5 stvari koje smo naučili od Majkla Džordana o građenju ličnog brenda

Lični brend igrača Poslednjeg plesa

Dosadašnjih 8 epizoda Netfliksovog serijala „The Last Dance“ pored toga što nas je vratio u zlatno doba košarke, dao nam je važnu lekciju o građenju ličnog brenda. Jedan od najboljih NBA igrača svih vremena podsetio nas je da je lični brend  razlika između „Ko ste vi?“ i „Hvala što ste ovde“.

U knjizi Budi svoj vlastiti brend*, autori navode da jak lični brend znači da prenosite osećaj svrhe, vizije i vrednosti,  i da ste dosledni u svemu onome što živite i u šta verujete.  Što više vaši kupci, korisnici dožive iste vrednosti i osećaje tokom svake interakcije sa vama, to će vam više verovati, poštovati i ceniti slično relevantno iskustvo svaki put.  Ujedno,  potrebno je da pošaljete jedinstvenu poruku. Vašem brendu je potreban predlog vrednosti koji je jasan, sažet i ubedljiv.

Sve gore navedeno zvuči jednostavno na papiru, a kako i ameriški časopis Forbes  navodi, kreiranje ličnog brenda može da bude zastrašujući zadatak.  Jedan od najlakših načina da se izgubite u procesu jeste da ne znate odakle da krenete.  Ali možda je najbolje krenuti od lekcija najboljih medju najboljima, Majkla Džordana. 

  1.   Fokusirajte se na cilj koji ste postavili

„Igra ima uspone i padove, ali nikad ne možete izgubiti fokus sa svojih pojedinačnih ciljeva i ne možete dozvoliti da vas pobede jer niste uložili napor“.

Odredite jasan cilj koji želite da postignete, kao i ključnu poruku koju želite da prenesete i ostanite joj dosledni.  Držite se svoje vizije.

  1.   Svaki dan radite posvećeno

Ne provodim ja tri sata dnevno znojeći se na terenu samo da bih saznao kakav je osećaj kada se oznojiš.“

Uspeh ne dolazi preko noći. Dolazak do cilja zahteva da uložimo našu energiju i vreme. Ključ je u preuzimanju inicijative i svakodnevnom radu.

  1.   Ne plašite se neuspeha

 „Propustio sam više od 9,000 pogodaka u svojoj karijeri. Izgubio sam skoro 300 utakmica. Čak 26 puta mi je bilo povereno da osvojim poene za pobedu, a ja sam ih promašio. Padao sam iznova, iznova i iznova u životu. I zato sam uspeo!“

Skoro svaka strategija o građenju ličnog brenda podseća nas da je neuspeh samo jedan stepenik ka uspehu. Prepreke su tu da se savladaju.  

  1.       Uživajte u igri

      Samo igrajte. Zabavite se. Uživajte u igri.“

Čime god da se bavite, uživajte u samom procesu.

Građenje ličnog brenda  uključuje percepcije, kvalitete i karakteristike koje ljudi povezuju s vama, vaše ime, način na koji se ponašate i vašu profesionalnu poziciju. Ukoliko ne volite to što radite, to će se preneti i na sve vaše akcije i na vaš lični brend.  

  1.       Ostavite nasleđe

„Čak i kad ostarim i osedim, moja strast prema košarci neće nestati.“

 Prava snaga Majkl Džordana se odgleda u tome što je i nakon završetka košarkaške karijere, nastavio da gradi svoj brend i da živi sve ono u šta je verovao tokom 15 sezona u NBA-u.

Jednom kada izgradite svoj lični brend sa reputacijom i zajednicom koja stoji iza njega, sledeći korak je razmišljanje o nasleđu koje ćete ostaviti. Koje su ključne reči i radnje po kojima želite da budete poznati?

 Izvor: forbes.com    roughnotes.com

*Be Your Own Brand, David McNally and Karl Speak