY poručuju da njihovo istraživanje naglašava važnost mentalnog zdravlja u profesiji i ukazuje na to zašto bi trebalo staviti više resursa na raspolaganje praktičarima koji se snalaze u današnjem složenom poslovnom okruženju. I premda je ono ograničeno na Ameriku, trebalo bi da alarmira i one koji se bave PR-om u drugim delovima planete, jer je stres u toj sferi svuda evidentan. IPRA i EUPRERA, evropska društva za odnose sa javnošću su se bavila ovom temom, ali u nešto širem kontekstu.

Kod nas je pak PR društvo neaktivno, a domaćim stručnjacima bi značilo jedno ovakvo istraživanje, a svakako i buđenje svesti u kompanijama o važnosti bavljenja ovom temom. Uloga PR-a je znatno evoluirala tokom pandemije, a sa svim tim promenama, industrija odnosa sa javnošću takođe mora da evoluira kako bi zadovoljila zahteve za dobrobit zaposlenih.

Pogledajte još