SEO TRENDOVI ZA 2022.

Autor teksta
Kliping

Kliping

SEO u 2022. je važniji nego ikad i ukoliko se već niste pozabavili ovom temom još uvek nije kasno za to. Guglov pretraživač postao je sve sofisticiraniji u prepoznavanju kvalitetnog sadržaja i onoga što je njegovim korisnicima zaista potrebno. Kako SEO rangiranje postaje sve konkurentnije, za kompanije postaje sve važnije da proizvode sadržaj koji je i visokog kvaliteta i relevantan za potrošača. Stoga, u planiranju vaše SEO strategije, pored uobičajenih aktivnosti u 2022. treba uzeti u obzir i neke nove trendove koji će povećati vašu vidljivost i uticaj.

Novi AI trendovi u SEO-u

Veštačka inteligencija će imati mnogo veći uticaj u 2022. pošto nova tehnologija nastavlja svoj brzi razvoj. Kompanije kao što su Microsoft i Google već su prepoznale potencijal koji AI može da ponudi. Sistemi veštačke inteligencije kao što je Guglov BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) imaće veći značaj u SEO-u. BERT će uticati na 1 od 10 svih upita za pretragu, poručuju iz Gugla. AI daje veće mogućnosti za efektivnost i efikasnost u SEO-u. Kroz mašinsko učenje i obradu jezika, AI može da obradi SEO mnogo brže i pouzdanije od ljudi, tako da su marketinški stručnjaci primorani da investiraju vreme, novac i trud u ovaj vid optimizacije kako bi povećali svoju vidljivost i držali korak sa konkurencijom.

Optimizacija SEO u skladu sa korisničkom namerom pretraživanja

Ključne reči koje su usklađene sa namerom pretrage imaće veći značaj zato što Gugl prepisuje meta oznake naslova uz pomoć BERT-a. Gugl je fokusiran na identifikaciju namere koja se krije iza korisnikovog pretraživanja. Pametne kompanije, stoga, koriste mešavinu novinarskog pisanog sadržaja i AI adekvatnog sadržaja kako bi poboljšali svoje rangiranje. Trebalo bi slediti njihov primer i dublje se pozabaviti korisničkom namerom pretraživanja kako bi se proizveo sadržaj sa ključnim rečima zasnovanim na toj nameri, što će Gugl itekako umeti da prepozna. Ključne reči koje se suptilno koncentrišu na namere korisničkog pretraživanja kod njega će nesporno biti bolje rangirane.

Faktori EAT-a igraju veću ulogu

Sadržaj koji kreirate mora da ispunjava Gugl EAT (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness) principe. Stručnost, autoritet i poverenje postali su prioritetni u postizanju visokih rangova. Gugl je posebno naveo da će relevantniji sadržaj dovesti do višeg rangiranja. Kompanije bi trebalo da prate Guglove smernice za ocenjivanje kvaliteta kako bi poboljšale svoj SEO. Uključivanje imena autora, biografije i kontakt podataka na stranice pomaže u podizanju rangiranja. Dobra reputacija, sa dokazom stručnosti, biće visoko rangirana, dok će reputacija dezinformacija dovesti do najnižeg rangiranja. Povezivanje sa svojom publikom i profilima na društvenim mrežama na autentičan način takođe će podići vaše ocene. Viši nivo EAT-a u SEO sadržaju i onlajn PR sadržaju biće neophodan kako bi se stekao viši rang na Gugl pretraživaču.

Optimizacija za lokalnu pretragu

Potrošači sve više traže lokalizovan sadržaj i to je trend koji je sve uticajniji u SEO optimizaciji. Indikacije pokazuju da je Gugl postavljen tako da daje prioritet lokalnom sadržaju i odgovorima na „blizu mene“ zahteve. Drugim rečima, lokalizovani sadržaj nadmašuje one sa globalnim fokusom, pa ukoliko želite da povećate svoju vidljivost na pretraživaču, kreirajte lokalno specijalizovane stranice, kakav god da je domen vašeg delovanja.

Pretraživanje preko mobilnih uređaja ne prestaje da raste

U 2022. web stranice moraju da budu još prilagođenije mobilnim uređajima, zato što ih potrošači sve više koriste za web pretraživanje. Prema podacima koje je dala Statista, pretrage putem mobilnog telefona čine udeo od 60 odsto svih web pretraga u 2021. Pošto Gugl rangira i to u kojoj meri je vaša stranica prilagođena mobilnom uređaju, imperativ je da mu bude prilagođen i vaš SEO.

Glasovna pretraga

Glasovne pretrage postaju sve popularniji trend kod potrošača, dok je broj digitalnih glasovnih pomoćnika u konstantnom porastu. Kompanije će morati da se optimizuju za glasovne pretrage u 2022. ukoliko to već nisu učinile, s tim što glasovne pretrage koriste drugačiji skup SEO protokola. Stranice sa čestim pitanjima bolje se kotiraju u glasovnoj pretrazi, pa ih je neophodno i na taj način optimizovati, imajući u vidu da jasna i koncizna pitanja i odgovori donose viši rang na pretraživaču.

Video je postao kralj sadržaja

Dobra SEO strategija u 2022. mora da uključuje optimizovani video sadržaj. Gugl voli video i stranice koje ga sadrže pojavljivaće se na prvoj strani pretraživača i više i brže nego stranice koje ga nemaju. Video snimci na Youtube-u i TikTok-u koji podržavaju postojeći sadržaj na vašoj web lokaciji nesporno donose veći obim saobraćaja na njoj, odnosno ka njoj. Potrošači imaju tendenciju da ostanu duže na stranicama koje imaju video zapise, što dovodi do toga da ih pretraživači ocenjuju kao da imaju veću vrednost i tako ih rangiraju više, što posebno važi za multimedijalne sajtove koje rangiraju kao informativnije i vrednije. Video snimci istovremeno vode do povratnih veza koje takođe pomažu u rangiranju. Ono što bi bilo dobro je da video snimci koje postavljate imaju titlove radi poboljšane pristupačnosti, što takođe ima viši rang. Video je danas jedan od najvažnijih oblika SEO optimizacije i to je trend koji se ne bi smeo propustiti.

Pogledajte još