MONITORING DRUŠTVENIH MREŽA

monitoring drustvenih mreza

Svedoci smo da iz godine u godinu društveni mediji postaju sve zastupljeniji kanal komunikacije. Ogromna količina informacija se u svakom satu plasira na internetu. Pored velikog broja nerelevantnog sadržaja, uz neizostavne lažne vesti, tendenciozne interpretacije i spinove, ipak postoji i jako značajan deo veoma korisnih i relevantnih informacija iz kojih možete dobiti uvid u razmišljanja, emocije i stavove vaše ciljne grupe.

Sigurno ste imali prilike da dok skrolujete kroz svoju omiljenu društvenu mrežu vidite postove nezadovoljnih korisnika, besnih i ljutih, jer je određena kompanija ili proizvod izneverio njihova očekivanja. Takođe, nije retka pojava da vidite veoma smislenu konverzaciju, bogatu argumentima i razmenom mišljenja, o određenoj aktuelnoj društveno-političkoj temi, novoj marketinškoj kampanji nekog brenda, pozitivnom ili negativnom uticaju na zdravlje određenih proizvoda itd. Naravno, nešto ređe ali takođe prisutni su i pozitivni primeri – zadovoljni korisnici koji preporučuju omiljeni proizvod, kompaniju, uslugu itd.

Takva razmena informacija, osećanja, mišljenja se odvija i na teme koje su uže ili šire u povezane sa Vašim poslovanjem. Ukoliko niste pravovremeno obavešteni o njima, nećete biti u prilici da:

  •  se aktivno uključite kao pojedinac ili kompanija u konverzaciju i podelite svoja mišljenja i argumente na određene teme koje su od interesa za Vaše poslovanje
  •  pravovremeno reagujete na eventualne neistinite informacije iznete o Vašoj kompaniji, usluzi ili proizvodu
  • saznate šta vaši trenutni ili potencijalni korisnici misle o određenim aktuelnim temama, kao i kako reaguju na različite vesti, kampanje, događaje
  • detektujete relevantne uticajne pojedince, odnosno osobe koje su pokretači argumentovanih i smislenih diskusija

I još mnogo toga.

Zbog svega navedenog usluga monitoringa društvenih medija polako ali sigurno postaje neminovost ukoliko želite da na adekvatan način budete informisani o komunikaciji koja se sve više vodi na internetu, a sve manje u tradicionalnim medijima.

Uz pomoć našeg softvera za monitoring društvenih medija Metricom svakodnevno prikupljamo preko milion objava sa društvenih mreža Facebook, Twitter, Instagram i Youtube, relevantnih foruma i blogova, kao i komentara na tekstove sa najčitanijih internet portala u Srbiji i regionu. Na osnovu definisanih ključnih reči i nešto složenijih upita, Metricom uz pomoć veštačke inteligencije automatski klasifikuje objave po dogovorenim temama od interesa za Vaše poslovanje. To je prvi stepen filtracije sadržaja, koji se odvija apsolutno automatski i u realnom vremenu. Nakon toga se tako filtriran sadržaj pregleda od strane naših analitičara, odvajaju se relevantne objave po sentimentu (pozitivne, negativne, neutralne) i tematskom fokusu (proizvod, usluga, predstavnici kompanije, CSR aktivnost, promotivna kampanja itd.) i generiše se online interaktivni izveštaj koji vam je dostupan u svakom momentu i koji se ažurira automatski više puta dnevno.

Izveštaj pored navedenih parametara sadrži i osnovne informacije kao što su:

  • izvor objave (FB, TW, IN, YT, forum, blog…)
  • autor objave
  • broj impresija
  • broj interakcija
  • spisak najuticajnijih infuensera
  • word cloud
  • spisak svih objava