U brzom svetu tehnologije i interneta, vaša web stranica nikako ne bi smela da stagnira. Sadržaj koji tamo plasirate je kao i svaki drugi proizvod i ima svoj životni ciklus, tako da će u nekom trenutku početi da proizvodi manju konverziju, odnosno da stvara manje vrednosti za vašu kompaniju.
Redovno ažuriranje vaše web stranice od suštinskog je značaja da biste ostali aktuelni i pružili kvalitetno korisničko iskustvo. Ažurirana i optimizovana web stranica ne samo da drži posetioce angažovanim, nego i poboljšava rangiranje na pretraživačima, što dovodi do boljeg web saobraćaja, jer sadržaj koji nije redovno apdejtovan sigurno usporava vaš sajt. Istovremeno, kako je u današnjem digitalnom dobu, web stranica često prva tačka dodira između vašeg brenda i potencijalnih klijenata ili publike njeno redovno postaje od suštinskog značaja za uspeh vašeg marketinga i održavanje pozitivnih odnosa sa javnošću.
Kako ažuriranje sadržaja unapređuje SEO?
Ažuriranjem sadržaja, dobićete mnoge SEO prednosti, uključujući poboljšano rangiranje na pretraživaču. Ovo je postalo posebno važno nakon što je Google u septembru 2023. ažurirao svoj algoritam novom alatkom nazvanom Google Content Update. Novi ažurirani algoritam posvećuje mnogo više pažnje korisnosti sadržaja što je mnogima donelo ogroman pad prometa sa pretraživača, dok su pojedine stranice odjednom doživele visoko rangiranje. Razlog je bio taj što je novi automatizovani ranking algoritam među rezultatima pretrage prednost počeo da daje originalnom i korisnom sadržaju. Dakle, uredno ažuriranom.
Google redovno prati svoje korisnike i potom svoje algoritme prilagođava njihovom ponašanju i potrebama. A korisnici će, pođite od sebe, najpre kliknuti na neki sveže objavljeni tekst na određenu temu, jer veruju da će tako dobiti najrelevantnije informacije. Zamislite da ste pretražujući Google na ovu temu o kojoj upravo čitate dobili tri naslova: Ažuriranje web stranice, Ažuriranje web stranice u 2023. ili Ažuriranje web stranice u susret 2024. Da li biste prvo kliknuli na neki od prva dva ili na ovaj koji sada čitate? Čak i da ne biste, Google će post sa novijom godinom pogurati na višu poziciju u rezultatima pretrage.
Drugim rečima, ponekad je dovoljno samo promeniti naslov i post učiniti aktuelnijim. Ako u njemu samo promenite godinu u odnosu na onu kada je post objavljen ljudi će sigurno kliknuti na naslov koji komunicira aktuelnu godinu čime ćete povećati CTR i dati pozitivan signal Googlebotu. Međutim, morate da vodite računa i na ono što tekst sadrži. Primera radi, ako u tekstu govorite o trendovima u content marketingu, onda morate apdejtovati i sadržaj, a ne samo promeniti naslov, što svakako ne morate raditi ukoliko objavljujete recepte za pripremu jela. Tu može biti dovoljno samo da naslov iz Sarma od kiselog kupusa promenite u Sarma za 2024.godinu. Jer, sarma je uvek sarma, ali će vam drugi naslov pogurati post na pretraživaču i povećavate njegov CTR.
Redovnim ažuriranjem web stranice unapređujete marketing i PR
Kada poboljšate rangiranje svoje web stranice na pretraživačima, automatski će više potencijalnih klijenata otkriti vaš brend putem organske pretrage što je ključno za izgradnju odnosa i sa postojećim i sa potencijalnim klijentima. Na taj način unapređujete svoj marketing.
Kada delite informacije koje su up-to-date, isto kao i proizvode ili usluge, pokazujete svoj autoritet i ekspertizu u industriji, što pozitivno utiče na percepciju vašeg brenda i gradi poverenje kod potrošača, a povećava i angažman publike. Ako se posetioci često vraćaju na vašu web stranicu i nalaze koristan sadržaj, to stvara dojam da brinete o njihovim potrebama. To može poboljšati odnose s javnošću i doprineti pozitivnoj percepciji vašeg brenda.
Redovno ažuriranje web stranice nije samo tehnički zahtev, već ključna komponenta vaše strategije digitalnog marketinga i odnosa s javnošću. Redovno ažuriranje web stranice sa tačnim i relevantnim informacijama gradi poverenje kod publike. Ovo je od suštinskog značaja za održavanje pozitivnih odnosa s javnošću. Kroz ažuriranje web stranice možete oblikovati kako vaš brend komunicira sa svojom publikom, izgrađivati poverenje i pozitivan imidž i efikasno reagovati na promene i krize. PR i digitalni marketing su tesno povezani, a web stranica je centralna tačka gde se ova dva sveta susreću i oblikuju percepciju vašeg brenda.
Koji sadržaj bi trebalo ažurirati i kada?
Vaš glavni saveznik u traženju odgovora na ova pitanja trebalo bi da bude Google Analytics. Naime, jedino kroz analitiku možete utvrditi koji su vam postovi na web stranici od koristi, a koji ne.
Oni koje bi prvo trebalo da ažurirate svakako su tekstovi ili stranice koji vam ne donose nikakav promet. Nemojte odmah odbacivati takav sadržaj, jer možda nije u potpunosti loš. Možda je samo neophodno da ga preradite na drugi način, date drugačiji naslov, promenite meta opis ili naslovnu fotografiju. Isto važi i za sadržaj koji je ranije donosio promet, pa onda prestao. Takav sadržaj obavezno treba pregledati i ažurirati tako da bolje konvertuje korisnike. Ponekad je dovoljna samo jedna sitnica pa da se pokrene konverzija, na istom linku, bez brisanja, samo dobrim ažuriranjem.
Vreme osvežavanja sadržaja kao što je stari post na blogu je irelevantno, ako ne razumete zašto ga radite. Drugim rečima, ako shvatate poentu ažuriranja starih postova onda ćete to raditi redovno, što je jedini ispravan odgovor na pitanje kada bi trebalo ažurirati postojeći sadržaj na vašoj web stranici. Pratite Google Analytics i menjajte stvari u hodu. Određeni članci mogu ostati netaknuti mesecima, dok će neki zahtevati ažuriranje već u drugoj nedelji nakon objave. Ako vaši tekstovi imaju puno impresija, a mali CTR, ažurirajte ih odmah! Ažuriranje sadržaja bi trebalo da bude ključni element vaše strategije content marketinga na koji možete da se oslonite kako biste poboljšali saobraćaj na web stranici i kompletan SEO rezultat.