Ako niste aktivni na LinkedIn-u, trebalo bi da budete, jer je to dalje mreža na kojoj će vaše objave organski videti najveći broj ljudi. Osim toga, tamo gradite svoj poslovni identitet. Kada ljudi istražuju da li žele da sarađuju sa vama, dva mesta koja će sigurno pogledati su: vaš sajt i vaš LinkedIn profil. Ovo se odnosi i na vaš privatni LinkedIn profil i na profil kompanije.
Ovaj tekst će vam biti koristan da naučite o promenama i novostima LinkedIn algoritma. Ako ste već tamo, onda je to svakako razlog više da pročitate ovaj post do kraja. 🙂
Pre nego što krenem sa korisnim savetima za LinkedIn, kratak osvrt na statistiku korišćenja društvenih mreža:
Facebook je i dalje na vrhu po pitanju broja registrovanih korisnika sa oko 2,89 milijardi. I druge mreže u vlasništvu ove kompanije (koja se sada zove Meta) veoma su popularne, pa tako Instagram beleži oko 1,36 milijardi, a WhatsApp oko 2 milijarde aktivnih korisnika.
Iako je TikTok mreža koja postoji tek pet godina, dostigla je svoje mesto među najpopularnijim mrežama sa oko milijardu aktivnih korisnika.
LinkedIn je prva poslovna mreža namenjena povezivanju poslodavaca i ljudi koji traže posao. Ali služi i za lični poslovni brending. Posebna vrednost ove mreže je što dozvoljava korisnicima da grade svoje profesionalne identitete, ali i da dele svoje znanje i stavove sa drugim korisnicima. LinkedIn ima oko 740 miliona registrovanih korisnika.
Iako LinkedIn nije najpopularnija mreža, može biti veoma korisna, pogotovo ako je koristite za povezivanje sa drugim ljudima, traženje posla, klijenata, lični brending.
Richard van der Blom je istraživao funkcionisanje algoritma LinkedIn-a. Kaže da je analizirao više od 5.600 LinkedIn postova i posvetio više od 600 sati ovom istraživanju. Izvukao je 30 saveta koji bi trebalo da vam pomognu da poboljšate performanse svojih objava na ovoj platformi.
Pored dobro poznatih pravila koja važe za sve društvene mreže, kao na primer: Postavljajte kvalitetan sadržaj koji je koristan vašoj ciljnoj grupi, ili Nakon objavljivanja obavezno provodite vreme na toj društvenoj mreži i reagujte na tuđe objave, Ričard daje i par prilično originalnih zapažanja od kojih su neka možda i pomalo čudna.
Korisni saveti na osnovu promene LinkedIn algoritma:
#1 Nemojte koristiti puno emodžija i različitih fontova
Pošto je LinkedIn profesionalna mreža, nije poželjno koristiti puno emodžija (prema istraživanju maksimalno 10). Takođe, iz istog razloga ne treba kombinovati više fontova u opisu.
#2 Neka vaša objava sadrži minimalno 8 linija teksta
Produžite vreme zadržavanja na vašoj objavi. Da biste ovo postigli vaša objava mora da sadrži minimalno osam linija teksta u opisu kako bi ljudi koji čitaju vašu objavu mogli da kliknu na „Pročitaj više“.
Kad smo kod „Pročitaj više“ dugmeta, prema istraživanju, klik na njega mnogo više vredi nego „Lajk“ tako da se potrudite da ljude zainteresujete već u prvoj rečenici.
Međutim, nije dobro ni da vaša objava bude predugačka, pa je optimalna dužina teksta oko 1.470 karaktera.
#3 Koristite Creator Mode i LinkedIn Live
Creator Mode vam neće mnogo značiti sam po sebi, ali će vam pomoći ukoliko postavljate minimum dve vredne objave nedeljno. Još jedna stvar koja vam može pomoći sa podizanjem aktivnosti vaše ciljne grupe jeste LinkedIn Live koji dosta povećava sve performanse vašeg profila.
#4 Objavljujte između 8 i 11 sati ujutru
Kako nam je već poznato i sa drugih mreža, vreme objavljivanja je takođe od velikog značaja. Najbolje je objavljivati između 8 i 11 sati ujutru. Međutim, editovanje objave u prvih sat vremena nakon postavljanja znatno smanjuje performanse vaše objave. Ovo je bitno da znate ukoliko koristite određene programe za automatsko objavljivanje koje ne dozvoljavaju ubacivanje linkova ili heštegova.
#5 Ukoliko ne morate, ne koristite spoljne linkove u svojim objavama
Uzmite u obzir da algoritam LinkedIn-a i dalje „kažnjava“ spoljne linkove (iako LinkedIn ovo negira), ali ako želite da uključite link, stavite ga u originalnu objavu.
#6 Ankete i dokumenti u objavama vam mogu podići angažovanost ciljne grupe
Algoritam analizira vašu objavu u prva dva sata nakon objavljivanja posta. Fokusirajte se na podizanje aktivnosti ciljne grupe u prva dva sata. Ono što vam može pomoći jesu ankete i objave sa dokumentima. Takve objave bolje prolaze i prepoznate su od strane algoritma.
#7 Personalizovani heštegovi su super za angažovanje ciljne grupe, ali samo ako ih pametno koristite
Kompanije često kreiraju sopstvene heštegove za određene događaje ili kampanje. Međutim, personalizovani heštegovi pomažu u podizanju angažovanosti ciljne grupe tek nakon što dostignete više od 500 pratilaca, tako da ih pametno koristite.
#8 Algoritam na telefonu i računaru različito se ponašaju
Skoro da može da se govori o dva potpuno različita algoritma. Tako da razmišljajte o tome sa kog uređaja će vaša ciljna grupa pristupati vašem profilu, pa tome i prilagodite svoje objave.
#9 Komentari su i dalje najbitniji doprinos angažovanju ciljne grupe
Zaposleni koji komentarišu objavu kompanije ostvaruju mnogo veći uticaj nego kada podele objavu vaše firme. Ukoliko imate važan događaj ili projekat, mnogo je bolje da zamolite zaposlene da ostave koji komentar, pošto će to imati značajniji doprinos da interakciju sa objavom ima što veći broj ljudi.
Pošto su komentari i dalje ključ, trudite se da odgovarate na njih u roku od prvih 24h.
Kada već govorimo o komentarima, nemojte prvi komentarisati svoje objave – to takođe loše utiče na performanse vaše objave.
#10 Deljenje tuđih objava vam neće puno pomoći
Verujem da često, kada nemamo inspiraciju da sami napišemo objavu, podelimo tuđu objavu sa kojom se slažemo. Međutim, deljenje tuđih objava je super za autora, ali vama neće pomoći mnogo pošto ne donosi puno pregleda.
Celo Ričardovo istraživanje možete pročitati ovde.
Ukoliko znate nekoga kome je potrebna pomoć sa LinkedIn-om, podelite ovaj tekst, možda će biti od koristi.
Osnivač i direktor Digital Way agencije