Specijalizovane analize

specijalizovane analize

ANALIZA DOGAĐAJA

Nakon organizacije određenog događaja, evaluacija kroz Analizu događaja pokazuje na koji način su mediji izveštavali o njemu. Ova vrsta analize služi kao kriterijum uspešnosti i pomoć pri pripremi odgovarajućeg komunikacionog plana za buduće događaje. U njoj se prikazuju dobre prakse i moguće slabe tačke koje su obeležile medijsko pojavljivanje samog događa. Kombinujući prateće medijske aktivnosti u sklopu organizacije događaja (najava događaja, oglašavanje, PR tekstove i saopštenja) u ovoj analizi se pored elemenata iz In-depth analize prikazuje i :

  •   broj tekstova podeljen po periodici organizovanja događaja (broj najava događaja, izveštaja sa samog događaja, objava nakon događaja)
  •  izdvajanje sponzora/partnera događaja;
  •  citirane izvore/govornike na  koje se pozivaju autori objava;
  •  udeo objava sa slikom;
  •  udeo objava sa pominjanjem događaja u naslovu;
  •  udeo objava sa ključnim porukama;
  •  citirane izvore/govornike na  koje se pozivaju autori objava;

ANALIZA OGLAŠAVANJA

Analiza oglašavanja prikazuje i poredi direktne i planirane medijske aktivnosti. Na osnovu ove analize moguće je utvrditi :

  • broj oglasa/reklame/banera;
  • veličinu/trajanje oglasa/reklame/banera;
  • učestalost pojavljivanja oglasa/reklame/banera;
  • sadržaj poruka u oglasima/reklamama/banerima;
  • sadržaj slogana;
  • cenu zakupa medijskog prostora;
  • izdavaštvo medija u kojima je objavljen oglas/reklama/baner;
  • specijalizovanost medija u kom je objavljen oglas/reklama/baner.

ANALIZA SPONZORSTVA

Cilj ove analize je da utvrdi u kojoj se meri se kompanija ili brend pojavljivala u medijima u okviru nekog događaja (kulturnog, sportskog, humanitarnog) ili direktno u kontekstu neke vrste sponzorstva.  Na osnovu praćenja imena, logoa sponzora u medija utvrđuje se komercijalna vrednost i učinak sponzorstva.

 

DRUŠTVENO-POLITIČKE ANALIZE

Analize društveno-političkih dešavanja pokazuju način izveštavanja medija o određenim bitnim događajima u državi ili inostranstvu, poput predizbornih kampanja, privatizacija velikih kompanija, velikih sportskih takmičenja i festivala, itd. Na osnovu analiza predizbornih kampanja, koje Kliping sprovodi već deset godina, može se ostvariti uvid u:

  •  pojedinačnu zastupljenost kandidata u medijima tokom izbornog procesa;
  •  ukupno vreme koje pojedinačni mediji posvećuju predizbornoj kampanji;
  •  glavne poruke koje kandidati na izborima šalju preko medija;
  •  tonalitet izveštavanja medija o pojedinačnim kandidatima.

Cilj analiza društveno-političkih dešavanja je, pored kvantitativnog pregleda izveštavanja medija, i kvalitativni prikaz razlike u izveštavanju različitih medija.