Digitalna transformacija nije izbor

U Beogradu su u roku od samo mesec dana održana dva događaja koja su bila posvećena digitalnoj transformaciji. Najpre je 5. marta obeležen „Dan internet domena Srbije“ (DIDS) na kojoj su učesnici imali priliku da se upoznaju sa procesom i višestrukim značajem digitalne transformacije, dok je pre par dana završen veliki nagradni konkurs Generator 2.0, posvećen digitalnoj transformaciji MSP sektora.

Ovaj pojam je sve prisutniji u javnosti, što nas je navelo da istražimo njegovu zastupljenost u štampanim medijima tokom prethodnih godina. Rezultati koje smo dobili su zaista neverovatni, što možete videti na slici.

Međutim, o digitalnoj transformaciji sve više pričamo, da li je i uvodimo?

U Srbiji pričamo o digitalnoj transformaciji kao da postoji izbor između toga da li je želimo ili ne želimo. To apsolutno nije izbor, digitalna transformacija se događa, samo je pitanje koje kompanije i koliko će iskoristiti njene prednosti. Istraživanja predviđaju da će do 2020. godine najbitnija stvar koja pravi razliku između brendova biti korisničko iskustvo. Ono će biti važnije i od cene i od proizvoda, kaže Luka Prišunjak, predstavnik švajcarske organizacije Swisscontact, koja se bavi promocijom i razvojem malih i srednjih preduzeća.

Tragovi digitalne transformacije vidljivi su na svakom koraku – online mediji, e-knjige, e-commerce platforme, upotreba 3D štampača, a Prišunjak poručuje – da bi kompanije ponudile što bolje iskustvo one moraju da imaju efikasne, informisane i edukovane zaposlene, da budu spremni da reše probleme kupaca 24 sata dnevno, i pokazuju potrošačima konstantan napredak jer će oni to od njih očekivati.

Nedostatak digitalne transformacije pogađa velike koliko i male. Blackberry, Blockbuster, Kodak ili Nokia, su samo neki  od primera giganata koji su presporo reagovali i transformisali svoje poslovanje.

Ovi primeri, navodi Prišunjak, treba da posluže kao pokazatelj da ukoliko kompanije žele da budu uspešne i zadovolje sva očekivanja korisnika, to neće moći da urade bez korišćenja digitalnih alata, automatizacije ili polu-automatizacije većine procesa i bez jakog i aktivnog online prisustva.

„Kako bi ostale u korak sa konkurencijom, kompanije moraju da prihvate digitalnu transformaciju i odvoje deo sredstava za implementaciju nekih od ponuđenih rešenja“, poručuje Prišunjak.

Na ovom linku možete pogledati kako su izgledali prvi tekstovi iz 2013. i 2014. godine i u kom kontekstu je digitalna transformacija tada bila posmatrana http://media.kliping.rs/books/rbok/