GLOBALNI PR IZVEŠTAJ ZA 2021/2022 DONOSI OPTIMIZAM U PR I KOMUNIKACIONU INDUSTRIJU

Autor teksta
Kliping

Kliping

Icco Globalni Pr Izvestaj Za 2021 2022 1

Svetska PR industrija se u drugoj godini pandemije oporavlja i počinje ponovo da raste, a čelnici globalnih agencija su optimistični u pogledu profitabilnosti, sudeći prema godišnjem PR izveštaju Međunarodne organizacije za konsultantske usluge u komunikacijama (ICCO). Godišnja studija koju ICCO već osmu godinu izrađuje zajedno sa Opinium Research pokrivajući oblasti kao što su rast, talenat, veštine, upotreba tehnologije i etika, razvrstane po geografskim regionima, znatno je optimističnija u odnosu na prošlogodišnju.

PR i komunikaciona industrija se snažno oporavlja od pandemije

Prethodni globalni PR izveštaj za 2020/2021 mnogima je stvorio grč u stomaku izazvan strahovima od uticaja pandemije Covid-19 na komunikacije i odnose sa javnošću, iako je u sebi nosio i nadu i veru međunarodnih PR lidera da će se industrija oporaviti. Izveštaj za 2021/2022 u neku ruku dolazi kao potvrda tog nadanja.

Ovogodišnje istraživanje otkriva da je globalna industrija sigurna u svoj oporavak, pri čemu su očekivanja za profitabilniju godinu porasla za skoro 50% u poređenju sa prošlogodišnjim izveštajem i, mada je 79% od skoro 300 ispitanika reklo da je pandemija uticala na agencijske provizije od prihoda klijenata u poslednjih 12 meseci, čak 95% očekuje povećanje prihoda klijenata. Očekivanja za profitabilnost posebno su velika u Severnoj Americi, Azijsko-pacifičkom regionu i Velikoj Britaniji.

Icco Globalni Pr Izvestaj Za 2021 2022 2

Optimizam za budući rast tržišta

Više od polovine ispitanika očekuje da će godinu završiti rastom naknada od prihoda klijenata, što je oštar kontrast u odnosu na prošlu godinu kada je, usled pandemije, čak 61% očekivao pad. Štaviše, pandemija je donela pozitivne rezultate za PR kompanije širom sveta, pri čemu dve od pet vide da to donosi nove mogućnosti (39%), a četvrtina doživljava povećanje poslovanja (24%) kao rezultat.

Na pitanje da izraze koliko su optimistični u pogledu rasta tržišta odnosa s javnošću na skali od 10 tačaka, PR lideri su otkrili globalni prosek od 7,3 od 10, sa posebno jakim nivoom optimizma u Azijsko-pacifičkom regionu u vidu rezultata od 7,8.

 

Vodeći sektori rasta tržišta u 2022.

Vodeći sektori rasta ostaju isti kao i prošle godine, sa IT tehnologijom, zdravstvom, finansijskim i profesionalnim uslugama kao tri prvorangirane prakse koje pokreću rast tržišta.

Korporativna reputacija, CSR i strateški konsalting imenovani su kao oblasti u kojima se očekuje najveći rast u narednih pet godina, pri čemu se strateški konsalting smatra najvažnijim budućim veštinama za PR profesionalce, što je navedeno od strane 45% ispitanika. Druge istaknute buduće veštine su merenje i evaluacija (35%), istraživanje, uvidi i planiranje (32%), kreativnost (32%) i krizno savetovanje (30%).

Izveštaj je takođe potvrdio dominaciju digitala: tri od četiri najveće oblasti u koje PR kompanije planiraju da investiraju su digitalne (upravljanje društvenim medijima, kreiranje multimedijalnih sadržaja i komunikacije sa influenserima), dok se veštačka inteligencija smatra najvažnijom tehnologijom za PR kompanije u budućnosti.

Metrika za merenje efekta komunikacije

Što se tiče merenja, globalna upotreba AVE opada, ali čak 52% ispitanika ICCO ankete i dalje navodi da koriste AVE, uprkos napretku koji su u industriji doneli AMEC, PRCA i ICCO kako bi iskorenili ovu metriku .

Predsedavajući AMEC-a Richard Bagnall ogorčen je što ona još uvek postoji naglašavajući da je AVE globalno priznata kao nevažeća metrika koja nije vredna merenja. Za sektor koji zna koliko je etičko ponašanje važno, njegova kontinuirana široka upotreba u PR agenciji je loša, a izgovor da se ona koristi na zahtev klijenata, što je 38% ispitanika navelo u izveštaju, za Bagnalla je potpuno neprihvatljiv. On od PR lidera očekuje više hrabrosti i zauzimanje odlučnog konsultantskog stava prema klijentima koji i dalje insistiraju na ovoj metrici, kako bi im se objasnilo da AVE predstavlja čisto gubljenje njihovog vremena i novca.

Zadržavanje ključnih talenata i dalje izazov za PR industriju

Izveštaj donosi još jedan ne tako pozitivan rezultat koji pokazuje da samo 48% svetskih PR firmi nudi formalnu podršku za mentalno zdravlje i dobrobit osoblja, pri čemu je posebno dramatičan pad na 29% u istočnoj Evropi.

Više od polovine ispitanika (52%) konstatovalo je kako je zadržavanje ključnih talenata sada najveći izazov u ​​industriji, a 29% kao problem je navelo i pronalaženje različitih ljudi. U odnosu na prošlogodišnji izveštaj postoji promena u tome odakle dolaze novi radnici: 61% ispitanika je reklo da bi želeli da angažuju zaposlene iz drugih agencija, 48% iz postdiplomskih programa, 46% iz novinarstva, 30% iz marketinga, 19% iz internih odeljenja za komunikacije, 19% iz istraživanja i analitike i 7% iz drugih stručnih službi.

Iako je, izveštaj generalno pozitivniji i optimističniji nego što su mnogi očekivali, jasno je da su u predstojećoj godini pred PR industrijom i njenim liderima brojni izazovi, a oni na koje se treba fokusirati su zadržavanje vrhunskih talenata i nešto što predstavlja najveću pošast koju je donela pandemija, a to je razlučivanje tačnih informacija u moru lažnih vesti.

Ceo izveštaj možete preuzeti na ICCO sajtu.

Pogledajte još