Netflix shop – trend ili nužnost?

Autor teksta
Kliping

Kliping

Netflix Shop 1

Vest da je Netflix pokrenuo online shop sa svojim proizvodima inspirisanim filmovima i serijama koje emituje, izazvala je različite reakcije u javnosti.

Polemiše se o tome da li je reč o korišćenju logičnog potencijala za dodatnu zaradu ili je kompanija iz nekog razloga prinuđena da proširi asortiman, pod pretpostavkom da na primarnim uslugama ne zarađuje dovoljno? Suštinski, u odluci o pokretanju sopstvenog online shopa, sasvim sigurno ima i jednog i drugog.

Nužnost ili korišćenje potencijala

Prema zvaničnim podacima Netflix je u prvom kvartalu 2021. godine zabeležio rast prihoda od 24%, ali se suočio sa usporavanjem rasta broja pretplatnika tj. plaćenih pretplata što je platformu za striming sigurno učinilo zabrinutom, te dovelo do ideje o dodatnoj zaradi na nečemu za čime očigledno postoji potražnja među konzumentima. Iz kompanije su u to mogli da se uvere ne samo kroz postojeće kooperacije sa drugim brendovima, već i kroz činjenicu da se veliki broj proizvoda inspirisanih njihovom serijom Tiger King prodaje na Etsyju bez Netflixovog blagoslova.

Ulazeći direktno u e-commerce prostor, Netflix pokazuje da platforma dobro osluškuje nove tokove prihoda u digitalnom svetu, jer je glavni trend iz doba pandemije poduhvat kojim se povezuju brend i e-commerce.

Šta Netflix prodaje?

Najpre, treba skrenuti pažnju, ukoliko ima onih koji to ne znaju, da je Netflix i pre pokretanja sopstvenog online shopa imao konzumerističke proizvode plasirane kroz različite vidove kooperacija sa svojim partnerima kao što su Target, Walmart, Amazon, H&M i Sephora.

Ono što Netflix prodaje u okviru svoje e-commerce prodavnice, kako poručuju iz same kompanije jesu pažljivo odabrani i visokokvalitetni odevni predmeti, najčešće majice, dukserice i kačketi, kao i razni lajfstajl gedžeti.

Svi proizvodi koje Netflix ovim putem distribuira su ograničene serije, čime se daje dodatna vrednost proizvodu i pokazuje da kompanija očekuje dobru zaradu iz tog izvora.

Vrtoglavi rast e-commerca

Sudeći po zvaničnim statistikama o tome kako su se e-commerce i retail promenili 2020. godine, pomak je bio vrlo dramatičan jer su potrošači toliko ubrzano povećavali obim kupovine putem Interneta, da se u tri meseca dogodio porast prodaje ekvivalentan petogodišnjem periodu pre korone.

Tako neverovatan rast mogućnosti za instant zaradu doveo je do toga da su se mnogi izdavači i mediji, pa čak i striming platforme, prilagodili novom trendu u biznisu. Pokretanje online prodavnice sa brendiranom robom jedan je od najboljih načina da brend koji je već pozicioniran u nekom drugom smislu, dodatno zaradi u ekonomski teškim trenucima, ali i da podigne vrednost brenda samog po sebi.

Korišćenje potencijala u bazi pretplatnika

Tokom svog saopštenja za štampu, povodom pokretanja online shopa, Netflix se izvinio gledaocima zbog sporije produkcije serija i filmova tokom pandemije. Analitičari tržišta kažu da je upravo taj manjak originalnog sadržaja u odnosu na prethodne godine bio prelomna tačka za sporiji rast pretplate u prvom kvartalu 2021. Otprilike 3,98 miliona ljudi prijavilo se za Netflix od januara do marta, što je ispod 6,25 miliona prosečne projekcije analitičara. Uz to se očekuje da će se spori rast broja pretplatnika nastaviti, te da neće preći milion nakon drugog kvartala, dok je prošle godine to bila cifra od deset miliona.

Netflix Shop 2

Netflix se takođe suočava sa velikom konkurencijom na tržištu striminga, kao što su Disney+, HBO Max i drugi. Konkurenti su predstavili svoje velike hitove što je odvuklo korisnike Netflixa na drugu platformu zarad boljeg izbora sadržaja.

Sa tim u vezi mnogi analitičari tržišta otvaranje Netflix online shopa smatraju dobrom odlukom, iako ima i onih koji su skeptični kada je u pitanju njegov opstanak. Takvi misle da će popularnost ove prodavnice posle prvog uzbuđenja zbog njenog otvaranja da splasne, jer će Netflix proizvodima nedostajati dugotrajna popularnost kao što je, primera radi, slučaj sa konkurentskim Disney proizvodima.

Striming kompanija se na to ne osvrće, veruje da će u bazi postojećih pretplatnika pronaći potencijalne kupce za svoje proizvode i već otvara fabriku za proizvodnju u Mumbaju, najavljujući da će proizvodni pogon imati potencijal da izrađuje brendirane proizvode i za druge kompanije.

Korak dalje

Otvaranje e-commerce prodavnice Netflixu svakako pruža veću kontrolu nad mogućnostima prihoda što je, pretpostavlja se, i bio njihov primaran cilj u ovom novom pohodu. Kompanija istovremeno najavljuje i izbacivanje video igara krajem godine u saradnji sa Apple Arcade, zasnovanih na serijama Stranger Things i La casa de Papel.

Ostaje samo da vidimo da li će Netflixov novi pristup potrošačima biti uspešan, unatoč brojnim sumnjama, ili će poput nekih originalnih serija koje su snimali biti otkazan posle prve sezone.

Pogledajte još