Newsjacking i društvene mreže – pokupite „poene“ za svoj brend

Autor teksta
Picture of Kliping

Kliping

Kako Forbes navodi: U ranim danima digitalnih medija, korišćenje nacionalnih ili globalnih vesti za podizanje svesti o vašem brendu smatralo se odlikom marketinškog programa. Imati svest da prepoznate priliku, budete dovoljno kreativni da brzo sastavite strategiju, a zatim i dovoljno spretni da je zaista izvršite, nije bilo tako lako kao danas.

Newsjacking je uvek bio efikasan oblik kreiranja sadržaja. Međutim, postoji ključna zamerka, a to je da mora da se uradi na pravi način. Češće nego što se misli, ova taktika se koristi na pogrešan način.

Determ navodi 8 praksi za korišćenje newsjacking-a

Pre nego što krenete sa korišćenjem newsjacking-a, morate da znate kako da ga koristite.

1. Prepoznajte šta vaša publika želi

Kada je u pitanju newsjacking, ključni faktor je da znate ko je vaša publika i šta su njihova interesovanja. 

Da biste saznali više o njihovim interesima, možete primeniti bilo koju ili sve od sledećih taktika:

Koristeći alate za analitiku, možete dobiti precizne podatke o vašoj publici koji će vam pomoći da bolje razumete njihove interese.

Najbolji način da saznate šta vaša publika želi je da ih pitate. Iskoristite društvene mreže ili organizirajte fokus grupe kako biste dobili direktne povratne informacije.

Pažljivo pratite svoje konkurente. Vaši konkurenti privlače istu publiku kao i vi. O kojim temama oni pišu? Šta najviše privlači njihove pratioce? Kliping usluge možete koristiti i za praćenje konkurencije.

2. Postavite obaveštenja o sadržaju

Kada znate koje teme treba da pratite, važno je da ostanete u toku.

Uz pomoć sistema za praćenja medija možete da pratite sadržaj koji je relevantan za vaš brend i vašu ciljnu grupu.

Prilikom odabira onoga što želite da pratite, razmotrite različite oblasti, kao što su:

  • Ključne reči vezane za industriju,
  • Heštegovi,
  • Specifične medijske platforme,
  • Relevantni reporteri,
  • Konkurentski blogovi.

3. Budite brzi od starta

Nije dovoljno da samo uočite priču dok se dešava, takođe morate da izbacite svoj sadržaj što pre. Vreme je najvažniji faktor kada je u pitanju newsjacking. 

Želite da vaša objava bude u srcu buke oko vesti. Kada se priča prvi put pojavi, ljudi obično budu nestrpljivi da otkriju što više detalja. To znači da je mnogo verovatnije da će naići na vaš sadržaj tokom svoje pretrage.

Napomena: Iako je brzina važna, pobrinite se da kvalitet ne ispašta. Loše napisani članci su kažnjeni od strane pretraživača kao što je Google. To bi moglo da znači da će vaša objava dobiti vrlo malo posetilaca.

4. Razumevanje ciklusa vesti

Svaka vest, manje ili više, prati isti ciklus. Razumevanje ovoga je neophodno ako želite da vaš newsjacking ima pravi uticaj. Evo pet faza ovog ciklusa:

Objavljivanje vesti. Pojavljuje se naslov, a novinari se trkaju da podele vest. Zainteresovane strane su željne da saznaju što više informacija. Ovo je vaša prilika da privučete njihovu pažnju.

Pojavljuju se dodatne informacije. Početni naslov je retko cela priča – skoro sigurno će se pojaviti novi detalji. Morate da pratite sve nove informacije i ažurirate svoj članak u skladu sa tim.

Pažnja publike raste. Kako vesti dominiraju, ljudi postaju sve više i više zainteresovani. Traže mišljenja i verovatno će želeti da pročitaju nekoliko različitih uvida u temu.

Uzbuđenje dostiže svoj vrhunac. Neizbežno je doći do tačke kada su ljudi dovoljno pročitali. Brod je uglavnom isplovio u ovom trenutku, tako da nećete mnogo dobiti ako pokrivate članak tako kasno u njegovom životnom ciklusu.

Tema postaje stara vest. Ljudi prelaze na drugo, a trebalo bi i vi.

5. Uradite dobru pripremu

Potrudite se da koristite alate za praćenje društvenih mreža kako biste bili u toku sa temama koje su relevantne za vašu oblast. 

Na primer, organizacija koja pokriva temu gejminga mora da zna ključne datume u svetu gejminga. Ako je konvencija zakazana za određeni datum, tada će se verovatno pojaviti mnogo novih priča na osnovu nje. Tada se pripremite za newsjacking.

Kreirate kalendar sadržaja! On vam omogućava da obeležite važne datume, tako da nikada nećete biti uhvaćeni nespremni. Takođe, otklonićete malo stresa oko kreiranja sadržaja s vašeg tima, koji može da počne da priprema materijale pre nego što se pojavi velika priča.

6. Budite što originalniji

Nedostatak newsjacking: svi to rade. Ako želite da vaša newsjacking objava uspe, moraćete dobro da razmislite i izaberete originalniji ugao u odnosu na vaše konkurente. 

7. Držite se brenda biznisa

Iako newsjacking u suštini pozajmljuje tuđ sadržaj, on se i dalje objavljuje pod vašim imenom. To znači da bi trebalo da se tretira na isti način kao i svi drugi materijali koje objavljuje vaša organizacija.

Međutim, ne treba samo vaš sadržaj da bude u skladu sa brendom. Vaši odgovori na poruke i pozive o svojim člancima ili objavama moraju da budu u skladu sa izgledom i tonom vašeg poslovanja – vaš brend mora da bude prepoznatljiv. 

Nema smisla koristiti sleng ako se identitet vašeg brenda zasniva na profesionalnosti i ozbiljnosti. Pored tona vašeg izražavanja, razmislite o svom brendiranju i kako ćete obezbediti kontinuitet, i to putem:

Doslednosti fontova, boje pozadine i veličine teksta,

Korišćenjem logoa,

Mogućnosti za linkovanje vaših proizvoda.

8. Ne oslanjajte se previše na newsjacking

Newsjacking može biti fantastičan i koristan alat za proizvodnju viralnog sadržaja; takođe može izgledati neoriginalno i previše korišćeno. Zato je važno da se ovaj pristup kombinuje sa drugim vrstama objava. 

Gledajte na newsjacking kao na dopunu svog postojećeg sadržaja, a ne kao na glavnu vrstu objava.

Dobri primeri newsjackinga

Mercedez-Benz i Simon Bajls

Nakon završetka Olimpijskih igara 2024. godine u Parizu, objavljena je fotografija kao reklama za poznati luksuzni brend automobila Mercedez-Benz. Simon Bajls, američka gimnastičarka, uslikana je u izvođenju i to u pozi koja izgleda isto kao znak za Mercedez. 

Ova fotografija brzo se proširila internetom. Iako na prvi pogled ovo izgleda kao kampanja odrađena u pravom trenutku zbog Simoninog osvojenog zlata na Olimpijskim igrama, ovo zapravo nije reklama koju je objavio Mercedez-Benz. Niti je Simonina slika iz 2024. godine.

Njen autor je Zed Anvar. Kako navodi Media Marketing, Zed je zapravo samo običan bolnički portir, a ne marketing stručnjak. Ovo je jedan od primera kako potez u pravom trenutku može da vam donese hiljade klikova.

Izvor: Zed Anvar

IKEA, Lila ramonda i Novak Đoković 

Za vreme održavanja Evrovizije, IKEA je objavila post sa slikom ljubičastog cveta u beloj saksiji. Na slici je pisalo, „Nije ramonda, ali jeste lila. I cveta od sreće“ u čast srpske predstavnice Teyadore i njene numere Ramonda. Ovaj post dobio je znatno više lajkova, a samim tim i prepoznatljivosti.

Izvor: Instagram – @ikeasrbija

Novak Đoković plasirao se u četvrtfinale Vimbldona nakon pobede nad Holgerom Runeom. Nakon završenog meča poželeo je publici laku noć u istom stilu kao što su oni njega „buovali“ tokom celog meča. Tog istog dana, magazin Vogue objavio je fotografije Novaka pod imenom „The Greatest of All time“.

IKEA Srbija je na Instagramu iskoristila ovu priliku i objavila post sa slikom jedne od njihovih stolica koja asocira na jednu iz Novakovih slika sa Vogue-om. Na postu piše „Napravljena za šampione“, a ispod “GOAT fotelja, za one sa 98 titula”. U opisu posta „Lakuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu noć“. Ovo je potvrda da IKEA-in marketinški tim zna šta radi.

Izvor: Instagram – @ikeasrbija

Plazma i Igre prestola

Neposredno pred objavljivanje poslednje sezone serije Igre prestola, Plazma je na svom Fejsbuk profilu objavila sliku gvozdenog prestola napravljenog od plazme sa natpisom „House of Plazma“, a sa opisom „Mi smo spremni“.

Izvor: Facebook – Plazma (zvanična stranica)

Zašto newsjacking?

Newsjacking može biti moćan alat za povećanje vidljivosti vašeg brenda, ali samo ako se koristi strateški. Kada je odrađen kako treba, newsjacking može biti odličan način da se povežete sa vašom publikom na emotivnom nivou, povećate svest o vašem brendu i generišete angažman. 

Ključno je prepoznati relevantne prilike, biti brz, kreativan i ostati dosledan vašem brendu. Zapamtite, newsjacking nije samo o ponavljanju tuđih reči, već o dodavanju vaše jedinstvene perspektive.

Pogledajte još