CSR Izveštaj o medijskim aktivnostima banaka za 2018. godinu

Značaj društveno odgovornog poslovanja u poslednjih nekoliko godina prepoznat je u različitim sektorima, pa tako i u finansijskom. U toku 2018. godine banke u Srbiji najčešće su svoju društvenu odgovornost iskazale kroz podršku različitim kulturnim manifestacijama, rezultati su medijskog istraživanja bankarskog sektora agencije „Kliping“. S druge strane, analiza je pokazala, da banke najmanje medijski komuniciraju o brizi, razvoju i usavršavanju svojih zaposlenih. Na osnovu izveštavanja štampanih, elektronskih medija i internet portala, Vojvođanska banka, UniCredit Banka, Eurobanka, Erste Banka i Societe Generale banka realizovale su najveći broj CSR aktivnosti u prošloj godini.

Istraživanje je pokazalo da osim kulturnim manifestacijama, pomoć banaka nije izostala ni obrazovanju, razvoju socijalnog preduzetništva i startapova, kao i sportskim manifestacijama. Podršku kulturi, banke su najčešće iskazale kroz održavanje različitih izložbi. Najveći broj njih je o „Odgovorno u kulturi. 100 odabranih dela iz umetničke kolekcije Vojvođanske banke“, koja je otvorena 6. septembra u Galeriji Matice srpske u Novom Sadu. U okviru projekta „Figurae Feminae“, koji su pokrenule Kuća umetnika „Pigmalion“ i NLB Banka, u galeriji ove banke posetioci su tokom godine imali priliku da vide umetnička dela pet mladih umetnica: Katarinu Nedeljković, Anđelu Micić, Kristinu Pirković, Ivanu Živić i Đerđi Ačaji.

Najveću podršku obrazovanju pružila je Eurobanka kroz aktivnosti u okviru projekta „Veliko srce“, koji je ova banka zajedno sa Fondacijom Ana i Vlade Divac započela još 2010. godine s ciljem prikupljanja sredstava za obnovu dečjih igrališta širom Srbije. U prošloj godini UniCredit Banka, Societe Generale banka, Eurobanka i Erste Banka omogućile su studentima da učestvuju u različitim programima praksi i na taj način dobiju uvid u različita područja poslovanja banke i steknu nova znanja i veštine.

Erste Banka još jednom je pokazala podršku socijalnom preduzetništvu pokrenuvši novi ciklus „Superste programa“, u okviru kojeg je više stotina mladih ljudi bilo u prilici da unapredi svoje znanje i veštine, a najuspešniji su dobili donacije za realizovanje planova u ukupnom iznosu od 5.100.000 dinara. Uz podršku Fondacije Ana i Vlade Divac, UniCredit fondacije, UniCredit Banke i Smart kolektiva, realizovan je konkurs socijalnog preduzetništva „Ideja za bolje sutra“, u okviru kojeg su dodeljena bespovratna sredstva u iznosu od 40.000 evra.

Društvenu odgovornost banke su na četvrtom mestu pokazale kroz pomoć za razvoj startapova u Srbiji, u čemu prednjače Societe Generale banka i Raiffeisen Banka. U maju je putovanje u tehnološki hab Societe Generale Grupe u Parizu i priliku za dalji razvoj inovacije u međunarodnom startap okruženju osvojio tim „HearO Glasses“, koji je razvio proizvod namenjen gluvim osobama za lakše snalaženje u saobraćaju. Tokom jula 2018. godine, učešćem u Raiffeisen akceleratoru, domaće startap kompanije prošle su kroz proces selekcije od strane stručnog žirija, koji je procenio da je najbolju i najinovativniju ideju u oblasti fintecha imao startap „Between.network“ za rešenje „Platforma za verifikaciju faktura zasnovana na blockchainu”.

Sportske manifestacije „Sport za sve“ (Telenor banka i Vojvođanska banka), Pokret za žensku košarku (Addiko Banka) i Kamp „Deki 5“ (UniCredit Banka) najviše su zaokupirale medijsku pažnju u toku 2018. godine.

Osim navedenih oblasti, medijsko istraživanje bankarskog sektora je pokazalo da je društvena odgovornost banaka vidljiva i kroz učešće njihovih zaposlenih npr. u #TrciZaPetlju (Societe Generale banka) i Volonterskoj akciji uređivanja Beograda (Erste Bank, Unikredit Bank, Vojvođanska banka, Societe Generale i Banca Intesa). U samo 4 % tekstova, mediji su izveštavali o aktivnostima banaka u segmentu zaštite životne sredine. Najveći broj njih je obuhvatio akciju Banke Poštanske štedionice čiji su zaposleni posadili stabla u Skadarskoj.

Ono što je izostalo u CSR aktivnostima banaka je medijsko promovisanje brige o zaposlenima i stvaranju radnog okruženje u kom mogu da ispune svoj potencijal.

Istraživanje agencije „Kliping“ pokazalo je i da mediji pravovremeno prate aktivnosti banka. Od štampanih medija, „Dnevnik“ je objavio najveći broj tekstova o društveno odgovornim aktivnostima banaka, a 64% ih je posvećeno delovanju Vojvođanske banke. Magazin Profit je finansijski specijalizovani medij koji je najčešće izveštavao o CSR aktivnostima banaka u 2018. godini, od čega najviše o projektu „Veliko srce“ (Eurobank) i Školi za talente (Komercijalna banka).

Javni servis i TV Studio B su dva elektronska medija koja su emitovala najveći broj priloga o društveno odgovornim aktivnostima banaka. U okviru programa RTS 1, gledaoci su imali priliku da vide intervjue Slobodana Ćustića, direktora Beogradskog dramskog pozorišta koji je govorio o projektu „Popust na umetnost“ (Raiffeisen Bank), kao i Tijane Palkovljević Bugarski, upravnice Galerije Matice srpske koja je uputila poziv za izložbu „Sto odabranih“ (Vojvođanska banka). Od internet portala izdvajaju se tri medija, Nirapress.com, Odgovornoposlovanje.rs i Danas.rs, koja su pravovremeno tokom 2018. godine izveštavala o CSR aktivnostima banaka.

Ukoliko želite da dobijete kompletan medijski izveštaj bankarskog sektora za 2018. godinu, prijavite se putem kontakt forme.