Biti društveno odgovoran i baviti se održivošću, odavno je nešto što morate imati u svojoj agendi ukoliko ste ozbiljna kompanija i brend. Akcije vezane za održivost više nisu nešto što bi bilo lepo da praktikujete, već nešto što se društveno podrazumeva. Svaki medija monitoring koji biste uradili pokazao bi vam da su ove teme u vrhu interesovanja, ali i stavka na osnovu koje kompanija biva bolje ocenjena od strane korisnika njenih usluga. Međutim, sada je objavljeno i posebno istraživanje koje pokazuje koliko je tema održivosti plodotvorna na LinkedInu i zašto je dobro biti deo konverzacija u vezi sa njom.
Društvena odgovornost i održivost na LinkedIn-u
Kako je ovo istraživanje pokazalo, 36 odsto korisnika LinkedIna izjasnilo se da na njihovu odluku o kupovini utiče to da li se kompanija bavi održivošću ili ne, a čak 41 odsto korisnika želi da kompanije budu transparentnije u vezi sa akcijama koje sprovode na temu održivosti. Podatak koji je posebno zanimljiv u vezi sa ovim jeste napredak koji je uočljiv kod korisnika LinkedIna kada je reč o interakcijama na postovima na temu održivosti na ovoj mreži. Oni su tokom 2021. porasli za 32 odsto u odnosu na 2020. godinu, što pokazuje da je pandemija Covid-19 značajno podigla nivo interesovanja za nju.
Sa druge strane i same kompanije povećale su obim bavljenja ovim temama. To je posebno uočljivo kod kompanija koje se bave mehanikom, građevinarstvom, automobilima, naftom i energijom, ali i kod svih drugih. Ta povećanja statistički idu i do 50 odsto tokom 2021. u odnosu na 2020. Svi oni su, očigledno, prepoznali potencijal ovih tema i mnogo pre nego što je LinkedIn objavio svoje istraživanje u kome, između ostalog, donosi i podatak da kompanije koje se bave temom održivosti i informišu korisnike o konkretnim akcijama u vezi s tim imaju do osam puta više korisnika od onih koji se ne bave ovim temama. Suma sumarum, održivost je vruća tema na LinkedInu i angažmani u vezi s njom konstantno rastu čime se privlači novi broj pratilaca.
Teme u okviru ove niše su mnogobrojne i sve ih je više, što otvara brojne mogućnosti. Linkedinovo istraživanje nam je pokazalo da je broj tih tema ogroman, ali da isto tako postoje i one koje su dominantne: nulte emisije gasova, reciklaža, klimatske promene, obnovljiva energija, dekarbonizacija… Zanimljiv podatak u vezi sa ovim je taj da su nulte emisije gasova tema sa najvećim brojem LinkedIn postova, ali da najveće angažovanje i interakciju korisnika izazivaju objave koje se bave zelenim proizvodima. Drugim rečima, korisnici LinkedIna vole konkretizaciju ideje o očuvanju životne sredine i ekologije, generalno.
Budite zeleni na LinkedInu
Svakome ko se bavi PR-om, odnosno marketingom generalno, odavno je jasno u kojoj meri angažovanje oko ekoloških tema pozitivno utiče na publicitet, ali ono što smo na osnovu LinkedInovog istraživanja spoznali jeste to da poslovno okruženje, odnosno korisnici LinkedIna, ovu angažovanost vrednuju mnogo više nego na drugim mrežama. S tim u vezi, ukoliko to već niste uradili, krajnji je trenutak da osmislite i izgradite efikasnu strategiju održivosti na LinkedInu.
Kako bi ova strategija urodila plodom i kako biste postigli dobre rezultate, najvažnije je da dobro istražite prostor vezan za održivost i pronađete temu i sadržaj u vezi s tim koji su kompatibilni sa onim što vi, vaša kompanija ili brend, predstavljate. Prilikom toga, veoma je bitno da dobro poznajete svoje kupce i njihova očekivanja. Kada identifikujete njihove želje i potrebe i na osnovu toga definišete svoju ponudu vrednosti, lako ćete osmisliti dobru i delotvornu strategiju njihove implementacije putem LinkedIna. Što se tiče kreiranja sadržaja koji ćete objavljivati, najvažnije je da budete autentični, jasni i empatični kako biste kod korisnika probudili želju za interakcijom, kao i da budete direktni i konkretni kada iznosite svoja uverenja i postupke, jer to je i inače nešto što korisnici Linkedina posebno umeju da cene.