eBOOK – BENEFITI I PROFITABILNOST

Autor teksta
Picture of Kliping

Kliping

Ebook Benefiti I Profitabilnost 1

Uz dobru marketing strategiju mogućnosti eBooka su ogromne, a benefiti koje brend i pojedinac mogu imati od njega, posebno u domenu inbound marketinga, višeslojni.

Ukoliko su tema i sadržaj eBooka prilagođeni interesovanjima vaših potencijalnih klijenata, odnosno ljudi sa kojima želite tim putem da komunicirate, prirodno je da će on privući saobraćaj koji ćete posle adekvatno iskoristiti za marketing i promociju, pa čak i profitirati od njega.

Povećanje prometa na web-stranici

U prethodnom tekstu smo govorili o tome koliko eBook pomaže u produbljivanju odnosa sa postojećom publikom i koliko je efikasan u privlačenju nove. Sa tim u vezi, veoma je bitno da u svoj eBook uključite poziv na akciju i da ljude koji ga budu čitali, pa čak i samo pregledali, uputite na svoje usluge, dodatne edukacije, proizvode, aplikacije ili bilo šta drugo što im nudite tj. želite da im prodate. Suština je da čitaoce vašeg eBooka pretvorite u svoje kupce ili korisnike vaših usluga.

Izrada eBooka, kao što smo već pisali, vodi ka povećanju kredibiliteta i vidljivosti na tržištu, što treba dalje iskoristiti. Njime apostrofirate svoju stručnost i pokazujete da ste bolji od drugih pružajući klijentima ubedljiv razlog da posluju upravo sa vama i da se upoznaju sa ostalim stvarima i uslugama koje nudite. Objavljivanje e-Knjige može znatno da unapredi vaše poslovanje i da vas učini primamljivijim za nove saradnje.

Dobra reklama

Delikatnim isticanjem kako vaša kompanija ili vi sami prevazilazite izazove u industriji, rešavate probleme, ostvarujete dobru komunikaciju, a sve to uključujući adekvatne primere i vaše studije slučaja, radite sebi odličnu reklamu. Davanje saveta i odgovora na važna pitanja kroz eBook, uz navođenje pozitivnih povratnih informacija klijenata, neagresivan je način da čitaocima pokažete šta nudite.

Ebook Benefiti I Profitabilnost 2

S tim u vezi, veliki broj marketinških agencija izrađuje eBook priručnike u jednoj sferi, kako bi pisanjem o njima navela klijente da ih angažuje za neke druge poslove; ljudi koji se bave koučingom objavljuju eBook na jednu temu kako bi prodali širi spektar svojih usluga i slično. Pisanje i kreiranje eBooka može biti odličan način da  povećate vidljivost, da promovišete brend i da steknete dodatne pratioce.

Bolji SEO rezultati

Iako će sam sadržaj izgraditi vaš autoritet u određenoj industriji, ne treba zaboraviti ni SEO rezultate koji dolaze sa lansiranjem eBooka. Drugi blogovi će ga potencijalno koristiti kao resurs i povezivati se na vašu web stranicu. To će vam omogućiti pregršt linkovanja koji će poboljšati vašu vidljivost na pretraživačima i nesporno dovesti novu publiku. Ako kreirate kvalitetan eBook, privući ćete svoju ciljnu publiku i postati privlačniji internet algoritmima.

Monetizacije eBooka

Direktnu monetizaciju eBooka predstavlja njegova prodaja tj. naplaćivanje njegovog preuzimanja i to je legitimna opcija ukoliko je sadržaj vredan toga i ukoliko ste procenili da postoji publika koja je spremna da za njega plati iznos koji ste odredili.  Ipak, u marketinškim strategijama se uglavnom izbegava ova opcija, zato što se besplatnim preuzimanjem dolazi do šire publike i lakše postižu svi do sada navedeni benefiti i pasivni prihodi koje eBook omogućuje, a koji su u funkciji  marketinga i komunikacija.

Sa druge strane, zavisno od trenutne pozicije na tržištu možete monetizovati svoj eBook, čak i ukoliko ga svojim klijentima i korisnicima delite besplatno. Za to postoji mnogo načina. Primarni i najprimenjiviji jeste oglašavanje u samom eBooku, koje pritom može podrazumevati i prikriveni PR. Primera radi, ukoliko vaš eBook ima formu priručnika i ukoliko savetima koje u njemu dajete upućujete čitaoca na korišćenje nekih proizvoda ili usluga koje nudi neko drugi, možete naplatiti oglašavanje u svom eBooku. Istovremeno, u zavisnosti od toga kojom temom se bavite, a ukoliko već imate široku bazu pratilaca do kojih će vaš eBook doći, možete nekom drugom naplatiti mogućnost da putem elektronske knjige koju objavljujete iskomunicira sa vašom postojećom publikom. Istovremeno, vi ćete besplatno dopreti do njegove, naravno ukoliko vam se ciljne grupe podudaraju.

Malo truda, a dovoljno benefita

Suštinski, benefiti koje vam može doneti eBook su mnogostruki, pogotovu kada imate u vidu da je njegova izrada prlično jednostavna, na šta smo ukazali u prethodna dva teksta.

Njegovom distribucijom možete privući nove potencijalne kupce u svoj shop, podići svest o svom brendu, promovisati stručnost vaše kompanije i iskomunicirati sa velikim brojem ljudi. Možete čak i da prodate eBook kao proizvod svog poslovanja i povećate prihod, mada i ako odlučite da je besplatno delite, ona može postati dugoročan izvor pasivnog prihoda vaše kompanije ili vas samih.

Pogledajte još