Da li ste već instalirali BeReal aplikaciju?
Ukoliko niste, možda je vreme da to uradite, jer ova aplikacija koju mnogi nazivaju antipodom Instagrama trenutno dostiže cifru od deset miliona aktivnih korisnika dnevno, što predstavlja ogroman porast u odnosu na samo 10.000 koliko ih je bilo pre nešto više od godinu dana, malo nakon što se uopšte pojavila na tržištu.
Kako funkcioniše BeReal aplikacija?
Aplikacija BeReal fokusirana je na stvarni, „nenašminkani“ svakodnevni život, za razliku od filtriranih i upeglanih Instagram objava. Sama aplikacija se reklamira pod sloganom: „Bez filtera. Nema pratilaca. Samo prijatelji, koji dele svakodnevicu jedni sa drugima. Na BeReal-u otkrivate stvarne živote svojih prijatelja i približavate im se.”
BeReal popularizuje nešto drugačiji pristup stvarnom životu od onog na koji smo inače navikli na društvenim mrežama. Sličan je Snapchat-u, ali bez filtera i mogućnosti bilo kakvog dodatnog sređivanja fotografija i videa. Aplikacija funkcioniše tako što šalje upit svim korisnicima u nasumično vreme svakog dana i traži od njih da podele fotografiju onoga što rade, odmah i tada, sa vremenskim ograničenjem od 2 minuta za postavljanje i ažuriranje. Nakon što dobijete upit, možete da odgovorite na taj izazov ili da ne odgovorite, s tim što u ovom drugom slučaju nećete imati mogućnost da pregledate sadržaje svojih prijatelja.
Da je ovaj pristup naišao na dobar odjek svedoči to što mnoge druge aplikacije sada žele da repliciraju svoje osnovne alate, a Instagram trenutno radi na novoj funkciji Candid koja izgleda veoma slično korisničkom interfejsu BeReal-a. Iako popularnost Instagrama ne opada, činjenica je da se mnogima ne dopada kako trenutno funkcioniše njegov feed, na kome nam se stvari rangiraju u skladu sa algoritmom, a ne sa našim afinitetima i na kome su postovi prijatelja sve manje vidljivi, pa je i to jedan od razloga što su se mnogi zainteresovali za BeReal.
Rast popularnosti aplikacije zanimljiv je iz više aspekata, dok se najviše analizira taj da je ljudima dosta nerealnih prikaza ličnosti i imidža ljudi na društvenim mrežama, pogotovu na Instagramu koji je često na meti kritika upravo zbog „ulepšane stvarnosti“. Kada gledate naloge ljudi na društvenim mrežama, vi u suštini gledate vrhunac njihovog života, koji isključuje loše i negativne strane, i naglašava ono što ta osoba želi da vidite. To može dovesti do negativne samoevaluacije i težnje ka postizanju hiperrealne slike sebe na društvenim mrežama i predstavljanja idealnog imidža koji u stvarnosti ne postoji.
S tim u vezi, jasno je zašto BeReal dobija na popularnosti neposrednim, svakodnevnim slikama koje pružaju jasniju reprezentaciju stvarnog života i pomažu u izgradnji zajednice i čvršćih veza, za razliku od običnog praćenja na mreži.
Oglašavanje na BeReal
Što se tiče mogućnosti za marketing i brendiranje, neki brendovi već eksperimentišu sa BeReal-om, koristeći aplikaciju najčešće za deljenje ekskluzivnih promotivnih kodova. Ono što su iskustva ovih brendova pokazala jeste da su kodovi upotrebljeni u rekordnom roku, kao i to da aplikacija može biti dobro iskorišćena za povećanje angažovanja korisnika, što ukazuje na potencijalne marketinške mogućnosti, uz upotrebu kreativnih rešenja, koje vode poboljšanju veza i širenju zajednice.
Aplikacija pruža mogućnost realnog povezivanja sa ljudima, a sa brojem od deset miliona korisnika, koji konstantno raste, možemo biti sigurni da sve više brendova obraća pažnju na nju i razmatra šta bi mogli da urade kako bi iskoristili taj rast popularnosti. Treba svakako napomenuti da BeReal ne dozvoljava formalno oglašavanje u ovoj fazi, ali se očekuje da će u budućnosti i to biti omogućeno, pošto aplikacija nastavlja da se razvija i želi da izgradi održiviji poslovni model. Kako će on tačno izgledati, još uvek ne znamo, ali će biti zanimljivo da ga vidimo s obzirom na to da je njen osnivač predstavljajući je rekao da će ovo biti aplikacija bez oglasa na feed-u.
Ono što bi moglo da se posmatra kao manjkavost aplikacije jeste to što je njena glavna privlačnost prilično ograničena i lako se može replicirati drugim aplikacijama. Instagram to već radi i možemo očekivati da će i ostale aplikacije slediti taj primer, sa ciljem razvodnjavanja diferencijacije konkurenata i sprečavanja svojih korisnika da preuzmu drugu aplikaciju. A kako BeReal sve više postaje konkurent koji privlači pažnju, brojne aplikacije će pokušati da oslabe uticaj ove platforme pre nego što ona postane prevelika.
Ostaje da se vidi da li BeRealmože da postane zaista značajan konkurent u prostoru, kao eksperiment koji za sada krupnim koracima ide napred i pored sumnjičavosti mnogih da bi ono što nudi korisnicima, koliko god na prvu delovalo zanimljivo, moglo brzo da im dosadi.