PR TRENDOVI KOJE MORATE ISPRATITI U 2024.

Autor teksta
Picture of Kliping

Kliping

Biti  u toku sa trendovima u industriji, važan je segment posla PR profesionalca. Industrija se stalno menja, što nam je iz svog ugla pokazalo i novo Edelmanovo istraživanje o korporativnim komunikacijama. Pitanja koja su bila važna potrošačima pre tri godine danas postaju manje bitna, a kako je cilj PR-a da oblikuje imidž brenda ili ličnosti u umovima potrošača, od ključne je važnosti da razumete kako specifične taktike i strategije mogu da odjeknu kod vaše publike u različitim vremenima.

Kao i u svakoj industriji, na PR trendove utiču preferencije potrošača, razvoj tehnologija, očekivanja zaposlenih i još mnogo toga. Kako se promene dešavaju, vaše PR strategije i procesi im se moraju prilagođavati, a oblast odnosa s javnošću nikada nije bila dinamičnija nego danas. Godina 2023. bila je uzbudljiva zbog pojave tehnologije vođene veštačkom inteligencijom. Brzina kojom se ona razvija je velika, a kako idemo u 2024. postaće još veća, nastavljajući da utiče na svaki aspekt naših života.

Kako se nova godina brzo približava, evo pet trendova na koje treba obratiti pažnju u 2024.

Humanizovaniji pristup

Kako se očekivanja potrošača menjaju i raste potražnja za autentičnijim interakcijama, važno je zauzeti humanizovaniji pristup načinu na koji komunicirate sa ljudima. S obzirom na sve veću prisutnost veštačke inteligencije treba se fokusirati na ljudska iskustva. Ovo nadilazi pravljenje tradicionalnih korporativnih poruka i zahtevaće kreiranje bliskijeg i prijatnijeg imidža. Humanizovaniji pristup je snažan i stabilan trend koji se sve češće praktikuje i predstavlja fantastičnu priliku da PR strategije napreduju. Dvosmerna komunikacija koju neke platforme nude savršena je za izazivanje odgovora koji će dovesti do poboljšanih PR kampanja. To će omogućiti PR-u da ima opipljiv uticaj na ciljnu publiku.

Uključivanje pravih ljudskih kvaliteta kao što su empatija, humor i razumevanje omogućiće vam da se povežete sa svojom publikom na dubljem nivou. Kada humanizujete brend, činite ga povezanijim i pristupačnijim za njegovu ciljnu publiku.

Autentičnost

Uz humanizovan pristup, važno je da budete autentični. Ako ostanete verni onome što jeste i ne budete u skladu sa spoljnim očekivanjima ili pritiscima, izdvajate se od konkurencije.

Autentičnost u PR-u pomaže u izgradnji poverenja i kredibiliteta kod klijenata. Tu se stvaraju istinske veze i povezivanje na više ličnom nivou što pomaže u održavanju dugoročnijih odnosa. Bilo da se radi o nečemu što ste rekli ili uradili, iskrenost i ranjivost omogućavaju da drugi vide sebe u vama. Potrošači shvataju da život nije savršenstvo, pa im pokazivanje nerealnih očekivanja otežava povezivanje sa brendom. Kada pokažemo ranjivost, postajemo povezaniji, negujući istinsku vezu.

Kao vođe, nemojte se plašiti da budete autentični. Autentičnost lidera postavlja osnovu za poverenje i doprinosi trajnoj organizacionoj kulturi i ključna je metrika za uspeh brenda i ključni trend u industriji.PR stručnjaci moraju osigurati da brendovi imaju autentičan glas i istinsko verovanje u ono za šta se zalažu.

Tehnologija može da bude odlično sredstvo da saznate više o vašoj ciljnoj publici, ali su stručnjaci za PR i dalje potrebni kako bi se osigurala ljudska veza. Način na koji brendovi personalizuju svoje poruke i sadržaj uopšte moraće da bude autentičniji.

Kao rezultat pandemije dogodilo se mnogo neočekivanih stvari. Publika je sada kritičnija i sumnjičavija prema informacijama zbog mnogo lažnih vesti i dezinformacija na mreži. Zbog toga je potrebna autentičnost. Potrošači će biti neumoljivi pred neautentičnim sadržajem.

Veća prisutnost na društvenim mrežama

Pored vrhunskih medijskih plasmana, PR profesionalci naporno rade na obezbeđivanju snažnog prisustva na društvenim mrežama. Ključna stvar u PR industriji je direktan i neposredan kanal komunikacije, koji omogućava dopiranje do šire publike i olakšava angažovanje i odnose u realnom vremenu.

Platforme kao što su LinkedIn i X će i dalje biti od značaja u 2024, jer sve više pojedinaca i preduzeća radi na tome da se pozicionira kao lider na ovim platformama. Kreiranje originalnog sadržaja, objavljivanje članaka, podsticanje diskusija, deljenje uvida i stvaranje snažnog prisustva na mreži – sve to će doprineti stvaranju moćnog brenda. platforme mogu da se koriste za predstavljanje sadržaja i razvoj odnosa sa medijima ili kupcima. Tviter je i dalje vrlo koristan. Koriste ga novinari, pisci, videografi i blogeri koji traže nove sadržaje ili izvore.

LinkedIn je takođe odlično mesto da pokažete svoje vrednosti publici koja traži stručnost o različitim temama. Ta platforma je najbolji način za uspostavljanje efektivnog prisustva na mreži, nudeći priliku za objavljivanje članaka, podsticanje diskusija, umrežavanje sa drugima i deljenje uvida. Tokom 2024. ovo će biti moćno sredstvo za pojedince i preduzeća koja žele da se pozicioniraju kao lideri u industriji.

PR vođen podacima

Sve veća upotreba tehnologije označava važnost podataka u našem razumevanju i procesima donošenja odluka. Prošli su dani oslanjanja na intuiciju za predviđanje strategija.

Da biste pronašli program koji najbolje odgovara vašim potrebama, pokušajte da razumete kako različiti alati funkcionišu i specifične uvide koje oni mogu da pruže. Već smo svedoci toga da industrija prelazi na pristup koji se više zasniva na podacima, posebno sa napretkom softvera u njihovoj analitici.

Kompanije su tokom 2023. godine u velikoj meri usmerile pažnju na velike podatke. Klijenti i brendovi ulažu u alate za prikupljanje podataka, ali taj segment poslovanja će se tek razvijati. Potrebno je uspostaviti okruženje u kome se podaci prikupljaju i adekvatno prilagođavaju, prate, analiziraju i primenjuju.

Smislenija i ciljanija poruka za publiku, kreirana na osnovu podataka dobijenih od nje, može imati trajni uticaj. Zato obratite pažnju na analitiku podataka i alate koji omogućavaju pristup zasnovan na podacima.

Potreba za usavršavanjem

Kako tehnologija nastavlja da napreduje, tako će rasti i potreba za sticanjem novih veština za prilagođavanje promenljivom pejzažu. Potreba za ekspertizom u analitici podataka, digitalnom marketingu i integraciji veštačke inteligencije je primer zašto PR profesionalci treba da unaprede svoje veštine kako bi ostali konkurentni u svojim ulogama.

Postoji mnogo mogućnosti za unapređenje veština, a stalno učenje ostaje ključno u svakoj profesiji, obezbeđujući profesionalni rast i prilagođavanje rastućim zahtevima industrije. Negovanje kontinuiranog učenja od vitalnog je značaja za razvoj kompanije. Podstaknite kontinuirano obrazovanje i investirajte u visokokvalitetne radionice kako biste razvili snažno liderstvo, osiguravajući da su timovi dobro pripremljeni za dinamičan industrijski pejzaž.

U okruženju PR-a koji se brzo razvija, sutrašnji uspeh zavisi od razumevanja i integracije novih trendova i tehnologija. Od analitike vođene veštačkom inteligencijom do digitalnih platformi, korišćenje inovacija je kamen temeljac uspeha. Pojedinci stoga moraju preuzeti inicijativu da se sami usavršavaju.PR profesionalac koji ne bude išao u korak sa vremenom, rizikuje da zaostane. Doživotno učenje je imperativ.

Pogledajte još