Povežite se sa kreatorima digitalnog sadržaja (brend strategija u digitalnom marketingu za 2022.)

Autor teksta
Picture of Kliping

Kliping

Već je april, prvi kvartal 2022. je iza nas, ali još uvek nije kasno da osmislite strategiju za marketing društvenih mreža, ukoliko već niste, ili da unapredite postojeću ukoliko vam je cilj da proširite svoju onlajn zajednicu, a sigurno jeste. S tim u vezi, pročitajte kako da to uradite na najefikasniji način uz pomoć mladih generacija koje brišu granicu između digitalnog i stvarnog, što nam svojim zajedničkim istraživanjem potvrđuju Fejsbuk i NYU’s Governance Lab otkrivajući da čak 77 odsto mladih posluje onlajn. A sudeći prema istraživanju Squarespace-a, mladi ljudi digitalni život smatraju važnijim i iskustveno vrednijim od onog koji se dešava u realnom svetu.

S tim u vezi, više nije pitanje da li će brendovi i marketari da se fokusiraju na spajanje oflajn i onlajn iskustva, već kada će i kako će.

Onlajn zajednice kao ciljna grupa

Dobra stvar u digitalnom funkcionisanju jeste formiranje onlajn zajednica. Preko milijardu korisnika Fejsbuka redovno je angažovano u nekoj od Fejsbuk grupa, na TikTok-u se ljudi takođe povezuju u grupe na osnovu istih interesovanja i preferencija, pa čak i Tviter testira novu funkciju zvanu „communities“ sa željom da svojim korisnicima obezbedi posvećeno mesto za povezivanje oko diskusija koje ih najviše interesuju, što je put na koji se već otisnuo kreiranjem funkcije Spaces.

Realne, mnogobrojne i uticajne zajednice svuda su na društvenim mrežama i do njih se sve lakše dolazi, što je sjajna vest za svakog marketara i brend, s obzirom da je san svakog od njih stvaranje zajednice unapred zainteresovanih kupaca oko proizvoda ili usluga koje nude. Tako nešto obično imaju samo globalno najpopularniji tzv. veliki brendovi koji su tu poziciju gradili godinama i uz mnogo resursa, koje mali brendovi i kompanije, a pogotovu oni koji su u fazi nastanka, nemaju. S tim u vezi, grupe na društvenim mrežama predstavljaju veliku priliku i resurs za manje brendove. Oni više ne moraju da grade zajednicu od početka, dovoljno je da pronađu onu koja je već oformljena, a u koju se uklapaju i ukoliko joj ponude ono što joj treba ona će im višestruko uzvratiti.

Udružite se sa kreatorima digitalnog sadržaja!

Kao što smo već nagovestili u prethodnom tekstu, ključ za otključavanje ovih zajednica, bez obzira na obim vašeg poslovanja, nalazi se u rukama kreatora digitalnog sadržaja. Nezavisno od toga čime se i na koji način bave, oni su ti koji će vas povezati sa već postojećom interesnom grupom u digitalnom svetu.  Kako je plima na društvenim mrežama trenutno takva da se fokus pomera sa sjajnih mega-popularnih influensera ka manjim i autentičnijim zajednicama, brendovi i marketari koji se mudro udruže sa adekvatnim kreatorima biće u mogućnosti da se konektuju sa novom publikom, steknu njihovo poverenje i potom profitiraju na tome. Mogućnosti su ogromne i očekuje se da tokom ove godine postanu samo još veće. Preko 50 miliona ljudi širom sveta sebe trenutno smatra kreatorima digitalnog sadržaja, dok se sama industrija može pohvaliti vrednošću od preko 100 miliona dolara.

Tokom 2021. godine skoro svaka velika društvena mreža razvila je funkcije koje kreatorima pomažu da monetizuju svoj rad ili fondove za njihovo direktno plaćanje. Putem Fejsbuka, Instagrama, Tvitera, Tiktoka i Snepčeta kreatori na mnogo načina mogu da grade i održavaju svoje zajednice, a brendovi da ih u tome podrže i da putem njih dođu do svoje ciljne grupe.

Prestanite da pratioce izjednačavate sa zajednicom

Mnogi mali i srednji biznisi greše misleći da je kod onlajn oglašavanja najvažnije da sebi obezbede pratioce, verujući da je pasivno praćenje ekvivalentno angažovanom. Lojalna zajednica koja je neaktivna takvima samo čini medveđu uslugu, a neretko i zamućuje vid pri proceni stvarne vrednosti njihovog proizvoda, odnosno usluge.

Umesto da na svojim profilima gomilate pratioce od kojih možda nećete imati nikakve koristi, potražite onlajn zajednice koje su aktivne i angažovane oko interesovanja relevantnih za vašu kategoriju proizvoda. Primera radi, ako proizvodite stvari za kuhinju, nađite grupu onih koji vole da kuvaju kod kuće. Ako servisirate automobile, pronađite auto klubove. Ukoliko niste dobro poznati u tim krugovima, iskoristite kreatore koji oko sebe okupljaju određenu ciljnu grupu i povežite se sa njima. To će vas dovesti do publike kojoj treba ono što imate da ponudite.

Do sada je bilo dovoljno da slušate šta govore ljudi unutar onlajn zajednica koju targetirate, a sada je neophodno da podržite kreatore koji čine da te zajednice cvetaju. Ovo je korak dalje od deljenja besplatnih poklona u okviru tih zajednica. Izgradite poverenje ulaganjem u svoje partnere-kreatore, preuzimajući vođstvo u produkciji i distribuciji njihovog sadržaja i aktivno ga delite putem svojih kanala. Ako vas ljudi unutar onlajn zajednice vide kao aktivnog partnera u podršci kreatora kojima se dive, veća je verovatnoća da će prihvatiti i ono što imate da im ponudite kao svoj sadržaj.

Pogledajte još