Kako postići najbolje SEO rezultate PR alatima

Autor teksta
Kliping

Kliping

Najbolji Seo Rezultati Pr Alatima 1

Nema više nikakve sumnje da Google algoritam radi i da SEO nije mit o kome se priča, pitanje je samo koliko ste dobro ovladali pravilima ove igre.

Sistrix je sproveo istraživanje i analizirao preko 80 miliona ključnih reči i oko milijardu rezultata pretraživanja kako bi potvrdio da 88% klikova (link: https://www.searchenginejournal.com/google-first-page-clicks/374516/#close ) na rezultate pretrage koji nisu oglasni ide na one koji se pojavljuju na prvoj stranici pretraživača. Drugim rečima, najveći procenat veb lokacija, onih koje nisu visoko rangirane na pretraživaču, ne dobija organske klikove, što SEO čini vrednijim razumevanja. Brojke iz prvih meseci 2021. (link: https://www.highervisibility.com/blog/organic-vs-paid-search-statistics/ ) pokazuju da je obim organskih klikova čak dve hiljade puta veći od broja klikova na plaćene oglase.

Udruženi, PR i SEO daju najbolje rezultate

Uloga PR-a se konstanto menja, pogotovu digitalno. Sa jedne strane, promene donose komplikacije, ali su, sa druge strane, benefiti mnogostruki. Unapređenje internet znanja preduslov je za bolje rezultate na digitalnim kanalima, pa je tako SEO postao novi izazov stavljen pred svakoga ko se bavi komunikacijama, a pred PR eksperte posebno. U današnjem svetu odnosa sa javnošću morate razumeti optimizaciju pretraživača da biste bili i ostali na vrhu.

Ključni pokazatelji uspešnog digitalnog PR-a su vidljivost i doseg, a izgrađeni odnosi na mreži umnožavaju se kombinovanjem sa SEO optimizacijom. Profesionalci koji se bave odnosima sa javnošću i komunikacijama obično naglašavaju dugoročnu vrednost svog rada na brendiranju i pozicioniranju, pa im je SEO odlično oruđe za postizanje takve vrednosti.

Mnogi faktori utiču na to kako su veb lokacije rangirane po upitu što uključuje: sadržaj ključnih reči iz pretrage, autoritet stranice, na koji način je njen sadržaj usklađen sa upitom, kako je stranica linkovana sa drugim stranicama, kakvi su naslovi i opisi, te da li ona, namerno ili nenamerno, koristi taktike koje pretraživač detektuje kao neželjene.

Odaberite ključne reči

Svaka PR strategija bi trebalo da se fokusira na ključne reči za bilo koji format sadržaja – bilo da se radi o saopštenjima za javnost, blogovima, tekstovima za razne portale, pa čak i objavama na društvenim mrežama. Suština je da svaki od njih mora sadržati one reči koje su siguran catch za ljude koji će doći do vas organski, putem pretraživača.

Bitno je, takođe, da su one strateški raspoređene, kako ne bi došlo do njihovog prenatrpavanja, jer to iritira čitaoce. Uzmite u obzir identitet vašeg brenda i plasman na tržište, a zatim identifikujte ključne reči za koje želite da se rangiraju. Ukoliko imate problem da ih detektujete, uvek se možete obratiti alatkama drugih strana, poput Google trendova, da biste procenili interesovanje publike za pojedinačne ključne reči.

Ne zaboravite povratne veze

Vitalni cilj PR kampanje koju vodi SEO je osiguravanje klika na vašu veb lokaciju što se postiže povratnim vezama tj. hipervezama koje vode na nju kada se vaš brend ili proizvod pomene na nekoj drugoj veb lokaciji.

Najbolji Seo Rezultati Pr Alatima 2

Povratne veze su kritični faktor koji određuje vaš autoritet i pouzdanost – dva ključna elementa za uspon na rang listi pretraživača. Zato je bitno da pregovarate o povezivanju sa veb lokacijama koje mogu biti odredišta za plasman onoga što vi imate da ponudite. Dajte SEO vrednost svakom članku koji objavljujete vezama do anketa, white papera i drugih materijala bogatih informacijama, pogotovu Youtube linkovima. 

Stavite pravu stvar na pravo mesto

SEO, sadržajni marketing i PR imaju zajednički cilj: staviti pravi sadržaj pred pravu publiku u pravo vreme.

Kada je sadržaj generisan, komunikacija i izgradnja odnosa sa novinarima i medijima, odnosno sa publikom i dalje je ključna za PR stručnjake. S tim u vezi, veoma je bitno da uz praćenje trendova ključnih reči, ubacivanje relevantnih linkova u svoje tekstove i objave, uradite i analizu medijskih tema i kanala kojima se one plasiraju i najbrže dolaze do publike.

Odnosi su sve – to je nešto što PR profesionalci najbolje znaju, kao i to da se oni najbolje grade networkingom i humanim marketingom, koji je u digitalu podjednako uspešan kao i u stvarnom svetu. Emotivno povezivanje sa publikom tako postaje ključno i za uspešan SEO.

Zamislite, primera radi, da u masi mega kozmetičkih brendova želite da ispromovišete i povežete sa publikom malu domaću kompaniju handmade prirodne kozmetike koja je u skladu sa ekološki prihvatljivim standardima. Šta ćete uraditi? Fokusiraćete se na to što je njihova dodatna vrednost i tim putem iskomunicirati sa publikom. Da biste poboljšali SEO efekat iskoristićete želju kompanije da bude humanija i ekološki prihvatljivija (link: https://kliping.rs/u-kojoj-meri-ekoloski-pokreti-mogu-poboljsati-vas-pr/ ) tako što ćete tu ključnu vrednost i popularan termin za pretragu staviti u središte PR i SEO strategije. To je nešto što će vam sigurno pomoći da privučete i okupite veliki broj pratilaca, sledbenika i organizacija okupljenih oko iste ideje. Takvo prirodno usklađivanje interesa vodiće ka brojnim recenzijama, preporukama i, naravno, hipervezama.

Ono što bi na ovakvom primeru sigurno donelo dobre povratne veze jeste i angažman, primera radi, nekog relevantnog dermatologa koji bi odgovorio na važna pitanja u vezi sa  prirodnom kozmetikom i problemima kože. Pritom, za bolji SEO efekat se ne treba fokusirati samo na članke i objave na blogu. Dobra ideja je i snimanje kratkih videa čime se može osigurati da se svaki put kada neko na internetu piše o dermatološkim problemima, a želi ili mora da citira verodostojan izvor, može pozvati na vaše video snimke i jednostavno ih ugraditi u svoju objavu. Osim toga, video zapisi su lak, a ponekad i preferiran medij za konzumiranje sadržaja mnogima i mogu se neodoljivo deliti i komentarisati.

Jedna od najboljih stvari u vezi sa PR-om zasnovanim na SEO-u je što dobro optimizovan sadržaj sa dobro odabranim ključnim rečima, dobro kreiranim headline-ima i linkovima autoritetnih stranica  donosi dugoročan benefit koji PR-u i jeste glavni cilj. Bolje razumevanje SEO optimizacije pomaže u poboljšanju vaših strategija i rezultata digitalnog PR plejsmenta. Suština je samo u tome da i dalje delate kao publicista, ali da razmišljate kao SEO.

Pogledajte još